helemaalmesjogge Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Hoi allemaal Sorry als ik 't niet in 't goede forum post: volgens mij kan mijn vraag in meerdere fora, dus ik post 'm maar op de gok hier. Ik zou graag advies hebben over wat ik precies moet doen. Want: jaren lang heb ik gedacht "satelliet-enzo, dat hoeft voor mij nog niet, ook omdat de LCD-TV's kwalitatief nog niet zijn wat ik er graag in zie, maar inmiddels zie ik dat het met de LCD-TV's de goede kant op gaat. Dus het moet er maar eens van komen. Alleen: ik wil graag een totaaloplossing, en het lijkt dat zeker voor dit soort dingen geldt: in het land der blinden is eenoog koning. Want de ene zelfbenoemde deskundige ratelt nog tegenstrijdiger dan de andere, en vergeet uiteraard niet de verkoper die me even snel een "dit setje kan alles, mijnheer, en slechts 99 EUR" aan wil smeren ( ). Ik snap er zelf de ballen van (ik heb me een weg geprobeerd te banen door Duwgati, maar ik mis een hersendeel denk ik want het plaatje wordt er voor mij zeker niet helderder op), ik heb ook al mensen gezocht waartegen ik zei "ik wil graag betalen voor een goed advies/ontwerp", maar niemand schijnt me te kunnen helpen. Toch is wat ik zoek nou ook weer niet zo moeilijk lijkt me: ik zoek een totaalgeintegreerde oplossing van home-cinema. Ik heb me al wijs laten maken (door iemand die ik redelijk serieus neem ) dat ik de nieuwe dreambox moet willen, dus wat ik wil is: - Dreambox in het netwerk - LCD-TV, surround audio - Integratie met mijn Windows Media Center Edition PC (heb ik nl nog staan; nog nooit als MCE gebruikt, maar wordt wel eens tijd) - Tegelijkertijd beneden TV kunnen kijken, boven naar een andere zender kunnen kijken en ook nog eens tegelijkertijd iets anders op kunnen nemen - TV ontvangst op mijn PCs - Volgens mij alles in 1080p (Full HD, ik maak me wijs dat ik 't verschil 1080i - 1080p duidelijk kan zien / in de winkel toch wel, in ieder geval). Zoals ik al zei, ik betaal graag iemand die een gedegen blueprint voor me kan maken. Die moet dan wel gedegen en gedetailleerd zijn, dus welke TV en surround-audio (en waarom(!)), welke satellietonderdelen, hoe het netwerk in elkaar te schroeven, etcetera. Is er iemand die me daar bij zou kunnen helpen? Want ik wil geen "***geen-reclame***-setje", ik wil het graag mooi en goed voor elkaar hebben. Geld is dan ook minder belangrijk dan kwaliteit. Ik hoop dat iemand me kan helpen Groetjes
WPW Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Dit totaal plaatje bestaat niet, dit moet dus worden 'uitgevonden' en dat gaat bakken euros koste dus de eerste vraag: wat mag het koste? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
helemaalmesjogge Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 Nou, zoals ik al zei, geld is minder belangrijk voor me dan kwaliteit. En ik heb wel verstand van een paar dingen, maar niet van bovenstaand verhaal. Maar wat ik in gedachten heb is iemand die als een soort van ´consultant´ een blueprint voor me maakt. En consultants moeten betaald worden, dat weet iedereen ±D Overigens, tav Duwgatisite, ik zie dat Duwgati hier moderator is, dat zal vast dezelfde zijn± no offense mbt wat ik schreef, ´t is slechts dat ik duwgati.com gewoon niet snap omdat ik te dom ben
WPW Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Je zal moeten kijken naar digitale streaming eenvoudigweg omdat je daarmee wat eenvoudiger andere media kan samenvoegen zodat je overal met de beste kwaliteit(digitaal) kan kijken en dan praat je al in regionen boven de 5k exclusief ontvanger(s) en infrastructuur. En duwgate snapt niemand gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast aart44 Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Origineel bericht van: helemaalmesjogge - Volgens mij alles in 1080p (Full HD, ik maak me wijs dat ik 't verschil 1080i - 1080p duidelijk kan zien / in de winkel toch wel, in ieder geval). Nou 1080p wordt momenteel nog nergens uitgezonden lijkt me dat je je beter in de materie moet verdiepen. 1080p is Blue ray en alleen verkrijgbaar op cd. Misschien vijf jaar wachten en kijken of er meer bekend is.
JohnO Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 wow das wel lang Ik zie voordelen met de spelcomputers die halen allemaal de hd norm Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast MP4 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 In de winkel zie je meestal 1080P. Blu ray. Mooier gaat het niet worden.
Ron Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Welke norm? De norm is 720p én 1080i én 1080p. DVB-S2 HDTV broadcast binnen europa is GENORMALISEERD op 720p of 1080i. BluRay meestal 1080p en spelcomputers gebruiken meestal 720p/1080i en kunnen vaak ook 1080p. Wat veel meer zegt over de beeldkwaliteit is de opname zelf. Ik heb genoeg films gezien in 720p die er beter uitzagen dan een blueray in 1080p. Andersom overigens ook wel, het hangt gewoon af van de bron. Bovendien, de eerste satelliet die een leuk en betaalbaar, maar vooral compleet pakket van 1080P zenders uit kan zenden moet nog uitgevonden worden. 1080P via de Satelliet is pure bandbreedte roof. Ron
Tonskidutch Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Origineel bericht van: helemaalmesjogge Hoi allemaal - Tegelijkertijd beneden TV kunnen kijken, boven naar een andere zender kunnen kijken en ook nog eens tegelijkertijd iets anders op kunnen nemen - TV ontvangst op mijn PCs Ik hoop dat iemand me kan helpen Groetjes is dat a) tv beneden en boven of tv beneden en pc met dvb-s PCI kaart boven ? dat scheelt nog al qua bedrading schotel opbouw en energiekosten. dan is er sprake van een windows MCE wat dacht je van een apple? daar kun je gegarandeerd veel meer samenhangende applicaties voor vinden. cheersals ik mijn eigen bericht lees, moet ik iets toevoegen voor de leek; een dvb-s PCI kaart in een PC inbouwen, betekend een satelietontvanger/tuner gebruiken die met coax aansluiting op het PC- beeldscherm kan worden bekeken en ook opgenomen The Model Kraftwerk
helemaalmesjogge Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Geplaatst: 14 september 2008 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: helemaalmesjogge - Volgens mij alles in 1080p (Full HD, ik maak me wijs dat ik 't verschil 1080i - 1080p duidelijk kan zien / in de winkel toch wel, in ieder geval). Nou 1080p wordt momenteel nog nergens uitgezonden lijkt me dat je je beter in de materie moet verdiepen. 1080p is Blue ray en alleen verkrijgbaar op cd. Misschien vijf jaar wachten en kijken of er meer bekend is. Bedankt allemaal. Ik weet dat 1080p nog niet uitgezonden wordt. Maar zoals ik schreef, ik zoek een kwalitatieve oplossing, en dat betekent dat de rest van het feest, los van de ontvanger, 1080p mag zijn van mij
Gast pieler Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Een apple is hiervoor nog niet geschikt. De enige software beschikbaar voor Osx is eigenlijks Eyetv. Dit in tegenstelling tot andere software staat nog in de kinderschoenen als het gaat om dvb-s support. Voordelen: Tuner inprikken en kijken maar Redelijke epg support samen met tvtv of xmltv lijsten Vlotte zaptijden Plugin beschikbaar voor Front-row voor omschakeling tussen tv & media player Softcam beschikbaar Nadelen: Zeer brakke dual tuner support om maar niet te spreken over 3 of zelf 4 tuners Geen hardware versnelling voor hdtv zenders ( een mac mini met 1.66Ghz core duo is niet genoeg ) Geen uitgebreide diseqc support ( 4 satellieten is het maximum ). De menu's zijn erg beperkt tezamen met de afstandsbediening. Multifeeds kunnen alleen via het hoofdmenu met muis geselecteerd worden ( Premiere direct kanalen ). Eyetv is gesloten, als iets er niet in zit wat je graag zou willen ... helaas. Zeer brakke support van elgato. Zo zijn er nog wel wat voor en nadelen op te sommen maar dit zijn wel de belangrijkste denk ik. Ik vermoed dat er maar 1 eigenlijke oplossing denkbaar is en dat is een centrale mythtv server met meerdere clients in de verschillende kamers. Wat het nut van een dreambox / windows mce machine in deze situatie dan nog is laat ik in het midden De integratie van de hoofdvraag is onmogelijk vooralsnog of er zal iets meer vertelt moeten worden op welk niveau een en ander zou moeten samenwerken denk ik.
lemoi Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Mischien is de vraag beter wat anders te stellen. wat wil je werkelijk? Heb je werkelijk een dreambox nodig? Ik denk dat het beter is dat je een duidelijk plaatje moet maken wat je werkelijk ermee wilt doen. Allerlei apparatuur in het totaal plaatje hangen als je die misschien maar 1 keer zou gebruiken, dan is dat niet echt een oplossing waar je op zit te wachten. Ik kan je wel wat verder helpen, kan je me een PM sturen, ik probeerde je een PM te sturen maar dat is niet mogelijk bij jouw. Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen