Ga naar inhoud


wie kent / of heeft ervaring met de nederlandse energie maatschappij ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb mij van de week een (beetje)laten omlullen om nu voor stroom en gas naar bovengenoemde maatschappij te gaan. Ik zit nu bij Essent, en het zou bijna 8 procent goedkoper gaan worden. (en ja... wie wil DAT niet)

Bovenstaande maatschappij levert tegen inkoopprijzen, omdat ze niet aan dure sponsering doen, geen enorme directeurs salarissen hebben etc.

 

Ik heb vanaf vandaag nog 7 dagen om er onder uit te komen. (als ik er toch vanaf zie, moet dat wel aangetekent omdat ze anders niet kunnen garanderen dat mijn opzegging aankomt...(???)....

 

Wie heeft ervaring met deze maatschappij ? (ik lees.... dat ze nog maar 300.000 klanten in Nld hebben...)

 

Wie O wie kan me meer vertellen ?

 

thanx

 

ronald

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Kijk eens op de site van de vastelastenbond.

 

Die proberen de goedkoopste aanbieders te

presenteren qua gas, elektra en internet.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook niet voorstellen dat er grote verschillen zijn in al die leveranciers,transportkosten e.d bepalen grotendeels de prijs.

Prijsverschillen zitten volgens mij in de korting die je het eerste jaar krijg.

Om me heen hoor je vaak dat dat wisselen van leverancier veel ellende geeft.

Echt goede leveranciers zijn er volgens mij niet,waar je ook komt,of het met energie of kabel enz. te maken heeft,lid worden gaat prima,maar een probleem of een vraag indienen is uren in de wachtstand waarna uiteindelijk nog niets opgelost wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben mij ook gebeld, zeer agresieve verkoop praatjes mad

Werkelijk onbeschoft! nu heb ik een principe dat ik nooit en te nimmer iets koop of bestel via de telefoon.

Als ik iets nodig heb neem ik zelf wel contact met desbetreffend bedrijf of instantie op.

Ik zou opzeggen als ik jouw was ,zegt ook wel iets dat je dat alleen aangetekend kunt doen, terwijl je wel lid kunt worden via de telefoon.

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden mijn vrouwtje gebeld met allerlei beloftes over de prijzen van stroom etc.

 

Puntje bij paaltje sturen ze dus een map op met daarin de tarieven etc. en die weken af van wat er door de telefoon beloofd was. (4ct laag en 8 cent hoog)

 

In de brochure stonden veel hogere bedragen. Ik heb dus direct een briefie getikt en aangetekend opgestuurd.

 

Ikke blijf wel bij de Nuon waar ze eventueel ook een goed tarief hebben voor 3 jaar vast.

Ik zal er eens over denken.

 

Ik heb WEL al een paar keer overwogen om naar Energie Direkt over te stappen omdat die ook goeie aanbiedingen hebben.

 

Ook United Consumers bied gewoon 8% korting op je bestaande factuur als je via hen een contraccie afsluit.

Je blijft dan war je bent maar ontvangt gewoon de extra groepskorting.

 

Maar de NL energie maatschappij zou ik niet mee in zee gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zowieso nooit wisselen naar een nieuwe/andere/vreemde/kleine/onbekende/..... energie

leverancier .je komt er altijd bedrogen op uit.

 

Feit is 60% van je stroom factuur gaat sowiese naar de staat

(energie belasting-transport-btw) en dat blijft bij iedere

levecancier het zelfde.

 

De stroom op zich komt gewoon van een bestaande centrales welke

in handen zijn van de 3 grootse ned. energie bedrijven.

 

Die z.g. marktbrekers kopen dus de energie bij je bestaande energie leverancier maar krijgen een beetje korting(ze

betalen de groothandels prijs).

 

En denk nu maar niet dat ze die korting aan de consument doorspelen ,die hebben ze zelf nodig om hun verkoop apparaat

te betalen en voor hun eigen winst te zorgen.

 

Uiteindelijk is de consument even duur of duurder uit dan bij

de oude(grote) leverancier.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovenstaande maatschappij levert tegen inkoopprijzen, omdat ze niet aan dure sponsering doen, geen enorme directeurs salarissen hebben etc.

 

ja absoluut waar, uh ugh ugh.

dat is reclametaal

in het contract, de kleine lettertjes staat iets anders.

 

effe niet letterlijk maar er wordt bedoeld:

 

wij (de leverancier) behouden ons het recht voor, om zonder dat te hoeven verantwoorden, alle voorwaarden naar eigen inzicht te veranderen

 

dus na een kwartaal aan nieuwe sukkels te hebben geworven, wijzigen ze prijzen en voorwaarden.

 

nogmaals letterlijk staat dat er niet, maar dat is wel een uitleg die er aan gegeven MAG worden.

 

overigens als ze na 2 kwartalen overgenomen worden door een andere leverancier (want dat kan gewoon) stellen die onmiddelijk de prijzen naar boven bij.

 

sick

 

fijn hoe firma's en leveranciers ons als groot wild mogen jagen en vangen.

dat is allemaal volgens de de wet, OF niet?

 

cheers

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het maakt geen zak uit waar je bij bent, het zijn grote organisaties, een kruidenier had twee boxen met bezemstelen buiten voor zijn winkel staan, een box met kleine stelen, en een box met grote stelen.

Op een bijgeplaatst bordje stond, kleine stelen, maar grootten stelen het meest ! voel je hem ?

Teckelman, die drie Teckels heeft, Matthias, Sepp, en Sigmund.

Het enige waar ze naar luisteren is....................

naar hen zelf.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...