Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Omdat je een ATI kaart hebt, moet je dit apart nog aanzetten wanneer je gebruik maakt van de closed-source ATI drivers. Hier is al een keer eerder over gesproken:

 

Citaat:

Je moet dit activeren in /etc/X11/xorg.conf door het volgende commando uit te voeren:

 

Code:
aticonfig --ovt=Xv

 

Sommige IGP's met AVIVO hebben hier ook niet voldoende aan. En moet je de TexturedVideo optie aanzetten in /etc/X11/xorg.conf. Een voorbeeld is als volgt (niet letterlijk overnemen!):

 

Code:
Section "Device"        Identifier "aticonfig-Device[0]"        Driver "fglrx"        BoardName "ati"        Option "VideoOverlay" "on"        Option "OpenGLOverlay" "off"        Option "TexturedVideo" "on"EndSection

 

Dus gewoon Option "TexturedVideo" "on" in de Device section toevoegen. Dan zul je nu wel Xv output kunnen gebruiken (wel even aangeven in de vdr-sxfe switch of binnen de xine configuratie) nadat je Xorg of je systeem hebt herstart.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Omdat je een ATI kaart hebt, moet je dit apart nog aanzetten wanneer je gebruik maakt van de closed-source ATI drivers. Hier is al een keer eerder over gesproken:

Mvg,

Niels Wagenaar


Bedankt, ik moet hier over weg gelezen hebben. Ik ga het straks proberen. Ik laat wel horen als het gelukt is.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb "aticonfig --ovt=Xv"uitgevoerd maar xv werkte nog steeds niet. Dan heb ik Option "TexturedVideo" "on"toegevoegd aan de xorg.conf en nu werkt het menu wel denk ik. Alleen kan ik het niet zien. Ik krijg een heel verward beeld (zie toegevoegde bijlage). Het geluid is in orde.

 

Dan heb ik xine nog eens opnieuw geinstalleerd maar het resultaat is nog steeds hetzelfde.

post-15069-1318260001,9012_thumb.png

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is tearing en ik heb dit bij oude drivers ook vernomen om mijn Ati X1250. Uiteindelijk was een nieuwe driver voldoende om dit probleem op te lossen. Een andere mogelijkheid, is ook om enable vsync in te schakelen.

 

Je zou kunnen proberen om de driver via envyng te installeren. Met envyng verkrijg je namelijk de laatste (beta) drivers van zowel Ati als nVidia. Volgens mij moet je via Google wel vernemen hoe je dit moet installeren wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Dat is tearing en ik heb dit bij oude drivers ook vernomen om mijn Ati X1250. Uiteindelijk was een nieuwe driver voldoende om dit probleem op te lossen. Een andere mogelijkheid, is ook om enable vsync in te schakelen.

Je zou kunnen proberen om de driver via envyng te installeren. Met envyng verkrijg je namelijk de laatste (beta) drivers van zowel Ati als nVidia. Volgens mij moet je via Google wel vernemen hoe je dit moet installeren wink

Mvg,

Niels Wagenaar


Bedankt voor de snelle reactie.

Ik had de laatste officiele driver er al op staan. Ik heb envyng geinstaleerd en de ati drivers gedownload. Maar nog altijd hetzelfde probleem.
Dan heb ik geprobeerd om vsync in te schakelen met:
Code:
sudo aticonfig --sync-vsync=on

En dan krijg ik het volgende bericht:
Code:
Warning: Option 'Capabilities' doesn't affect running session.Using /etc/X11/xorg.confSaved back-up to /etc/X11/xorg.conf.fglrx-3

Is dit normaal?
Ik heb in ieder geval nog steeds hetzelfde beeld.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BCP88
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Dat is tearing en ik heb dit bij oude drivers ook vernomen om mijn Ati X1250. Uiteindelijk was een nieuwe driver voldoende om dit probleem op te lossen. Een andere mogelijkheid, is ook om enable vsync in te schakelen.

Je zou kunnen proberen om de driver via envyng te installeren. Met envyng verkrijg je namelijk de laatste (beta) drivers van zowel Ati als nVidia. Volgens mij moet je via Google wel vernemen hoe je dit moet installeren wink

Mvg,

Niels Wagenaar


Bedankt voor de snelle reactie.

Ik had de laatste officiele driver er al op staan. Ik heb envyng geinstaleerd en de ati drivers gedownload. Maar nog altijd hetzelfde probleem.
Dan heb ik geprobeerd om vsync in te schakelen met:
Code:
sudo aticonfig --sync-vsync=on

En dan krijg ik het volgende bericht:
Code:
Warning: Option 'Capabilities' doesn't affect running session.Using /etc/X11/xorg.confSaved back-up to /etc/X11/xorg.conf.fglrx-3

Is dit normaal?
Ik heb in ieder geval nog steeds hetzelfde beeld.


Ik vermoed dat je je X sessie opnieuw moet starten. Of gewoon een reboot uitvoeren om het met Windows termen uit te drukken ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon je config zo gauw niet vinden.

 

Bij wiki.cchtml.com is fglrx 8.10 goed installeerbaar.

 

Ook radeonhd moet werken bij bepaalde kaarten of igps.(phoronix)

 

Gebruik Envyng nooit meer i.v.m. mesa problemen.

 

Als je weer bij die strepen komt, zijn veel mooier met fglrx 8.10

,probeer dan is ctrl-alt-F1 en dan alt-F7.

 

Als ik direct naar een ci-cam zender ga heb ik geen strepen.

 

Misschien heb je er wat aan ik ben ook nog zoekende.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereest bedankt voor de perfecte handleiding.

 

Ik heb nu een werkend VDR systeem.

 

Echter heb ik nog volgende kleine problemen.

 

Ik kan geen divx/xvide video files afspelen. Ik hoor geluid maar heb geen beeld. De ffmpeg heb ik perfect gecompiled met libxvid.

 

Tweede probleem is, dat wanneer ik naar een HD kanaal zap ik ook geluid heb maar geen beeld.

 

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik heb momenteel vdr 1.7.0 met S2-3200 technotrend kaart met S2API drivers.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb beeld ik ffmpeg zonder gebruik van libxvid, ik laat Xine-lib 1.2 dit afhandelen in combinatie met W32 codec pack. Kun je eens proberen om het bestand binnen Xine zelf af te spelen?

 

Wat betreft VDR HDTV icm S2API. Dit heeft twee patches nodig, namelijk Reinhard's vdr-1.7.0-h264-syncearly-framespersec-audioindexer-fielddetection-speedup.diff.bz2 patch en de VDR 1.7.0 S2API patch van 7-10-2008 (gepost op zowel linux-dvb als vdr mailinglists).

 

En weet je 100% zeker dat er toevallig niet wat oude builds van Xine-lib en/of ffmpeg nog op je HDD rondzwerven?

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok alvast bedankt.

 

Ik probeer nogmaals met de hercompilatie van xine-lib 1.2 maar heb ik dit normaal reeds gedaan zoals op jouw website beschreven staat.

 

Ivm de patchen deze heb ik ook gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Zelf heb beeld ik ffmpeg zonder gebruik van libxvid, ik laat Xine-lib 1.2 dit afhandelen in combinatie met W32 codec pack. Kun je eens proberen om het bestand binnen Xine zelf af te spelen?

Wat betreft VDR HDTV icm S2API. Dit heeft twee patches nodig, namelijk Reinhard's vdr-1.7.0-h264-syncearly-framespersec-audioindexer-fielddetection-speedup.diff.bz2 patch en de VDR 1.7.0 S2API patch van 7-10-2008 (gepost op zowel linux-dvb als vdr mailinglists).

En weet je 100% zeker dat er toevallig niet wat oude builds van Xine-lib en/of ffmpeg nog op je HDD rondzwerven?

Mvg,

Niels Wagenaar


ok ik heb inmiddels gemerkt dat ik niet de patch heb gebruikt van 07-10 maar van 04-10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Kon je config zo gauw niet vinden.

Bij wiki.cchtml.com is fglrx 8.10 goed installeerbaar.

Ook radeonhd moet werken bij bepaalde kaarten of igps.(phoronix)

Gebruik Envyng nooit meer i.v.m. mesa problemen.

Als je weer bij die strepen komt, zijn veel mooier met fglrx 8.10
,probeer dan is ctrl-alt-F1 en dan alt-F7.

Als ik direct naar een ci-cam zender ga heb ik geen strepen.

Misschien heb je er wat aan ik ben ook nog zoekende.


Wat bedoel je met mijn config?
Ik heb een Ati HD 2600.

En wat zijn mesa problemen?
Citaat:
Gebruik Envyng nooit meer i.v.m. mesa problemen.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hd 2600 als IGP of als pci-kaart, welk OS?

 

Welke driver gebruik je nu?

 

Ben je op cchtml.com geweest?

 

Ben je op phoronix geweest?

 

Heb je de ctrl-alt F1 enz. geprobeerd?

 

Wat geeft fglrxinfo?

 

Wat geeft xvinfo?

 

Ben zelf nog steeds zoekende.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...