Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Door een crash heeft alles een beetje vertraging.

Alles opnieuw geïnstalleerd maar de afstandsbediening geeft nog steeds hetzelfde, ook op Google niet veel gevonden.

 

Ik kan wel nergens remote.conf vinden, heb ik iets vergeten installeren, lirc moet toch niet geïnstalleerd worden?

 

Ik heb /etc/vdr/remote.conf zelf aangemaakt en uw voorgestelde codes er in geplaatst.

Bij het uitschakelen van -P remote... kan ik via UP-DOWN toets op het keyboard wel zappen.

 

Enig idee om dit op te lossen.

 

Alvast bedankt

gaver

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Hi

 

Via vdr-1.7.0 wil ik mijn Hauppauge WinTV Nova-S-plus kaart gebruiken voor de ontvangst van TV-Vlaanderen.

Ik dacht dit te doen via een WinTV-CI adaptor, is dit een goede keuze, of bestaat er iets beter(goedkoper).

 

Dank bij voorbaat

gaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaver, ik me voorstellen dat het allemaal een beetje op je af komt maar een beetje inlezen kan geen kwaad.

 

Ja lirc installeren voor linux, dan naar keuze --lirc=/dev/lircd of -p remote voor vdr.

 

Voor het decoderen gaat het als volgt: CI module aan dvb kaart, cam in CI-module, tvvlaanderen kaart in cam.

Met bijv. een usb cam heb je geen ci module nodig.

Het kan ook via het netwerk maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

 

Op linuxtv wiki en op dit forum is hier info bgenoeg over.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satire, bedankt voor de info over de CI module, ik zal alles eens opzoeken.

 

Voor de remote control heb ik de wiki van Niels al van voor nar achter en van achter naar voor doorgenomen.

Via het keyboard werken alle plugins, ook opname en weergave, alleen de remote control krijg ik niet aan de praat.

Mijn runvdr is

.....

VDRPRG="/usr/bin/vdr"

VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr -l 3 --no-kbd \

-L /usr/lib/vdr/plugins \

-P'xineliboutput -l none --remote=37890 -D -p' \

-P femon \

-P bitstreamout \

-P skinenigmang \

-P'remote -i /dev/input/event6' \

-u root \

$*"

....

zonder -P'remote....'

loopt alles prima

 

ik start vdr met

/usr/bin/vdr-sxfe --video=xv --aspect=16:9 --width=1280 --height=720 --nokbd --verbose \

--post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1

 

De OSD geeft

Learning remote control key

remote-event6

Phase 2: Learning specific key codes

press key for 'Up'

 

hier komt geen reactie bij het drukken van de keys, hoe lukt dit wel?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt tegen een bugje aan waar ik zelf ook al meerdere keren tegen aangelopen ben. Je moet eerst even iets in je remote.conf zetten. En dit doe je handmatig dus niet op de toets zelf drukken maar het hele commandoverhaal in de remote.conf zetten. Als de lirc deamon draait kun je zien welke commando de afstandbediening stuurt zoiets als lirc.up of iets dergelijks.

 

Kan het ook helemaal mis hebben hoor maar zo heb ik het toen opgelost.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Hd 2600 als IGP of als pci-kaart, welk OS?
Welke driver gebruik je nu?
Ben je op cchtml.com geweest?
Ben je op phoronix geweest?
Heb je de ctrl-alt F1 enz. geprobeerd?
Wat geeft fglrxinfo?
Wat geeft xvinfo?
Ben zelf nog steeds zoekende.


Ik ben aan het proberen geweest met de info op de sites die je me gegeven hebt maar het lukt nog steeds niet. Met ctrl+alt F1.. werkt het wel. Maar als ik naar sommige kanalen zap dan zijn het terug die lijnen en dan moet ik weer opnieuw ctrl... doen.
Ik heb een PCIe kaart. M'n OS is ubuntu 8.04

xvinfo geeft:
Code:
X-Video Extension version 2.2screen #0  Adaptor #0: "ATI Radeon AVIVO Video"    number of ports: 4    port base: 131    operations supported: PutImage     supported visuals:      depth 24, visualID 0x23      depth 24, visualID 0x24      depth 24, visualID 0x25      depth 24, visualID 0x26      depth 24, visualID 0x27      depth 24, visualID 0x28      depth 24, visualID 0x29      depth 24, visualID 0x2a      depth 24, visualID 0x2b      depth 24, visualID 0x2c      depth 24, visualID 0x2d      depth 24, visualID 0x2e      depth 24, visualID 0x2f      depth 24, visualID 0x30      depth 24, visualID 0x31      depth 24, visualID 0x32      depth 24, visualID 0x33      depth 24, visualID 0x34      depth 24, visualID 0x35      depth 24, visualID 0x36      depth 24, visualID 0x37      depth 24, visualID 0x38      depth 24, visualID 0x39      depth 24, visualID 0x3a      depth 24, visualID 0x3b      depth 24, visualID 0x3c      depth 24, visualID 0x3d      depth 24, visualID 0x3e      depth 24, visualID 0x3f      depth 24, visualID 0x40      depth 24, visualID 0x41      depth 24, visualID 0x42      depth 24, visualID 0x43      depth 24, visualID 0x44      depth 24, visualID 0x45      depth 24, visualID 0x46      depth 24, visualID 0x47      depth 24, visualID 0x48      depth 24, visualID 0x49      depth 24, visualID 0x4a      depth 24, visualID 0x4b      depth 24, visualID 0x4c      depth 24, visualID 0x4d      depth 24, visualID 0x4e      depth 24, visualID 0x4f      depth 24, visualID 0x50      depth 24, visualID 0x51      depth 24, visualID 0x52      depth 24, visualID 0x53      depth 24, visualID 0x54      depth 24, visualID 0x55      depth 24, visualID 0x56      depth 24, visualID 0x57      depth 24, visualID 0x58      depth 24, visualID 0x59      depth 24, visualID 0x5a      depth 24, visualID 0x5b      depth 24, visualID 0x5c      depth 24, visualID 0x5d      depth 24, visualID 0x5e      depth 24, visualID 0x5f      depth 24, visualID 0x60      depth 24, visualID 0x61      depth 24, visualID 0x62      depth 24, visualID 0x63      depth 24, visualID 0x64      depth 24, visualID 0x65      depth 24, visualID 0x66      depth 24, visualID 0x67      depth 24, visualID 0x68      depth 24, visualID 0x69      depth 24, visualID 0x6a      depth 24, visualID 0x6b      depth 24, visualID 0x6c      depth 24, visualID 0x6d      depth 24, visualID 0x6e      depth 24, visualID 0x6f      depth 24, visualID 0x70      depth 24, visualID 0x71      depth 24, visualID 0x72    number of attributes: 10      "XV_SET_DEFAULTS" (range 0 to 1)              client settable attribute      "XV_DOUBLE_BUFFER" (range 0 to 1)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 1)      "XV_BRIGHTNESS" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_CONTRAST" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_SATURATION" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_COLOR" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_HUE" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_RED_INTENSITY" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_GREEN_INTENSITY" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)      "XV_BLUE_INTENSITY" (range -1000 to 1000)              client settable attribute              client gettable attribute (current value is 0)    maximum XvImage size: 4096 x 4096    Number of image formats: 2      id: 0x32315659 (YV12)        guid: 59563132-0000-0010-8000-00aa00389b71        bits per pixel: 12        number of planes: 3        type: YUV (planar)      id: 0x30323449 (I420)        guid: 49343230-0000-0010-8000-00aa00389b71        bits per pixel: 12        number of planes: 3        type: YUV (planar)


en fglrx
Code:
display: :0.0  screen: 0OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.OpenGL renderer string: ATI Radeon HD 2600 XTOpenGL version string: 2.1.7412 Release


Zodra ik "TexturedVideo" "on" zet heb ik problemen met videobeelden. Als ik het "off" zet dan gaan de videobeelden normaal maar dan gaat vdr niet dan geeft hij die error van xv...

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk al de radeonhd driver geprobeerd? Deze zou ondersteuning moeten hebben voor de 2600XT, incl Xv.

 

apt-get install radeonhd zou volgens mij wel moeten helpen =)

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Heb je eigenlijk al de radeonhd driver geprobeerd? Deze zou ondersteuning moeten hebben voor de 2600XT, incl Xv.

apt-get install radeonhd zou volgens mij wel moeten helpen =)

Mvg,

Niels Wagenaar


Ik heb met de radeonhd driver geexperimenteerd maar ik krijg steeds volgende foutmelding:
Code:
[11065] [vdr-fe]    fe_xine_init: xine_open_video_driver("xv") failedError initializing xineSegmentation fault


Ik heb al verschillende configuraties in xorg.conf geprobeerd. Heb jij de radeonhd al geprobeerd satire?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog wat verder geraakt met VDR. Nu heb ik goed beeld.

 

Enkele openstaande issues:

 

- Beeldverhouding (16:9, 14:9)

- EPG -> Kan ik xmltv data importeren?

- Mediaplayer -> SRT ondertitels positie is te laag onderaan.

 

Kent er iemand tips voor bovenstaande?

 

Gr

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sis
Ben nog wat verder geraakt met VDR. Nu heb ik goed beeld.

Enkele openstaande issues:

- Beeldverhouding (16:9, 14:9)
- EPG -> Kan ik xmltv data importeren?
- Mediaplayer -> SRT ondertitels positie is te laag onderaan.

Kent er iemand tips voor bovenstaande?

Gr
Sis


Beeldverhouding en Mediaplayer instellingen zijn aan te passen in de settings van de xinelibouput plugin (Menu -> Setup -> Plugins -> xineliboutput). Zet de beeldverhouding op bijvoorbeeld anamorphic of DVB. Ook kun je in dezelfde gedeelte de ondertitels aanpassen qua grootte.

XMLtv data moet te importeren zijn. Heb daar (helaas) geen kennis voor om dit te regelen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij de radeohd driver belangrijk welke kaart chip in het systeem zit igp Hd3200 stond er niet bij, dit klopte ook.

 

Heb voorlopig helemaal geen beeld onder vdr met s2-liplianin(van 23-11) + vdr met h264 patch en deze linuxtv.org/pipermail/vdr/attachments/20081007/edcd3fcc/attachment-0001.obj.

 

Maar ik kon gisteravond ook geen dvd afspelen met xine, vlc deed het gelukkig wel, heb net alles verwijdert, ga het vanaf ffmpeg nog een keer proberen omdat dmesg (terratec en tt-3200) er wel goed uitziet.

 

Als dat niet werkt ga ik is kijken wat kaffeine 0.8.7 met patch met die driver doet.

Weet iemand of dit: linuxtv.org/pipermail/linux-dvb/2008-October/029839.html de juiste patch is ?

 

Lukt dat ook niet dan nog scan en szap2 proberen afhankelijk van dit resultaat al of niet wachten op nieuwe-aangepaste dvb-drivers, vdr patches enz.

 

Op het fglrx front werk ik nu met 8.10, installeert makkelijk en zit ook in de 8.10 ubuntu-serie.

Met deze aanpassingen in xorg.config:

Section "Device"

Identifier "aticonfig-Device[0]-0"

Driver "fglrx"

Option "VideoOverlay" "off"

Option "OpenGLOverlay" "off"

Option "TexturedVideo" "on"

Option "UseFastTLS" "1"

BusID "PCI:1:5:0"

EndSection

en deze:

SubSection "Display"

Viewport 0 0

Depth 24

Modes "1360x768"<<<<<<<<(jouw resolutie nemen)

EndSubSection

 

Resultaat: Prima desktop (xubuntu 8.04), goede video kwaliteit (dvd-vlc), prima osd bij vdr afstandsbediening --lirc=/dev/lircd

deed het prima, nog geen strepen gezien maar ja ook geen beeld onder vdr en ati control centre onleesbaar kleine lettertjes.

 

Ga gauw verder met de htpc. confused

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste bedankt voor de vele tips in deze draad...

 

Dit heb ik nu draaien :

 

Ubuntu 8.10 met een Terratec S2 PCI kaartje..

 

Zoveel mogelijk de wiki gevolgd op wat kleinigheden na.

 

Ik heb in eerste instantie VDR met de keyboard shortcuts gebruikt daar ik de remote niet zo snel aan ge praat kreeg, na wat handmatig aanpassen van de remote.conf kreeg ik ook wat beweging in mijn remote, ik heb een MCE remote met USB ontvanger. Ik heb wat problemen met de navigatie tijdens het kijken van een recording, bv de STOP / PLAY / PAUSE / FWD / REW etc... smile werken niet...

 

Iemand enig idee hoe ik de learning mode aan het werk krijg ? Die heb ik namenlijk nog nooit gezien ....

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat Terratec kaartje die met die Mantis chip?

Dan heb ik wel interesse in die kleinigheden.

Wat voor ontvangst installatie gebruik je?

 

Afstandsbediening:

Werkt irw onder Lirc?

Zo ja --lirc=/dev/lircd aan /var/bin/runvdr toevoegen.

remote plugin is niet nodig.

Zorgen dat remote.config leeg is en direct achter elkaar vdr en xineliboutput starten dan z.s.m. op een knop van de afstandsbediening drukken.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpel:

 

sudo /etc/init.d/vdr stop

sudo mv /etc/vdr/remote.conf /etc/vdr/remote.old

sudo /etc/init.d/vdr start

 

En start vdr-sxfe en de Remote learning mode moet op het scherm komen smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...