Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Hi

 

Ik heb vdr-1.7.0 geinstalleerd volgens http://shalafi.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Main_Page

Ik wil een upgrade doen van channels.conf, daar er geen belgische zenders opgenomen zijn. Ik wil scan-s2 gebruiken, deze blijkt nu een S2API driver te gebruiken.

Na een make install van http://mercurial.intuxication.org/hg/s2-liplianin worden de kanalen niet meer gelock (geen multiproto, weet ik), maar hoe is dit op te lossen, of is er voorlopig een andere manier om de channels.conf aan te passen?

 

alvast bedankt

gavermer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik ben misschien wel vervelend,maar er zij zoveel soorten moederborden.

Wat denk je hiervan,zou dit moederbord geschikt zijn:

 

Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45

Aansluitingen achterzijde

Aantal IEEE 1394-/Firew... 1

Aantal externe SATA poorten 1

S/PDIF uitgang Ja

Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poo... 1

PS/2 poort(en) 1

USB 2.0 poort(en) 6

Microfoon, line-in ingang Ja

Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 6

VGA (D-Sub)poor... 1

DVI-D poorten 1

Audio

Audiosysteem Realtek ALC889A

Audiokanalen 7.1

Geheugen

Type geheugen DDR2 1066/800/667 MHz

Maximum intern geheugen 16 GB

Aantal DIMM sloten 4

Gewicht en omvang

Diepte 244 mm

Breedte 244 mm

Interne aansluitingen

Aansluiting voor audiopaneel aan voorzijde Ja

USB 2.0 aansluitingen 12

Aansluiting voor ATX voeding Ja

CD/AUX audio-ingang Ja

Systeempane... Ja

Aantal SATA-aanslu... 5

IEEE1394 aansluitingen 2

Aansluiting voor diskettesta... Ja

S/PDIF uitgang Ja

Aansluiting voor ventilator van voeding Ja

Aansluiting voor CPU koeler Ja

Netwerk

LAN controller Realtek 8111C

Netwerkfunc... 10/100/1000 Mbit

Processor

Ondersteuning voor processor FSB 1600/1333/1066/800 MHz

Compatibele processors Intel® Core™ 2 Extreme processor/ Intel® Core™ 2 Quad processor/Intel® Core™ 2 Duo processor/ Intel® Pentium® Dual-Core processor/Intel® Celeron®

Processorfa... Intel family

Processorso... Socket 775

Technische details

Compatibele besturingss... Microsoft® Windows® Vista/XP

Moederbord form factor micro ATX

BIOS type AWARD BIOS

Gebundelde software Norton Internet Security (OEM version)

Chipset moederbord Intel®G45 + ICH10R

S/PDIF-in poort Ja

Aantal HDMI-poorten 1

PCI Express x4 slots 1

PCI Express x1 slots 1

Memory voltage 1.8 V

Verbindingsmogelijkheden

Uitbreiding... 1 x PCI Express x4 slot (Refer to the VGA device support list.)

1 x PCI Express x1 slot

2 x PCI slots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen nog wat aan het experimenteren geweest met de videodrivers maar het wil niet lukken. Het enige wat werkt is met ctrl+alt+F1 en dan F7.

 

Dit heb ik even links laten liggen en ik ben nu wat verder gaan experimenteren. Ik kan naar DVB-S tv kijken op verschillende satellieten (ik heb 4LNB's op 13.0, 19.2, 23.5, 28.2). Maar als ik naar DVB-S2 zap krijg ik enkel "No Signal". En bij radio zenders crasht m'n vdr steeds. Ik gebruik een SkyStar HD2.

Weet iemand een oplossing voor deze twee problemen?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gaver

Als je gebruik wilt maken van S2-API icm VDR, dan zul je eerst mijn patch van 7-10-2008 moeten gebruiken. Dan kun je pas ook succesvol locken met DVB-T, DVB-S, DVB-S2 en DVB-C en S2API.

 

Maar waarom gebruik je linowsat.de niet? Deze update de channels.conf voor diverse satellieten in VDR channels.conf formaat. No need to scan wink

 

Anders, gewoon weer multiproto installeren via make install.

 

@Andre123

Volgens mij, moet dat bordje het wel goed doen. De Audio chipset wordt ondersteund en de G45 ook (moet je wel apart drivers downloaden van de Intel site). Ik heb dit bordje van Gigabyte ook gezien, maar vond de prijs wat hoog. Een Geforce 9300 moederbord van Asus, Gigabyte of MSI is namelijk omstreeks dezelfde prijs. En met nVidia's VDPAU implementatie, zou dit misschien toch een betere optie zijn. Anderzijds, Intel chipsets hebben altijd werkende Xv en XvMC in hun drivers.

 

@BCP88

Check je channelsettings voor DVB-S2. Sommige kaarten ondersteunen bijvoorbeeld geen auto rolloff, auto pilot, auto fec, etc. Dus je moet voor DVB-S2 kaarten altijd de settings nalopen op gebied van modulation, FEC, etc. Deze gegevens kan je verkrijgen via kingofsat.net, etc.

 

Verder, probeer anders eens xine en klik op de knop VDR of XVDR. Hiermee moet je namelijk ook TV mee kunnen kijken.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Niels

 

Ik wist van het bestaan van linowsat.de niet af, ik leer hier nog alle dagen bij.

 

Ook de tweede optie zal ik eens uittesten

 

groeten

gaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Check je channelsettings voor DVB-S2. Sommige kaarten ondersteunen bijvoorbeeld geen auto rolloff, auto pilot, auto fec, etc. Dus je moet voor DVB-S2 kaarten altijd de settings nalopen op gebied van modulation, FEC, etc. Deze gegevens kan je verkrijgen via kingofsat.net, etc.


Sorry maar hier kan ik je even niet volgen.
Als voorbeeld arte HD, daar staat het volgende in mijn channels.conf (gedownload van linowsat):
arte HD;ZDFvision:11362:hC23:S19.2E:22000:0:6221=ger,6222=fra:6230:0:11120:1:1011:0
Dit staat op kingofsat:
Astra 1F (19.2E) - 11361.75 H - Txp: 11 - Beam: Astra 1F DVB-S2 (8PSK) - 22000 2/3 - NID:1 - TID:1011
SID=11120 VPID=6210 Audio=6222,62221 PMT=6200 PCR=6210 TXT=6230

Over de ondersteuning van auto roll-of, auto pilot enz vind ik helemaal niets op het internet. Ik heb gegoogled op skystar HD2 en op de azurewave.


Verder zeg je dat ik eens moet proberen met xine. Als ik daar op VDR klik krijg ik de duitse pro7 (met strepen maar met F1... heb ik wel normaal beeld). Als ik op xvdr klik dan kom ik terug bij mijn aanmeldscherm van ubuntu crazy

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nieuw probleem.

Ik had al enkele dagen het berich van linux dat er nieuwe updates zijn. Ik heb deze geinstalleerd. Maar nu zegt vdr dat hij geen DVB device meer vind en nu kan ik vdr dus helemaal niet meer starten.

Ik heb de multiproto drivers nog eens opnieuw geinstaleerd maar nog steeds niets.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roobert

Ben misschien geen niels maar als je weet wat je doet zou er geen verschil moeten zijn tussen xubuntu en de gewone ubuntu.

Maar als je iemand bent die stap voor stap niels zijn handleiding gebruikt kun je denk ik beter bij xubuntu blijven voordat je teveel verrassingen tegenkomt. Dat spdif is wel over te komen en xubuntu is vrij makkelijk aan te leren alleen verrassingen zijn wat moeilijker om over heen te stappen. En is meestal veel extra kennis voor nodig.

 

@BCP88

Heb je wel gecontroleerd of de drivers zijn ingeladen. Post eens je lsmod |grep dvb kan je zien of de modules zijn ingeladen.

Is dit niet het geval heb je iets verkeerd gedaan bij het installeren. Als dit wel goed is zou ik het log van Vdr raadplegen voor evt foutmeldingen.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@andre123: ik heb zelf een Gigabyte GA-EG45M-DS2H en het voordeel hiervan is inderdaad, zoals Niels Wagenaar al zei, dat de video GPU intel based is, wat in het algemeen een goede opensource driver ondersteuning inhoudt. Verder heeft dit bord 2 pic sloten wat handig is als je 2 dvb-s kaarten wilt gebruiken.

 

Op dit moment echter zit een deel van de intel video API in een overgangsfase, maar over een half jaartje zal denk ik de linux kernel, X.org driver en aanverwanten weer synchroon getrokken zijn. Op Phoronix site kun je hier wel eea aan info over vinden (Kernel Mode-Setting support in 2.6.29, Graphics Execution Manager in kernel 2.6.28, X.Org 7.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Thermaltake DH-101 HTPC case hier staan en ik probeer al weken VDR aan de praat te krijgen. Ik heb nu nog volgende problemen :

 

1. Geen enkele remote werkt. Ik heb die van de dh-101 geprobeerd (die maakt 2 lirc devices aan, lirc0 en lirc1), maar die reagert gewoon niet in vdr. In irw komen er wel codes binnen.

De remote van de dvb-s2 kaart doet het ook niet. In de Ubuntu reageert die wel, want als ik bijvoorbeeld op 'UP' duw, komt er in de console het vorige commando te staan. Alleen VDR wil er niets mee doen.

 

2. Het beeld heeft last van tearing (moederbord met ingebouwde ATI). CRTL+ALT+F1 -> F7 werkt wel, maar praktisch kan je het niet noemen.

 

Indien iemand zich geroepen voelt om het probleem van de remote te bekijken, mag die zich altijd melden bij mij, want ik zie het niet meer zitten met die VDR frown

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Weet iemand of ik onderstaande dvb tuner kaart van reel multimedia kan gebruiken,die ondersteund nl diseqc 1.1 en Hauppauge ondersteund alleen 1.0

 

DVB-S2

HDTV Satelliten-Fernsehen

 

Single-Tuner DVB-S2:

Für den Empfang digitalen Satellitenfernsehens, HDTV-tauglich.

 

» Typ: BS2F7HZ0165, Model:DVB-S/DVB-S2 Single

» Demodulation: Conexant CX

» Frequenzbereich: 950 bis 2150 MHz

» Eingangspegel: -65 bis -25 dBm

» SymbolRate: DVB-S/QPSK: min. 2 - max. 45 MS/s

DVB-S2/QPSK: min. 10 - max. 30 MS/s

DVB-S2/8PSK: min. 10 - max. 30 MS/s

» LNB-Steuerung: 18 V horizontal, 13,5 V vertikal (500 mA)

» DISEqC: 1.0, 1.1, 1.2, 2.0,

» Eingang/Ausgang: 1 x F-Buchse IEC 164-24

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beadnkt voor je antwoord.

Op Ubuntu forum heeft nog niemand mij een oplossing kunnen geven voor het spdif probleem.

De alsa driver is nu verdwenen.

Straffer nog met die xfce, met een rechtermuisknop op de sound icoon ben ik verondersteld preferences te krijgen (is op mijn Ubuntu ook zo) en die krijg ik gewoon niet.

Het er al de Alsamixer op geinstallerd maar blijf gewoon vastzitten.

Ook krijg ik mijn data niet te zien in de verkenner en een search doet hij altijd naar catfish files?????????

Dus i zie niet mijn bestanden van de Ubuntu partitie (750 Gb) noch van de nieuwe HD van 1Tb.

Vandaar dat ik bij Ubuntu zou willen blijven dat ik toch een beetje ken.

 

Ik ben wel van plan om de wiki te volgen want tot hiertoe heb ik nog geen licht gekregen met mijn Technotrend op Ubuntu.

Ik bedoel hier gewoon di dvb-s2 zien FTA.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...