Ossie Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 hallo luitjes ik ben al een tijdje aan het lezen over het inbouwen van CCcam in een Dbox2. Nu zeggen jullie steeds dat je de CCcam moet plaatsen in var/emu maar in mijn image Rudream daar kan ik geen var/emu vinden. Zou iemand mij willen helpen waar ik alle files moet plaatsen om CCcam werkend te krijgen. Alvast bedankt.
Hoeba Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Hallo, Wel var/bin? Enigma en neutrino zijn net wat anders. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Ossie Geplaatst: 13 september 2008 Auteur Geplaatst: 13 september 2008 Dus emu in var/bin en de CCcam.cfg in var/etc en is dan de emu gelijk zichtbaar of moet ik dan nog een bestandje maken zodat hij zichtbaar word en zoja wat moet ik maken dan
Hoeba Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Hallo, Helemaal goed. Algemeen is het volgende om een cam aktief te maken. Blauwe knop, twee keer of lang indrukken en dan, afhankelijk van image, Emu Management kiezen, om de standaard emulator te veranderen. Dan de cam zelf, afhankelijk van image denk ik, even resetten via OK, nadat je de blauwe knop hebt gedrukt, of Camd-Reset (b.v.) uit te voeren uit het menu. Hierna is je uitgekozen cam als standaard in je box aanwezig. Zo kun je dus meerdere cams beheren. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Ossie Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Geplaatst: 15 september 2008 Dus volgens jou is het plaatsen van de emu in var/bin en de .cfg in var/etc voldoende en dan zie je gelijk al de CCcam staan in lijst bij de emu????
Hoeba Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Hallo, Als je alles goed hebt gedaan, zoals de rechten(atributen in DCC) aanpassen bij het handmatig inzetten, dan wel....... Ik ga er wel van uit dat je capmtserver.ppc ook in var/bin hebt gezet, met de rechten ook op 755, hoort n.l. bij CCcam installatie als je het download....... Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Hoeba Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Hallo, Nog even volgende, Zoek eens naar een volldeig CCcam bestand hier op het board of zet zoiets als b.v. pb 6 in je box, zodat je het vanuit het image kan downloaden en installeren. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Ossie Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 Zou je dat wat meer kunnen uitleggen over die pb6 want ik werk zelf altijd met een dreambox en deze Dbox is van een kennis van mij. Die kijkt nu momenteel met mgcamd maar hij heeft de laatste tijd dat er bepaalde zenders zwart blijven ook als hij de nieuwe zenderlijst erin zet dus ik dacht misschien werken die zenders wel met CCcam.
Ossie Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 Ik heb nu het volgende gedaan. 1* CCcam in var/bin 2* capmtserver.ppc in var/bin 3* CCcam.cfg in var/etc Maar als ik nu naar de emu lijst ga in de dbox2 dan zie ik de CCcam niet staan in de lijst wat doe ik dan fout?????
Hoeba Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 In pb6 lang de blauwe knop indrukken Naar emu Management gaan, is de tweede optie in Extras menu OK in Emulatoren venster drukken om keuze te kunnen maken van Camd2 naar CCcam-xxx gaan (staat CCcam hier niet dan niet goed geinstalleerd) rode knop om op te slaan en default te maken Terug in Extras, (zelfde als blauwe knop lang indrukken) Camd-Reset optie openen en de CCcam versie wordt opnieuw opgestart In pb6 kan dit dus niet fout gaan, want je kunt de CCcam downloaden vanuit het Extras menu en dan staat alles goed. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Hoeba Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Nog even volgend. Iets anders is beeld krijgen, je abbo bepaald wat je kan zien naast de fta/v kanalen ....... ;-) Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen