Ga naar inhoud


[TF7700] soms geen beeld bij opgenomen programma


1joepje

Aanbevolen berichten

Hi,

In ongeveer 20% van de geprogrammeerde opnamen op een TF 7700 (met HW upgrade)en met aston dual cam blijft het beeld zwart.

In de opnamelijst staat bijvoorbeeld 1020MB voor een uur opname,

bij start gaat de groene "start" pijl knipperen en het percentage loopt veel te snel op, vervolgens dus geen beeld.

Heeft iemand dit probleem (of de oplossing!) wellicht ook?

Of is dit "bug" nummer 1001 van dit ...apparaat?

 

Mvg,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb regelmatig hetzelfde probleem dat één opname tijdens het afspelen zwart blijft.

Een oplossing heb ik niet maar ik ben nu er achter wanneer het beeld zwart blijft.

Als ik de avond niet thuis ben en dus niemand TV kijkt dan is de opname van dezelfde avond zwart. Het betreft hier altijd SBS6.

Als we op de avond gewoon naar de TV kijken en we nemen tegelijkertijd op dan levert het geen probleem op.

Iemand dezelfde ervaring?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Na heel veel uitproberen denk ik dat ik nu weet hoe het komt dat soms een opname zwart blijft.................

Allereerst mijn configuratie: TF7710HDPVR met Aston 2.18 cam, Tuner 2 doorgelust en ook aangegeven in menu.Zendelijst op tuner 1 en 2 zijn volledig gelijk. Laatste softwareversie

 

Lopende uitzending op tuner 1 met de hand opnemen gaat goed. Ook tijdens deze opnames schakelen naar andere zender geen probleem.

Alleen bewust kiezen via zenderlijst voor een andere zender ook op tuner 1 en op een andere transponder gaat niet zonder de lopende opname te stoppen gaat niet, maar is ook logisch.

 

Het probleem doet zich voor met timeropnamen op bv tuner 1.

Wanneer ik mijn TF uitzet en de laatst zender is bekeken via tuner 2 gaat het mis. Opname is "groen" maar geen beeld.

Hetzelfde doet zich ook voor bij timeropnamen via tuner 2 en laatst bekeken zender via tuner 1.

Hierbij maakt het niet uit welke zenders er opgenomen worden en naar welke zenders er voor het laatst gekeken is. Zelfs bv SBS6 opnemen via tuner 1, mijn TF uitzetten op SBS6 via tuner 2 levert ook een zwarte opname op!

 

Ik heb tijdens al het experimenteren mijn TV aan laten staan. Je ziet dan dat de TF vanuit standby opstart met de op te nemen zender en na 30 sec begint met opnemen. Het lijkt dan te lukken maar helaas.......................................

 

Hoe komt het nu dat het maar af en toe mis gaat?

Wanneer je een timer instelt en je kijkt op dat moment naar tuner 1 wordt de timer ook automatisch ingesteld op tuner 1 tenzij je bewust voor tuner 2 kiest. Wanneer de TF maar uitgezet wordt met laatst bekeken zender via tuner 1 is er niets aan de hand.

Wanneer er echter tijdens het TV kijken via tuner 1 een timeropname start op tuner 1, ga je door bv te zappen vanzelf naar tuner 2. Als je daarna je TF uitzet zal een latere timeropname waarbij de TF vanuit standby moet gaan opnemen mislukken!

 

Je bent dus van het toeval afhankelijk.

Door bewust alle timeropnamen op bv tuner 1 vast te leggen en de TF bewust uit te zetten met laatst bekeken zender ook op tuner 1 mislukt geen enkele opname meer!

Uitzetten met laatst bekeken zender via tuner 1 doe ik door via zenderlijst en dan via "rode knop ander tuneringang" tuner 1 te kiezen en dan via de zenderlijst een zender te kiezen. Hierbij maakt het dus niet uit welke zender je kiest.

 

Zo, het een heel verhaal geworden. Graag hoor ik of jullie mijn mening kunnen delen.

Blijft op zich natuurlijk weer een rare bug van dit overigens schitterende apparaat

 

Groeten Bart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Waarom doorlussen, de ontvanger is nu helemaal van slag en weet nu niet meer welke tuner hij moet hebben ondanks dat je op allebeide tuners dezelfde zenders hebt staan.

Ik heb op de TF 2 coax kabels achterin, TUNER1 en 2, die lopen dan naar de LNB.

 

misschien dat je hier wat aan hebt.

 

grt HARRY

Link naar reactie
Delen op andere sites

hharry,

 

Bedankt voor het meedenken. Je hebt helemaal gelijk. Probleem bij mij is dat een 2e coaxkabel nog niet zo makkelijk te trekken is.

Omdat ik toch bijna altijd naar Nederlandse zenders kijk en opneem die allemaal "horizontaal" zijn moet het werken.

Trouwens, tot aan de laatste softwareversie ging het goed.

Ga de voorlaatste software terug plaatsen en dan kijken of dit probleem weer weg is.

De 2e tuner doorlussen is een optie die ik niet zelf heb verzonnen, maar aangegeven wordt in de handleiding. Je hebt dan wel beperkingen, maar de door mij genoemde klacht zou niet op mogen treden.

Het gaat in mijn geval alleen om "horizontale "zenders.

 

Groeten Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1joepje
Hi,
In ongeveer 20% van de geprogrammeerde opnamen op een TF 7700 (met HW upgrade)en met aston dual cam blijft het beeld zwart.
In de opnamelijst staat bijvoorbeeld 1020MB voor een uur opname,
bij start gaat de groene "start" pijl knipperen en het percentage loopt veel te snel op, vervolgens dus geen beeld.
Heeft iemand dit probleem (of de oplossing!) wellicht ook?
Of is dit "bug" nummer 1001 van dit ...apparaat?

Mvg,
Bart


Vandaag zwarte opname van RTL7 Formule 1 GP kwalificatie Singapore, opname is 1 uur en 24 minuten (Groen dollar teken in de LIJST confused) opgenomen via tuner 2 (aparte aansluiting vanaf mijn Quad LNB) zeer recentelijk nog prima opnames gemaakt via tuner 2 terwijl gekeken werd naar tuner 1.
De opname is wel degelijk gemaakt van RTL7, want als ik tijdens het afspelen (van het zwarte beeld, zonder audio) naar teletekst schakel dan zie ik dat de opname wel degelijk op RTL7 gemaakt is en is zelfs de teletekst goed leesbaar !

Groet: Frank cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeel misschien een oplossing:

Bij de 5500 was er een tijd(of firmware) waarbij sommige opnames ook geen beeld gaven.

Het hielp toen om voordat je de opname starte naar de zender te gaan waarvan was opgenomen.(probeer ook dezelfde tuner)

De opname was toen wel af te spelen. Wie weet is deze bug ook weer in de 77xx geslopen!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Heeel misschien een oplossing:
Bij de 5500 was er een tijd(of firmware) waarbij sommige opnames ook geen beeld gaven.
Het hielp toen om voordat je de opname starte naar de zender te gaan waarvan was opgenomen.(probeer ook dezelfde tuner)
De opname was toen wel af te spelen. Wie weet is deze bug ook weer in de 77xx geslopen!


Ik hoop de volgende keer er aan te denken om dit op deze manier te proberen, toch vind ik het niet normaal dat het eventueel op deze manier moet (zeker gezien het feit dat de opname wel degelijk is gemaakt op de juiste tuner en zelfs het dollar-teken groen is, nogmaals zelfs de teletekst pagina's van de dag/tijdstip van de opnames zijn te bekijken !!!).
Maar goed gelukkig heeft de TF7710HDPVR ook Divx afspeel mogelijkheid smile en heb ik via USENET een heel mooi verslag van ITV kunnen downloaden en zo net kunnen bekijken op de 7710, helaas is het beeld soms wat schokkerig (heb ik ook al bij andere Divx opnamen gezien), maar beter iets dan niets.
Gelukkig kan ik zo weer live kijken naar de nacht GP van Singapore laugh

Groet: Frank cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat nieuwe forumleden niet de moeite nemen om zich goed in te lezen.

In dit specifieke geval ligt het nmm toch wat gecompliceerder.

De "BINK" methode, waar jij naar refereert levert inderdaad een ongecodeerde opname op.

Het probleem wat door mij is beschreven is dat er vaak helemaal geen timeropname gemaakt is.

Zelf intensief op dit forum aan het zoeken geweest, maar vond geen oplossing.

Ik ga er vooralsnog van uit dat het een bug is die met de volgende FW opgelost gaat worden.

 

Groeten Bart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Bouwmeester
Klopt mrbeegee,

Voordat je de TF uitzet in ieder geval dezelfde tuner kiezen als de timeropname.
Zender is minder van belang.

Groeten Bart


Mijn opmerking wordt verkeerd begrepen.
Het is een mogelijkheid op "zwarte opnames" alsnog af te spelen. Niet een methode op "zwarte opnames" te voorkomen.
Dus.. als je een opname gemaakt hebt en die geeft bij het afspelen zwart beeld kan het misschien helpen -voordat je dit opgenomen bestand gaat afspelen- eerst naar de zender gaat waarvan is opgenomen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...