Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sis
Niels,

Moet ik mssn gaan chroot 'en? eek


In eerste instantie zou ik zeggen, niet. chroot is voornamelijk bedoeld voor Debian systemen (die bijna alle services in een chroot omgeving draaien). Op Xubuntu heb ik dit (nog) niet moeten doen. Maar, je zou het kunnen proberen wink

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VDR systeem draait onderhand en ook nog met de TechniSat TTS35AI afstandbediening die bij de SkyStar2 zit. Hij draait en ook nog sneller en dus natuurlijk veel beter dan al mijn eerdere MythTV pogingen. Op de een of andere manier denk ik dat de problemen met MythTV aan de SkyStar2 zou kunnen liggen.

 

Ik heb wat moeten aanpassen om het een en ander in/met VDR aan de praat te krijgen oa. met de TTS35AI want zonder AB doe/kan je zo weinig. De test gaat goed ook al heb ik nu alleen even de Astra2 satelliet aangesloten.

 

Nog even niks met CCcam gedaan, is voor mijn test op Astra2 niet nodig, maar had daar wel een vraagje over. Ik heb de cfg bekeken maar zag niet wat nu standaard als kaart/server opgegeven is? Ik wil uiteindelijk op een andere linux pc een CCcam server gaan draaien (staat er al op is alleen newcs). Die pc staat wel altijd aan, het VDR systeem niet, kan dan makkelijk extra ontvangers in het (cs)netwerk opnemen en ben ik gelijk van die lelijke mastera III af (die ik ook in het VDR systeem zou kunnen wegwerken alleen moet ie dan altijd aan staan).

 

Er zijn nog wat dingen die ik erbij en/of anders wil hebben. Het ziet er mischien minder gelikt uit dan MythTV maar het werkt en doet wel wat het moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Mijn VDR systeem draait onderhand en ook nog met de TechniSat TTS35AI afstandbediening die bij de SkyStar2 zit. Hij draait en ook nog sneller en dus natuurlijk veel beter dan al mijn eerdere MythTV pogingen. Op de een of andere manier denk ik dat de problemen met MythTV aan de SkyStar2 zou kunnen liggen.


Dat lijkt mij niet. De drivers zijn gewoon v4l en qua aanspraak zit hier geen verschil in.

Citaat:
Ik heb wat moeten aanpassen om het een en ander in/met VDR aan de praat te krijgen oa. met de TTS35AI want zonder AB doe/kan je zo weinig. De test gaat goed ook al heb ik nu alleen even de Astra2 satelliet aangesloten.


Volgens mij had je gewoon gebruik kunnen maken van de remote plugin. Die ondersteund namelijk reguliere /dev/input devices (dus ook the TTS35AI remote).

Citaat:
Nog even niks met CCcam gedaan, is voor mijn test op Astra2 niet nodig, maar had daar wel een vraagje over. Ik heb de cfg bekeken maar zag niet wat nu standaard als kaart/server opgegeven is? Ik wil uiteindelijk op een andere linux pc een CCcam server gaan draaien (staat er al op is alleen newcs). Die pc staat wel altijd aan, het VDR systeem niet, kan dan makkelijk extra ontvangers in het (cs)netwerk opnemen en ben ik gelijk van die lelijke mastera III af (die ik ook in het VDR systeem zou kunnen wegwerken alleen moet ie dan altijd aan staan).


De configuratie binnen cardclient.conf, zeg niets anders dan dat het een verbinding moet maken naar de preload van CCcam (localhost, port 9000). De werking van CCcam is gewoon standaard en na te gaan in de CCcam.cfg die zich in de /var/etc/ locatie bevindt. Dus als je zaken wilt doen met CCcam, dan hoef je alleen de CCcam.cfg te editten. Als je mijn Wiki hebt gevolgd, dan is vdr-sc al ingericht voor gebruik met CCcam via de cccam: verwijzing in /etc/vdr/plugins/sc/cardclient.cfg

Eventueel kun je een N: aanmaken (zie CCcam.cfg voor voorbeelden) zodat je kan verbinden met een NewCS/Newcamd systeem.

Citaat:
Er zijn nog wat dingen die ik erbij en/of anders wil hebben. Het ziet er mischien minder gelikt uit dan MythTV maar het werkt en doet wel wat het moet doen.


Daarvoor hebben wij ook skin plugins smile Die kun je activeren vanuit Setup -> OSD en daarin de skin kiezen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leek mij ook ook dat het aan de SS2 zelf ligt maar mischien in een samenwerking met MythTV.

 

De remote plugin is volgens mij niet geschikt voor mijn serieele TechniSat AB. Althans ik kon hem helemaal niet vinden als ik in /dev/input/by-path/ keek.

 

Ik zag in de cardclient.conf dat ie idd. verbinding maakt met een lokale CCcam server en dat deze lokaal moet draaien. Zit er niks anders op om de CCcam.cfg weer te verwijzen naar een andere CS server. Volgens mij zou ik in cardclient.conf wel direct naar een externe NEWCAMD kunnen wijzen (zag er niks over in de config staan zoals bij CCcam wel het geval is). Heeft CCcam een voordeel (aangezien er veel mensen ermee weglopen) tov. NEWCS of maakt het weinig tot niks uit?

 

Ik had de SkinReel erop gezet maar die zet niet veel "zoden aan de dijk" met zijn looks. EnigmaNG moet en ga ik nog proberen het leek net wel even dat met de SkinReel de boel trager werd (TV beeld werd met de OSD op de voorgrond schokkerrig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de configuratie aangepast naar een TT-3200 en 1500 op Ubuntu 8.04.

 

Als 3200driver heb ik deze tutorial gevolgd:

apt-get update

apt-get install mercurial

cd /usr/local/src

hg clone http://jusst.de/hg/multiproto dvb

cd /usr/local/src/dvb/linux/include/linux/

ln -s /usr/src/linux-headers-`uname -r`/include/linux/compiler.h compiler.h

cd /usr/local/src/dvb/

 

Van de twee patches werkte de channelock wel maar de fastlock niet.

 

Voorhet overige heb ik deze wiki gevolgd

 

De afstandsbediening(lirc) doet het en ik geloof dat de beide kaarten het doen.

Alleen ik blijf dat probleem met die strepen houden, OSD en beeld, na ctrl-alt F1....F7 perfect daarvoor onherkenbaar.

 

Heeft iemand een idee?

Zou overschakelen naar 8.10 helpen wellicht ook met dvb-s2 api?

 

Verder moet ik een nieuwe cam module hebben, deze doet het niet meer, is die smargo wat voor canal digital?

Hefeft dat misschien iets te maken met die strepen?

 

Bij mij maakt ubuntu alleen een ca0 aan bij die adapter waar de CI module op aangesloten is.(TT3200).

 

bvbd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de maaltijd was weer perfect.

 

Nog een paar vraagjes, wat is chrooten en helpt het?

 

Waarom stelt vdr adapter 3 standaard in als er maar twee dvbkaarten in zitten ?

 

bvbd.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

chroot is eigenlijk een manier om services te draaien in een gecontroleerde omgeving. Meer informatie kun je vinden op WikiPedia. Over het algemeen is chroot benodigd voor een aantal distributies. Voor zover ik kan bepalen, heeft Ubuntu geen services draaien in een chroot omgeving.

 

Wat betreft de vraag over drie adapters. Dit komt omdat de primaire adapter bedoeld is voor een Full DVB adapter. Maar in een budget DVB systeem, is dit niet van toepassing. Dus adapter 1 wordt dus 2, 2 wordt 3, etc, etc, etc.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar weer.

Dan staat adapter 3 in ieder geval goed ingesteld.

Inmiddels een werkende Cam met originele kaart maar nog steeds strepen het is trouwens iedere keer dat ik zap, zodra ik de cam aanspreek krijg ik geen signaal en vaak crashed vdr en kom ik terug in het inlogscherm van ubuntu.

 

dmesg | grep -i dvb geeft dan:

mm@mm-desktop:~$ dmesg | grep -i dvb[ 36.729952] budget_core: Unknown symbol dvb_dmxdev_init

[ 36.730037] budget_core: Unknown symbol dvb_register_adapter

[ 36.730061] budget_core: Unknown symbol dvb_dmx_swfilter_packets

[ 36.730115] budget_core: Unknown symbol dvb_dmx_release

[ 36.730152] budget_core: Unknown symbol dvb_net_init

[ 36.730176] budget_core: Unknown symbol dvb_dmxdev_release

[ 36.730248] budget_core: Unknown symbol dvb_net_release

[ 36.730340] budget_core: Unknown symbol dvb_unregister_adapter

[ 36.730364] budget_core: Unknown symbol dvb_dmx_init

[ 36.734851] budget_ci: Unknown symbol dvb_ca_en50221_init

[ 36.735153] budget_ci: Unknown symbol dvb_ca_en50221_release

[ 36.735270] budget_ci: Unknown symbol dvb_ca_en50221_frda_irq

[ 36.735295] budget_ci: Unknown symbol dvb_frontend_detach

[ 36.735344] budget_ci: Unknown symbol dvb_ca_en50221_camready_irq

[ 36.735398] budget_ci: Unknown symbol dvb_unregister_frontend

[ 36.735422] budget_ci: Unknown symbol dvb_ca_en50221_camchange_irq

[ 36.735535] budget_ci: Unknown symbol dvb_register_frontend

[ 36.801806] saa7146: register extension 'budget_ci dvb'.

[ 36.975127] DVB: registering new adapter (TT-Budget/S-1500 PCI)

[ 37.009661] input: Budget-CI dvb ir receiver saa7146 (0) as /devices/pci0000:00/0000:00:14.4/0000:04:06.0/input/input7

[ 37.333550] DVB: registering frontend 0 (ST STV0299 DVB-S)...

[ 37.333648] DVB: registering new adapter (TT-Budget S2-3200 PCI)

[ 37.368963] input: Budget-CI dvb ir receiver saa7146 (1) as /devices/pci0000:00/0000:00:14.4/0000:04:07.0/input/input8

[ 37.791864] DVB: registering frontend 1 (STB0899 Multistandard)...

[ 44.997770] dvb_ca adaptor 1: PC card did not respond frown

[ 536.524030] dvb_ca adapter 1: DVB CAM detected and initialised successfully

[ 538.723170] dvb_ca adapter 1: DVB CAM detected and initialised successfully

[ 540.536079] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

[ 623.822224] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

[ 625.249985] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

[ 626.669367] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

[ 741.331452] dvb_ca adapter 1: DVB CAM detected and initialised successfully

[ 743.852061] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

.

.

[ 1812.014286] dvb_frontend_ioctl: FESTATE_RETUNE: fepriv->state=2

 

Dit betekent waarscijnlijk dat ik het nog een keer kan doen, of zijn er andere mogelijkheden?

Is het dan verstandig voor de s2-3200 alleen liblilian te gebruiken of toch mantis multiproto met de patches uit de sidux howto ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het trage zappen zou een CCcam.prio moeten helpen en idd. volgens mij scheelt het ook wel wat tijd met zappen. Alleen loop ik nu tegen een ander probleem aan wat mogelijk wel een VDR probleem is en iemand wel een oplossing voor weet.

 

Kijken naar 1 CDS kanaal gaat goed, ga ik op de zelfde transponder een ander kanaal erbij kijken (bv. sbs6 en net5) dan "loopt" een het beeld en staat de ander stil en na een aantal seconden weer andersom enz enz.

 

Iemand een idee wat ik moet doen of waar ik nu over heen kijk? Heb het eerst bij CCcam gezocht maar denk dat het eerder ergens bij VDR of een plugin (bv. vdr-sc) zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

 

Op mijn dual tuner systeem was het CHroot'en van CCcam servers een vereiste. Zonder, decodeerde ie enkel op de eerst aangesproken kaart.

Nu gaat het zappen vlotjes, zelfs tijdens het overschakelen naar de 2e tuner. Ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast. :-)

 

Openstaand probleem:

Tijdens mijn MythTV had ik zalig beeld. (zelfde hardware)

Nu, op VDR, heb ik "hard" beeld en horizontale strepen (lijkt me een interlace probleem)

Nu heb ik echt geen idee wat voor mij de juiste zettings zouden kunnen zijn, wetende dat ik een Philips CRT TV heb op een S-Video out van Nvidia.

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Skystar HD2 en ben nu al enkele dagen bezig met deze tutorial. Ik heb al verschillende fouten gehad en ik heb altijd een oplossing gevonden. Nu zit ik echter vast. Ik krijg het volgende als ik VDR frontend wil starten:

Code:
christiaan@christiaan-ubuntu:~$ /usr/bin/vdr-sxfe --aspect=16:9 --fullscreen --width=1280 --height=720 --nokbd --post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1vdr-sxfe 1.0.1  (build with xine-lib 1.1.90, using xine-lib 1.1.90)Aspect ratio: 16:9Fullscreen modeWidth: 1280Height: 720Keyboard input disabledPost plugins: tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1VDR server not given, searching ...---------------------------------------------------------------WARNING: MRL not given and server not found from local network.         Trying to connect to default port on local host.---------------------------------------------------------------[7089] [vdr-fe]    Detected 4 CPUs[7089] [vdr-fe]    Enabling multithreaded video decodingPress Esc to exit[7089] [input_vdr] Connecting (control) to tcp://127.0.0.1:37890 ...[7089] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890[7089] [input_vdr]    (ERROR (xine_input_vdr.c,5757): Operation now in progress)[7089] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890[7089] [input_vdr]    (ERROR (xine_input_vdr.c,6188): Operation now in progress)[7089] [input_vdr] Connections closed.[7089] [vdr-fe]    fe_xine_open: xine_open("xvdr://127.0.0.1#nocache;demux:mpeg_block") failedError opening xvdr://127.0.0.1

 

svdrphosts.conf heb ik aangepast zoals in de tutorial uitgelegd is.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...