Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Verwijder even de # in je VDRCMD opbouw:

 

Code:
VDRPRG="/usr/bin/vdr"VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr -l 3 \-L /usr/lib/vdr/plugins \-P'xineliboutput -l none -r 0 -p' \-P femon \-P osdteletext \-P bitstreamout \-P skinenigmang-u root \$*"

 

# geeft aan dat het commentaar is, maar uiteindelijk zal het script de vervolg onderdelen niet meelezen in je VDRCMD opbouw.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Niels bedankt voor de snelle reactie

 

Na het verwijderen van lijntjes is het resultaat nog steeds het zelfde, blijkbaar wordt er nog gezocht naar de poort voor de remotecontrol, maar door wie?

via runvdr zijn de plugins geladen

 

/usr/bin/vdr-sxfe --video=xv --aspect=16:9 --width=1280 --height=720 \

--post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

 

geeft

 

vdr-sxfe 1.0.90-cvs (build with xine-lib 1.1.90, using xine-lib 1.1.90)

 

Video driver: xv

Aspect ratio: 16:9

Width: 1280

Height: 720

Post plugins: tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

 

VDR server not given, searching ...

---------------------------------------------------------------

WARNING: MRL not given and server not found from local network.

Trying to connect to default port on local host.

---------------------------------------------------------------

 

 

Press Esc to exit

 

[7960] [input_vdr] Using decoder "libmpeg2" for mpeg2 video

[7960] [input_vdr] Using decoder "FFmpeg" for H.264 video

[7960] [input_vdr] Connecting (control) to tcp://127.0.0.1:37890 ...

[7960] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890

[7960] [input_vdr] (ERROR (xine_input_vdr.c,6000): Operation now in progress)

[7960] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890

[7960] [input_vdr] (ERROR (xine_input_vdr.c,6424): Operation now in progress)

[7960] [input_vdr] Connections closed.

[7960] [vdr-fe] fe_xine_open: xine_open("xvdr://127.0.0.1#nocache;demux:mpeg_block") failed

Error opening xvdr://127.0.0.1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter "-P skinenigmang" zou zowiezo een " \" moeten staan anders worden de volgende regels niet meer meegenomen!

 

Hoezo staat er achter "-P'xineliboutput -l none -r 0 -p' \" normaal hoort daar ipv. 0 het portnummer te staan waar mee er met de backend vebonden wordt!

 

Ik heb dit staan: "-P'xineliboutput -l none -r 37890 -p' \"

 

Ik geef me bek ook maar een gooi wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt NINjak

 

het \ was inderdaad vergeten, maar het maakt geen verschil, maar

-P'xineliboutput -l none --remote=2001 -p' \

de --remote=2001 doet het

 

/usr/bin/vdr-sxfe --video=xv --aspect=16:9 --width=1280 --height=720 \

--post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

 

geeft nu

 

vdr-sxfe 1.0.90-cvs (build with xine-lib 1.1.90, using xine-lib 1.1.90)

 

Video driver: xv

Aspect ratio: 16:9

Width: 1280

Height: 720

Post plugins: tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

 

VDR server not given, searching ...

Found VDR server: host 192.168.1.3, port 2001

 

 

Press Esc to exit

 

[9879] [input_vdr] Using decoder "libmpeg2" for mpeg2 video

[9879] [input_vdr] Using decoder "FFmpeg" for H.264 video

[9879] [input_vdr] Connecting (control) to tcp://192.168.1.3:2001 ...

[9879] [input_vdr] Server greeting: VDR-1.7.0 xineliboutput-1.0.90-cvs READY

[9879] [input_vdr] Connected (control) to tcp://192.168.1.3:2001

[9879] [input_vdr] Connecting (data) to pipe:///etc/vdr/plugins/xineliboutput/pipes.9867/pipe.0

[9879] [input_vdr] Data stream connected (PIPE)

[9898] [input_vdr] exec_osd_command: Attempt to close non-existing OSD (0) !

[9898] [input_vdr] invalid parameter in control message OSDCMD

[9879] [input_vdr] Connections closed.

Terminating...

en een mooi beeld

 

nu nog de OSD fout en dan de remote control.

 

Heeft er iemand ervaring met de remote control van de WinTV NOVA-S-Plus kaart?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

*OOPS* Ik had geheel over de extra \ en de port verwijzing heen gekeken.

 

Overigens, je mag geen port 2001 gebruiken! Dit moet een andere port zijn (default is 37890) mede omdat 2001 gebruikt wordt voor de SVDRP aansturing en door VDR standaard in gebruik genomen wordt.

 

Probeer het dus met port 37890 ipv 2001. Volgens mij zal het dan wel gaan werken. Zo niet, plaats dan de content van /var/log/user.log vanaf het moment dat VDR gestart wordt en vervolgens wordt afgesloten.

 

Voor je remote, dan heb je twee opties. Namelijk via de remote plugin of via LIRC. In geval van LIRC, kun je gebruik maken van de /dev/input driver (voor installatie/configuratie, zie mijn Wiki). In geval van de remote plugin, ook hiervan heb ik een voorbeeld opgenomen omdat ik mijn Hauppauge remote gebruik voor VDR.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Niels, dit deel werkt via poort 37890.

 

Voor heb ik Uw wiki gevolgd, ik wil de dev/input gebruiken.

 

runvdr is

....

VDRPRG="/usr/bin/vdr"

VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr -l 3 --no-kbd \

-L /usr/lib/vdr/plugins \

-P'xineliboutput -l none --remote=37890 -D -p' \

-P femon \

-P bitstreamout \

-P skinenigmang \

-P'remote -i /dev/input/by-path/pci-0000:01:07.0--event-ir' \

-u root \

$*"

....

Het VDR window start met

remote-pci-0000:01:07_0--event-ir

Phase 2: Learning specific key codes

Press key for 'Up'

 

bij het drukken van de UP key komt erin de term sessie

vdr-fe Keypress:XKeySym Up

ook de andere keys reageren

maar in het VDR window blijft alles het zelfde

 

Waar vind ik meer info hierover, hoe moet het nu verder

 

groeten

gaston

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Dit kan komen door twee zaken:

- VDR draait niet;
- VDR wordt niet aangeroepen met de xineliboutput plugin;

Beide zijn te controleren door de /var/log/user.log te controleren nadat je VDR hebt opgestart. Hij zal dan ook laten zien waarom hij niet wil opstarten.

Mvg,

Niels Wagenaar


Bedankt. Ik heb alles nog eens opnieuw geïnstalleerd en als ik vdr nu start krijg ik beeld, de duitse rtl.

Maar ik kan niet van zender verwisselen. Ik krijg mijn remote niet ingesteld. Ik heb de standaard remote die bij de Skystar HD2 zit (TS35). Als ik ls -il /dev/input/by-path/ doe
staat hij er ook niet tussen. Kan iemand mij helpen om deze in werking te krijgen?

Kan je ook met vdr werken zonder remote? Zodat ik nu even verder kan proberen en in de toekomst een remote kan kopen. Want in de user manual van dvr staat ook alles met de remote uitgelegd.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geld voor jullie beiden. Als jullie geen MCE remote hebben, dan kun je in principe de remote ook proberen te configureren via lircd of via het toetsenbord bedienen.

 

Probeer eens het volgende te pasten in de remote.conf zodat je via het toetsenbord VDR kan bedienen:

 

Code:
XKeySym.Up      UpXKeySym.Down    DownXKeySym.Menu    F2XKeySym.Ok      ReturnXKeySym.Back    fXKeySym.Left    LeftXKeySym.Right   RightXKeySym.Red     F5XKeySym.Green   F6XKeySym.Yellow  F7XKeySym.Blue    F8XKeySym.0       0XKeySym.1       1XKeySym.2       2XKeySym.3       3XKeySym.4       4XKeySym.5       5XKeySym.6       6XKeySym.7       7XKeySym.8       8XKeySym.9       9XKeySym.Volume+ +XKeySym.Volume- -XKeySym.Mute    mXKeySym.Info    iXKeySym.Pause   spaceXKeySym.FastFwd sXKeySym.FastRew rXKeySym.Power   v

 

Controleer anders even Google om na te gaan of er meer mensen problemen hebben met jullie remote.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Skystar 2 AB aan de praat gekregen en zal hier wat info verstrekken zodat het dus bij anderen ook gaat werken. NOTE: Ik heb wel een serieele ontvanger bij mijn Skystar AB!

 

Gebruik gewoon het eerste deel van Niels zijn handleiding over het instaleren van lirc. Dus doe gewoon het volgende:

Code:
apt-get install lirc lirc-modules-source lirc-x liblircclient-dev

en als je dat al gedaan heb/had draai dan de setup nog een keer met:

Code:
dpkg-reconfigure lirc

 

Kies bij het configueren voor de "Technisat Mediafocus I" en dat je een "UART: Dish Receiver" gebruikt. Deze waardes zijn deels "fout" maar er wordt op deze manier een aantal dingen ook goed gezet waar we niet meer naar hoeven om te kijken. Tevens is een PATH op deze manier grotendeels goed want we zijn en blijven tenslote lui wink

 

LETOP! dit is/was voor een serieele ontvanger maar mischien als je voor de USB versie bij de Receiver kiest dat het ook werkt, maar dat kan ik niet testen.

 

Stop Lirc:

Code:
/etc/init.d/lirc stop

 

Download de juiste config voor TSA35AI:

Code:
wget -P /usr/share/lirc/remotes/technisat http://lirc.sourceforge.net/remotes/technisat/TTS35AI

Rename het bestand:

Code:
mv /usr/share/lirc/remotes/technisat/TTS35AI /usr/share/lirc/remotes/technisat/lircd.conf.TTS35AI

 

Edit de lircd.conf: (ik gebruk hier vim in het voorbeeld maar gebruik je eigen editor)

Code:
vim /etc/lirc/lircd.conf

Verander de regel met "lircd.conf.MediaFocus" in "lircd.conf.TTS35AI" (dus de naam waar we het gedownload bestand in veranderd hebben!)

 

In /var/bin/runvdr voeg je wel de volgende regel toe:

Code:
-P'remote -l /dev/lircd' \

De door in Niels zijn handleiding aanpassing van:

Citaat:
VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr -l 3 --no-kbd --lirc=/dev/lircd \

is dus NIET nodig!

 

Alles is veranderd wat moest gebeuren dus Lircd kan weer gestart worden:

Code:
/etc/init.d/lirc start

 

Als VDR nog draait is een herstart mogelijk nodig (zeker als de "-P remote..." regel heb toegevoegd maar als ie er al/nog stond) waarschijnlijk niet noodzakelijk. Veel plezier met je werkende AB en nu dus bestuurbare VDR smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door remote.conf aan te passen zoals je zei kan ik nu mijn vdr bedienen.

Maar nu stoot ik op het volgende probleem... Ik zie geen skin. Ik heb ook al enigma of reel skin geprobeerd. Ik heb nu dus beeld en door omhoog of omlaag te klikken veranderd mijn zender. Maar er komt geen kadertje met welke zender momenteel opstaat of wat dan ook. Ook als ik op F2 (menu) klik zie ik niks. En mijn beeld knippert ook vaak (dus zwarte beelden ertussen).

 

Ik start vdr met:

Code:
/usr/bin/vdr-sxfe --aspect=16:9 --fullscreen --width=1280 --height=720 --nokbd --post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

De --video=xv heb ik verwijderd omdat ik daar een fout over krijg zoals in de handleiding staat. Kan dit het probleem zijn?

 

Deze output krijg ik na het starten:

Code:
vdr-sxfe 1.0.90-cvs  (build with xine-lib 1.1.90, using xine-lib 1.1.90)Aspect ratio: 16:9Fullscreen modeWidth: 1280Height: 720Keyboard input disabledPost plugins: tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1VDR server not given, searching ...Found VDR server: host 192.168.1.2, port 37890[8204] [vdr-fe]    Detected 4 CPUs[8204] [vdr-fe]    Enabling FFmpeg multithreaded video decodingPress Esc to exit[8204] [input_vdr] Using decoder "libmpeg2" for mpeg2 video[8204] [input_vdr] Using decoder "FFmpeg" for H.264 video[8204] [input_vdr] Connecting (control) to tcp://192.168.1.2:37890 ...[8204] [input_vdr] Server greeting: VDR-1.7.0 xineliboutput-1.0.90-cvs READY[8204] [input_vdr] Connected (control) to tcp://192.168.1.2:37890[8204] [input_vdr] Connecting (data) to pipe:///etc/vdr/plugins/xineliboutput/pipes.8193/pipe.0[8204] [input_vdr] Data stream connected (PIPE)[8204] [input_vdr] WARNING: Video output driver reports it does not support unscaled overlays !

 

In de handleiding staat ook dat er de eerste keer een configuratie van de afstandsbediening zou moeten komen. Die krijg ik ook niet.

 

Bedankt voor alle hulp.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

[8204] [input_vdr] WARNING: Video output driver reports it does not support unscaled overlays !

 

Eerst videodriver aanpassen zodat video Xv wel werkt, unscaled overlays heb je nodig.

 

Daarna vlak achter elkaar vdr en xineliboutput opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BCP88
In de handleiding staat ook dat er de eerste keer een configuratie van de afstandsbediening zou moeten komen. Die krijg ik ook niet.

Bedankt voor alle hulp.


Als /etc/vdr/remote.conf NIET bestaat komt hij met deze vraag! Nu deze al bestaat zal hij niet nog eens met de vraag komen en kan je dus niet je AB instellen!

Dus al werkt je AB gewoon even de remote.conf verwijderen of hernoemen, vdr opnieuw opstarten en instellen maar....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
[8204] [input_vdr] WARNING: Video output driver reports it does not support unscaled overlays !

Eerst videodriver aanpassen zodat video Xv wel werkt, unscaled overlays heb je nodig.

Daarna vlak achter elkaar vdr en xineliboutput opstarten.


En kan ik ergens vinden hoe ik dat moet doen? Ik lees wel op verschillende websites dat mensen met een ati grafische kaart problemen hebben met xv maar ik vind nergens een oplossing frown


NINjak bedankt voor de uitleg over de afstandsbediening. Ik had gisteren niet gezien dat er een pagina 20 was. Ik ga dit proberen zodra ik mijn video drivers in orde heb.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...