Gast raicy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 hello heb een vraagje is het normaal bij onweer en zware buien dat de ontvangst volledig op 0 % is is er een oplossing hiervoor mijn installatie kan ik iets beter doen ? of is dat bij iedereen zo dat bij onweer geen ontvangst is ? alvast bedankt voor jullie antwoord rené ps: ik heb rond 90% ontvangst op zender van tvv en meer op vrije zender to 100% kwaliteit
Jean-Claude Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 aha, dubbele thread - zeker een beginneling ? bien venue. en om nu een degelijk antwoord te geven : niks aan te doen. Ben deze zomer ook een paar keer het beeld kwijt geraakt bij een hevig onweer. Als het signaal er niet meer doorgeraakt, dan is er weinig aan te doen, gewoon wachten tot wanneer het signaal terugkomt. anderzijds, bij zo'n zware onweders neem ik toch steeds mijn voorzorgen : elektrische apparatuur afkoppelen en antenne en telefoon uitpluggen ! zoals ze in engeland zeggen : better safe than sorry. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast raicy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 ok jean claude mercikes hoor ik heb in feite gevraagd in geval van onweer ok, en voor zware regenbui den ? ook niets aan te doen ?
RUF Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Hoi, welkom in de club. Bij zware regen, mist en sneeuw krijg je zwerfstromen over je LNB's. Deze staan, in tegenstelling tot een normale tv antenne, onder spanning. Daarbij krijg je een scherm die het satelliet signaal afzwakt. Bij een onweer krijg je er nog het verschijnsel bij dat de lucht zwaar electrostatisch geladen wordt en dat helpt het signaal ook niet echt vooruit. Resultaat is dat je signaal serieus wordt verstoord en zelfs tot zero wordt herleid. Wat je wel kan doen, en wat ik met succes heb toegepast, is een paraplu over je LNB's plaatsen. Dat is een soort van kap die de koppen beschermt tegen regen- en sneeuwval. Dat werkt meer dan behoorlijk. Maar is niet opgewassen tegen wolkbreuken en zwaar onweer. Maar het helpt wel bij 90 procent van neerslag of mist.
Gast raicy Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 dag ruf heb u de foto gezien van mijn installatie ? installatie is dat dat jij bedoeld met de paraplu ? of iets anders ?
Gast Deevie Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Ik heb geen paraplu over mijn lnb's gezet en het signaal valt enkel weg bij heel zware regen (max 1 min). Bij regen helpt zo'n paraplu verwaarloosbaar weinig. Dat is enkel nuttig bij sneeuwval. Bij zware regen regen krijg je hetzelfde effect al zou je zelf voor je schotel gaan staan.
RUF Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Yep dat is wat ik bedoelde. Deevie: Tsja, ik denk dat iedere installatie verschillend is. Bij normale regenval viel mijn signaal voor de paraplu terug onder de 30 pct terwijl ik nu maar gemiddeld 10 tot 15 pct verlies en op de zwakste kanalen nog 40 pct overhou. Mijn schotel hangt in een hoekje beschut van de westenwind. Maar dat is mijn ervaring en die kan voor iedereeen verschillend zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 bij onweder is dvb-s helaas de pineut (uh de picard ) With Or Whitout You U2
digitaal kijker Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 ik heb bij m'n 88 cm schotel op de TVV zenders geen probleem, gisteren rond 18 uur hier hevige regenval en kon blijven kijken naar de TVV zenders met SNR op 9 DB,normaal rond de 15 bij geen regen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
chukky2 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Als het bij je zelf zeer hard regent is er meestal geen probleem. Verderop kan een zwaar onweer roet in het eten gooien . Je kan dan het beste signaal hebben , daar doe je niets tegen. Je zult het wel nog eens tegen komen
digitaal kijker Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 ik heb namelijk nooit problemen met uitval, heb de schotel perfect ingesteld zodat de TVV transponder het hoogste en beste binnenkwam. en zo staan de nederlandse zenders ook perfect en de rest. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
steventje Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Origineel bericht van: chukky2 Als het bij je zelf zeer hard regent is er meestal geen probleem. Verderop kan een zwaar onweer roet in het eten gooien . Je kan dan het beste signaal hebben , daar doe je niets tegen. Je zult het wel nog eens tegen komen Klopt, gisteren viel beeld voor 20' weg maar bij mij regende het niet (geen enkele druppel). Wel zware onweders verderop vermoed ik want lucht zag zeer donker. En dus geen beeld op TV (power was normaal maar signal quality 0 !) Na 20' terug beeld en dan was het hier hevig aan het regenen, bliksemen en donderen ! (wel beeld met signal quality tussen 4 en 6, normaal tussen 8 en 10) Multytenne Twin
_Satman_ Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Op mijn Visiosat bisat (met 4 LNB's) heb ik af en toe uitval bij zware onweders. En zoals hierboven al gemeld hoeft het daarom niet bij mij te regenen. Als ik dan overschakel op mijn draaibare schotel Visiosat van 120 cm blijf ik beeld behouden. Hier heb ik nog geen uitval gehad. Een grotere schotel geeft dus wel degelijk een betere marge om ook in moeilijke omstandigheden beeld te behouden. Wat betreft blikseminslag heb ik dit nog niet zien gebeuren op een schotel. Bij mijn schoonouders is in augustus de bliksem via het stroomnet binnengekomen en zo heeft hij de 2 ontvangers, de 4 Diseqc switchen en de 4 LNB's bereikt (ook een Visosat Bisat met 4 LNBs). De installatie was nog maar 6 maand oud en het advies was om alles te vervangen. Gelukkkig volgde de brandverzekering dit avies... Het beste is idd om bij zware onweders werkelijk alle kabels los te trekken. Je bent hiermee wel een tijdje zoet mee. If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen