Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Blijkbaar heb ik ook problemen indien er 2 tuners inzitten.

Kaart 1 = OK

dan zappen naar Kaart2 = OK

Dan weer naar Kaart 1 = Niet OK

 

Moeten er ergens extra opties aan om 2 kaarten te decoden?

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sis
Blijkbaar heb ik ook problemen indien er 2 tuners inzitten.
Kaart 1 = OK
dan zappen naar Kaart2 = OK
Dan weer naar Kaart 1 = Niet OK

Moeten er ergens extra opties aan om 2 kaarten te decoden?


Je kan binnen de vdr-sc plugin instellen op welke kaarten hij moet decoden. Waarschijnlijk is alleen 1 en 2 geactiveerd. In mijn geval heb ik t/m 4 die aangezet (Setup -> Plugins -> SC).

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sis
Niels,

Wat zou de beste diseqc instelling zijn voor een Duo LNB Quad (Astra 1 en Astra 3)


Het volgende zou moeten werken binnen de diseqc.conf (A/B waarbij Astra 19.2e A is en 23.5e B is):

Code:
S19.2E  11700 V  9750  t v W15 [E0 10 38 F0] W15 A W15 tS19.2E  99999 V 10600  t v W15 [E0 10 38 F1] W15 A W15 TS19.2E  11700 H  9750  t V W15 [E0 10 38 F2] W15 A W15 tS19.2E  99999 H 10600  t V W15 [E0 10 38 F3] W15 A W15 TS23.5E  11700 V  9750  t v W15 [E0 10 38 F4] W15 B W15 tS23.5E  99999 V 10600  t v W15 [E0 10 38 F5] W15 B W15 TS23.5E  11700 H  9750  t V W15 [E0 10 38 F6] W15 B W15 tS23.5E  99999 H 10600  t V W15 [E0 10 38 F7] W15 B W15 T


Mocht de A/B configuratie 23.5/19.2 zijn, dan kun je dat gewoon omwisselen smile

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een opnieuw tegenvallende poging voor het gebruik van MythTV (ik krijg geen channels gescanned en ook het importeren van een channels.conf helpt hierbij helemaal niks) ben ik nu met deze VDR handleiding van Niels aan de slag gegaan om zo ook te kijken of VDR wat is/kan zijn. Het systeem met de SkyStar2 werkt goed want een test met dvbscan, een channels.conf, szap en mplayer had ik beeld!

 

Mijn systeem (opgebouwd uit ouder hardware) kort samengevat:

Hardware:

- AMD64 2800+

- 1Gb geheugen

- Nvidia 6800GT (wordt denk ik een GF4 TI4400, zou meer dan snel genoeg moeten zijn en vreet weer minder stroom)

- SkyStar 2

Software:

- Xubuntu 8.10-Desktop-AMD64

 

Ik ben nu aangekomen bij het configureren van VDR maar liep (tot nu toe) tegen 2 problemen aan die ik opgelost heb en ik dacht: ik deel ze even.

 

FFMpeg SVN

apt-get install "liblame-dev" bestaat niet het was bij mij "libmp3lame-dev". Apt-get gaf zelf deze hint en dus was het "probleem" snel opgelost.

 

vdr-sc plugin (softcam plugin)

Bij "make plugins" kreeg ik een error

Code:
failed plugin: sc

bij het nakijken zag ik de melding

Code:
CPU you selected does not support x86-64 instruction set

Standaard wordt er door g++ een "pentium" als cputype en "PARALLEL_64_MMX" voor "parallel processing" gekozen. Echter liep dit bij mij dus fout ondanks dat alle "make plugins" hiervoor foutloos liepen. Om het probleem op te lossen heb ik in /usr/local/src/vdr-1.7.0/ de Make.config aangepast.

 

Bij "The C compiler and options" heb ik onder "CXXFLAGS" (nieuwe regel dus) het volgende toegevoegd:

Code:
CPUOPT = athlon64PARALLEL = PARALLEL_128_SSE

Na deze aanpassing en een nieuwe "make plugins" ben ik waar ik nu ben wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom je problemen hebt met FFDecsa, is omdat je (naar grote!) waarschijnlijkheid de 64-bits editie van (X)ubuntu hebt geinstalleerd.

 

Even voor jullie. Zelf had ik diverse problemen vernomen met de 64-bits editie (lees: veel handmatige aanpassingen wink ) waardoor ik diverse handmatige acties moest opnemen binnen de Wiki. Om de Wiki handleiding zo laagdrempelig te houden, heb ik gekozen voor de x86 editie (nagenoeg geen handmatige handelingen en/of aanpassingen). Qua performance maakt het nagenoeg niks uit (winst is nihil) tussen de x86 of de x86-64 edities.

 

Maar uhm, welcome to the VDR club! smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, tuurlijk een 64-bit installatie... Als je zo'n cpu hebt waarom niet gebruiken als dat kan en alle winsten, als die er al zijn, zijn altijd leuk wink In je wiki staat (nog?) niet dat er van de x86 versie wordt uitgegaan vanwege mogelijke problemen.

 

Ik heb/had dit ook in mij post hierboven gezet welke versie van Xubuntu ik gebruikt heb. FFDecsa was ook de enige die, bij mij, met het compileren problemen gaf.

 

Is er eigenlijk een "stream tool" voor VDR zodat ik uiteindelijk op mijn pc tv kan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op de Wiki, maar wel binnen dit topic wink

 

BTW, je kan met de VDR streamdev plugin je streaming mogelijkheden realiseren vanuit VDR en vervolgens met bijvoorbeeld Videolan, dit streamen.

 

Ik zit momenteel dit te testen vanuit een Python plugin voor XBMC Atlantis. Het werkt best wel makkelijk en ook wel goed.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Origineel bericht van: Sis
Blijkbaar heb ik ook problemen indien er 2 tuners inzitten.
Kaart 1 = OK
dan zappen naar Kaart2 = OK
Dan weer naar Kaart 1 = Niet OK

Moeten er ergens extra opties aan om 2 kaarten te decoden?


Je kan binnen de vdr-sc plugin instellen op welke kaarten hij moet decoden. Waarschijnlijk is alleen 1 en 2 geactiveerd. In mijn geval heb ik t/m 4 die aangezet (Setup -> Plugins -> SC).


Hoi Niels,

Dit blijkt toch geen oplossing.

Ik had 2 kaarten.
Decoding aangezet voor 1 tem 3 (stond eerst op 1 en 2)

Vreemd, nee?

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Digitenne en een Canal Digitaal kaart (en dus een DVB-T en een DVB-S2 dvb device, totaal twee tuners). Deze is lokaal gekoppeld via CCcam aan een tweetal Smargo's.

 

Zelf ervaar ik geen enkel probleem met deze combinatie. Als ik naar een (ge-encrypte) digitenne kanaal kijk, dan pakt hij mij Coax kaartje. Zodra ik kijk naar bijvoorbeeld RTL4 op Astra 19.2e, dan pakt hij mijn Canal Digitaal kaart.

 

Verder heb ik dus gewoon geen zaken aangepast dan de decoding aan te zetten voor device 3 en device 4.

 

Mag ik vragen wat nou precies jouw setup is (DVB-C, DVB-S2, etc en welke provider(s))?

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Zelf heb ik een Digitenne en een Canal Digitaal kaart (en dus een DVB-T en een DVB-S2 dvb device, totaal twee tuners). Deze is lokaal gekoppeld via CCcam aan een tweetal Smargo's.

Zelf ervaar ik geen enkel probleem met deze combinatie. Als ik naar een (ge-encrypte) digitenne kanaal kijk, dan pakt hij mij Coax kaartje. Zodra ik kijk naar bijvoorbeeld RTL4 op Astra 19.2e, dan pakt hij mijn Canal Digitaal kaart.

Verder heb ik dus gewoon geen zaken aangepast dan de decoding aan te zetten voor device 3 en device 4.

Mag ik vragen wat nou precies jouw setup is (DVB-C, DVB-S2, etc en welke provider(s))?

Mvg,

Niels Wagenaar


Bij deze

DVB-S -> Technisat Skystar II Rev 2.3
DVB-S -> Technotrend S-1500 (CI Module is niet meer in gebruik)

Duo LNB Quad voor het aansluiten van 4 ontvangers op Astra 1 en 3

ccCam server met Origineel TV Vlaanderen kaartje.
Deze draait op een ander dedicated systeempje.

Hardware specs PC:

Asus P4P800 Mobo
PIV 3 Ghz
2 GB ram
1x Sata 250 GB (Ubuntu 8.10 + VDR 1.7.0)
1x Sata 500 GB (Video data)
1x IDE 60 GB (Working Mythtv OS)

Wat kan ik je nog vertellen? :-)

Gr
Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk een oplossing. Zelf had ik kleine problemen met mijn TT 1500-S waarbij vdr-sc icm CCcam vage resultaten gaf. Uit eindelijk moest ik het ca(0 of 1?) bestand bij de adapter uit /dev/dvb/adapter(nummer) verwijderen.

 

Vervolgens VDR stoppen, CCcam herstarten en VDR starten. Hierna was voor mij het probleem toen opgelost.

 

Mvg,

 

NIels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Mogelijk een oplossing. Zelf had ik kleine problemen met mijn TT 1500-S waarbij vdr-sc icm CCcam vage resultaten gaf. Uit eindelijk moest ik het ca(0 of 1?) bestand bij de adapter uit /dev/dvb/adapter(nummer) verwijderen.

Vervolgens VDR stoppen, CCcam herstarten en VDR starten. Hierna was voor mij het probleem toen opgelost.

Mvg,

NIels Wagenaar


Hmm, vreemd, maar ik heb daar geen ca bestand staan.
Code:
Adapter0demux0  dvr0  frontend0  net0Adapter1demux0  dvr0  frontend0  net0 

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...