Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

top ga zo proberen met een lege remote.conf, ik gebruik idd de --lirc=/dev/lircd in de rundvr..

 

 

Het kleinigheidje wat betreft de Terratec was dat de mantis.old zoals beschreven in de wiki niet gecompileerd wilde worden op de ubuntu 8.10 ik heb dus bij jusst.de(spelling?) de source gedownload van de laatste stable en die compileerde prima.

 

groetjes

 

chris

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Krijg de remote learning helaas niet op mijn scherm...

 

export LANG=nl_NL

export LC_COLLATE=nl_NL

 

PATH=/usr/local/bin:$PATH

 

VDRPRG="/usr/bin/vdr"

VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr --lirc=/dev/lircd \

-L /usr/lib/vdr/plugins \

-s /var/bin/vdrpoweroff.sh \

-P 'sc -B=0' \

-P 'xineliboutput -l none -r 37890 -p' \

-u root \

$*"

 

KILL="/usr/bin/killall -q -TERM"

 

 

dat is dus mijn runvdr en ik start vdr dan met vdr --video=xshm (anders krijg ik geen menu's in beeld)

 

Vervolgens krijg ik gewoon het kanaal wat ik als laatst heb bekeken en verder niets.

 

 

EDIT :

 

Opgelost door -V xshm toe te voegen als xineliboutput optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Nog een berichtje met wat puntjes, misschien hebben jullie wat ideën.

 

Mijn beeld ziet er nog al interlaced uit, vooral op de randen en bij lichte beelden. Ik heb alle video modes al geprobeerd bij het opstarten, in de nvidia driver settings gezocht, maar ik kan zo snel niets vinden. Hebben jullie hier al eens last van gehad en weten op te lossen ? Ik gebruik een Geforce ???? (de 8 serie) Ik dacht een 8600 gts ofzo.

 

Ook krijg ik bij het opstarten van VDR een hele berg met foutmeldingen over de files in de keys direcotry, zijn hier nog puntjes om op te letten ? Ik heb een filetje van satandreams gehaald..

 

Voor de rest ben ik zeer positief, ik heb helaas nog wel wat moeite met de SC .. traag zappen soms zo traag dat de no signal intreed.. maargoed daar komen we vast wel uit.

 

Bedankt allemaal voor de nuttige info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weer de configuratie aangepast.

Nu 2x Terratec HD, met mantis drivers, voor de rest de wiki gevolgd op xubuntu 8.04 .

 

Beeld op beide kaarten, geen HD zenders, alleen FTA.

 

Om een pci-e grafische kaart te kunnen plaatsen is een smargo aangesloten met een canal digitaal kaart.

 

Na de handleiding gevolgd te hebben op het winkelforum en het inschakelen van een Nederlandse zender liep de PC vast.

 

Moet CCcam.cfg nu aangepast worden met SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ of niet?

Doe ik het wel dan loopt de P.C, vast, doe ik het niet heb ik ook geen beeld op canal digitaal.

 

Van dat stukje over data, cmd en phoenix mode heb ik niets begrepen, behalve dan dat het nu misschien geen smartreader+ is.

 

Nou iemand een idee?

 

 

 

Ik heb de vdr sc-plugin ingesteld om local te kijken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste techneuten,

 

Ik heb mezelf mogelijk in het diepe gegooid om zonder ervaring met linux een HTPC te bouwen met de handleiding uit dit draadje..

 

Ik heb zover ik weet ales gedaan wat de handleiding verteld maar na dit alles krijg ik de volgende error:

 

root@gerrit-desktop:/home/gerrit# runvdr

/usr/bin/runvdr: 32: Syntax error: "(" unexpected

 

Wat heb ik fout gedaan, wie kan mij een hint geven?

Ik gebruik xubuntu 8.10, terratec s2 pci...

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

 

Alexander

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij op een fout in het script runvdr. Check het script eens met een editor dit )jes kan controleren, er is er misschien eentje weggevallen. Hierdoor kan de parcing van het script foutlopen.

 

Succes,

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels

Ik zit te denken om ook een HTPC te gaan bouwen,wat denk je van onderstaande mini itx moederbord?

 

Intel wordt steeds enthousiaster over het mini-ITX-formaat voor moederborden. Dit formaat van amper 15 bij 15 centimeter was tot voor kort het domein van VIA, maar met de DG45FX komt de gloednieuwe Intel G45-processor ook naar dit platform toe.

 

Het meest fascinerende aan de DG45FX is dat het miniscule moederbordje voorzien is van een normale LGA-775-socket, waardoor zelfs een Core 2 Extreme zich thuisvoelt op dit moederbord.Voor een dergelijk klein moederbordje heeft Intel niet moeilijk gedaan over features: we zien een dvi- en hdmi-poort, zes usb2.0-poorten, vier sata-connectors, gigabit ethernet, esata, 7.1-kanaals audio met een optische spdif-uit en een tweetal ddr2-sloten. Een pci-express*1-slot kan gebruikt worden voor een tv-tuner of extra geluidskaart en wie de zes usb2.0-sloten te weinig vindt zal nog twee headers voor vier usb2.0-poorten op het moederbord zelf terugvinden.

 

Met deze specificaties is het moederbord een uitstekende oplossing voor een htpc. De geïntegreerde Intel GMA X4500HD kan prima high definition beeldmateriaal decoderen zonder hulp van de processor; zelfs een Celeron zou al voldoende zijn voor de weergave van blu-ray en hd-dvd.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andre voor zover ik kan zien zitten er geen pci sloten op dat moederbord. En dat is volgens mij echt wel een vereiste of wil je met usbsatontvanger gaan werken. pci-express x1 zijn volgens mij nog niet echt kaarten voor.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini-ITX zal denk ik wat te klein zijn. Je moet ruimte hebben voor een PCI gebaseerde DVB-adapter. USB kan natuurlijk ook, maar DVB-S2 adapters via USB worden namelijk niet volledig ondersteund. Voor DVB-T is dit natuurlijk geen probleem (heb zelf ook een DVB-T adapter).

 

Wat betreft de onboard zaken. De X4500HD zal het voortreffelijk gaan doen, inclusief Xv en XvMC ondersteuning. De hoofdontwikkelaar bij Intel voor Linux GPU drivers is namelijk ook maintainer bij X.org wink Alleen qua geluid is afhankelijk wat erop zit.

 

Ik zit namelijk al een tijdje te kijken naar de Asus P5Q-EM of Gigabyte GA-EG45M-DS2H (Socket775). Deze bordjes hebben namelijk ook een X4500HD erop zitten en een Realtek ALC audio chipset. Deze zou ondersteund moeten worden binnen Linux.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Het lijkt mij op een fout in het script runvdr. Check het script eens met een editor dit )jes kan controleren, er is er misschien eentje weggevallen. Hierdoor kan de parcing van het script foutlopen.

Succes,

Hans


Hans bedankt voor de tip! Ik zal het script eens na kijken, het is het script wat er standaard bij zit, ik heb het niet verder aangepast. Een ander probleem heb ik wel gezien, dat is dat de "make" van VDR een fout geeft wat te maken heeft met "DVBDEVICE.O". Dit is volgens mij de mantis driver. Moet deze misschien worden gepatched?
Ik heb de driver install handleiding van LinuxTV gevolgd...

Bedankt voor iedere tip!

Alexander
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ftpdream
Origineel bericht van: Hans Houwaard
Het lijkt mij op een fout in het script runvdr. Check het script eens met een editor dit )jes kan controleren, er is er misschien eentje weggevallen. Hierdoor kan de parcing van het script foutlopen.

Succes,

Hans


Hans bedankt voor de tip! Ik zal het script eens na kijken, het is het script wat er standaard bij zit, ik heb het niet verder aangepast. Een ander probleem heb ik wel gezien, dat is dat de "make" van VDR een fout geeft wat te maken heeft met "DVBDEVICE.O". Dit is volgens mij de mantis driver. Moet deze misschien worden gepatched?
Ik heb de driver install handleiding van LinuxTV gevolgd...

Bedankt voor iedere tip!

Alexander


Dit is de error die krijg bij de "make" van VDR:

dvbdevice.c:1206: fout: too many initializers for âvideo_still_pictureâ
dvbdevice.c:1206: fout: invalid conversion from âchar*â to âint32_tâ
dvbdevice.c:1212: fout: too many initializers for âvideo_still_pictureâ
dvbdevice.c:1212: fout: invalid conversion from âchar*â to âint32_tâ
make: *** [dvbdevice.o] Fout 1

Kan iemand mij hiermee helpen om dit te fixen?

BVD,
Alexander


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip,maar in de reelbox zit ook een mini tix

 

Abmessungen mini-ITX, 170 mm x 170 mm (6.7” x 6.7”)

 

* 3x 10/100/1000 Mbit Netzwerk (RJ-45) - einer ist für den Anschluss des Netceivers vorgesehen

* 8x USB 2.0 (4x aussen / 4x onboard)

* 1x Compact Flash Slot (unten) Flash Type I + II

* 1x IDE (für DVD/CD)

* 4x SATA (onboard) - einer wird als eSATA aus dem Gehäuse

* 2x FireWire (1x aussen / 1x onboard)

* 4x Comport RS-232 (1x aussen / 3x onboard) - einer ist für das Frontpannel vorgesehen

* 1x Parallel Port Bi-directional Centronics w. SPP, ECP or EPP mode

* Keyboard/Mouse Standard PS/2 mouse and keyboard (internal connection available)

* 1x PCI (Vorgesehen für Extension HD)

* 1x PCIe 16x (Vorgesehen für Grafikkarte bei Reelbox Vista)

* 1x Mini PCIe 1x (Vorgesehen für WLAN Karte)

Gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Heb je de Make.config ook aangepast waarbij je de DVBDIR verwijzing hebt aangepast naar de goede locatie?

Mvg,

Niels Wagenaar


Niels,
Bedankt voor je hulp!
Ik heb even op een rijtje gezet wat ik heb gedaan:
1) Install van XBUNTU 8.10
2) Install driver voor TerraTec Cinergy S2 PCI HD CI volgens deze commando's:

cd /usr/local/src
sudo apt-get install mercurial
sudo hg clone http://jusst.de/hg/mantis
sudo nano -w mantis/linux/drivers/media/dvb/mantis/mantis_vp1041.h
#define MANTIS_VP_1041_DVB_S2 0x0031
<<change to>>
#define MANTIS_VP_1041_DVB_S2 0x1179
cd /usr/src/mantis
sudo make
sudo make install
sudo reboot

Daarna volgens de handleiding:
Installing the remote using LIRC
Installing FFMpeg SVN, Xine-Lib 1.2 HG and Xine-UI CVS
Installing VDR 1.7.0 met de aangepaste Make.config voor VDR:

# User defined Makefile options for the Video Disk Recorder
#
# Copy this file to 'Make.config' and change the parameters as necessary.
#
# See the main source file 'vdr.c' for copyright information and
# how to reach the author.
#
# $Id: Make.config.template 2.0 2008/01/13 12:54:09 kls Exp $

### The C compiler and options:

CC = gcc
CFLAGS = -g -O2 -Wall

CXX = g++
CXXFLAGS = -g -O2 -Wall -Woverloaded-virtual -Wno-parentheses

ifdef PLUGIN
CFLAGS += -fPIC
CXXFLAGS += -fPIC
endif

### The directory environment:

DVBDIR = /usr/local/src/mantis/linux
MANDIR = /usr/man
BINDIR = /usr/bin

LOCDIR = /usr/share/locale
PLUGINDIR= ./PLUGINS
PLUGINLIBDIR= /usr/lib/vdr/plugins
VIDEODIR = /media/video
CONFDIR = /etc/vdr

### The remote control:

LIRC_DEVICE = /dev/lircd
RCU_DEVICE = /dev/ttyS1

## Define if you want vdr to not run as root
#VDR_USER = vdr

### You don't need to touch the following:

ifdef DVBDIR
INCLUDES += -I$(DVBDIR)/include
endif

en nog ter info:
root@gerrit-desktop:/usr/local/src/vdr-1.7.0# dmesg | grep DVB
[ 14.756322] found a VP-1041 PCI DSS/DVB-S/DVB-S2 device on (03:07.0),
[ 14.759066] DVB: registering new adapter (Mantis dvb adapter)
[ 15.306529] mantis_frontend_init (0): found STB0899 DVB-S/DVB-S2 frontend @0x68
[ 15.306893] DVB: registering frontend 0 (STB0899 Multistandard)...

root@gerrit-desktop:/usr/local/src/vdr-1.7.0# dmesg | grep mantis
[ 14.759055] mantis_alloc_buffers (0): DMA=0x35c00000 cpu=0xf5c00000 size=65536
[ 14.759061] mantis_alloc_buffers (0): RISC=0x3631d000 cpu=0xf631d000 size=1000
[ 15.306529] mantis_frontend_init (0): found STB0899 DVB-S/DVB-S2 frontend @0x68
[ 15.307050] mantis_ca_init (0): Registering EN50221 device
[ 15.307134] mantis_ca_init (0): Registered EN50221 device
[ 15.307148] mantis_hif_init (0): Adapter(0) Initializing Mantis Host Interface

Misschien kan iemand mij hiermee verder helpen, ik zou niet meer weten wat ik fout doe of wat ik anders moet doen.

BVD voor hulp!!
Alexander


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bovenstaand probleem kunnen oplossen door een tip van Hans uit dit draadje nl.:

 

Kopieer de compiler.h van je linux kernel naar de DVBDIR:

cp /usr/src/linux-headers-2.6.24-19/include/linux/compiler.h DVBDIR/linux/include/linux/

 

VDR kan nu gebouwd worden zonder errors!

 

Dit heb ik voor mijn systeem toegepast:

cp /usr/src/linux-headers-2.6.27-7/include/linux/compiler.h /usr/local/src/mantis/linux/include/linux/

 

En inderdaad VDR kon gebouwd worden...

Ondertussen staat er NoSignal op het scherm, ik zal de schotel maar eens gaan aansluiten en zien wat er dan gebeurd smile

 

Alexander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...