Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Oeps om te checken naar de naam van die Xubuntu file explorer even de HTPC opgestart en toen was de volumebalk groen geworden, weet niet meer hoe maar klank heb ik.

Nu er nog in slagen om hem naar mijn bestaande data te laten kijken en dan kan ik eindelijk verder met de Wiki.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Ik heb een Thermaltake DH-101 HTPC case hier staan en ik probeer al weken VDR aan de praat te krijgen. Ik heb nu nog volgende problemen :

1. Geen enkele remote werkt. Ik heb die van de dh-101 geprobeerd (die maakt 2 lirc devices aan, lirc0 en lirc1), maar die reagert gewoon niet in vdr. In irw komen er wel codes binnen.
De remote van de dvb-s2 kaart doet het ook niet. In de Ubuntu reageert die wel, want als ik bijvoorbeeld op 'UP' duw, komt er in de console het vorige commando te staan. Alleen VDR wil er niets mee doen.

2. Het beeld heeft last van tearing (moederbord met ingebouwde ATI). CRTL+ALT+F1 -> F7 werkt wel, maar praktisch kan je het niet noemen.

Indien iemand zich geroepen voelt om het probleem van de remote te bekijken, mag die zich altijd melden bij mij, want ik zie het niet meer zitten met die VDR frown



Na een laatste wanhoopspoging met een andere patch voor lirc werkt er nu iets meer van de remote van de DH-101. Nu is het toch al bruikbaar. Alleen een 6-tal knoppen werken niet. Maar nu werken er wel genoeg knoppen om VDR geconfigureerd te krijgen laugh

Nu enkel nog CCcam aan de praat krijgen en de juiste ATI drivers vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Hallo
Weet iemand of ik onderstaande dvb tuner kaart van reel multimedia kan gebruiken,die ondersteund nl diseqc 1.1 en Hauppauge ondersteund alleen 1.0

DVB-S2
HDTV Satelliten-Fernsehen

Single-Tuner DVB-S2:
Für den Empfang digitalen Satellitenfernsehens, HDTV-tauglich.

» Typ: BS2F7HZ0165, Model:DVB-S/DVB-S2 Single
» Demodulation: Conexant CX
» Frequenzbereich: 950 bis 2150 MHz
» Eingangspegel: -65 bis -25 dBm
» SymbolRate: DVB-S/QPSK: min. 2 - max. 45 MS/s
DVB-S2/QPSK: min. 10 - max. 30 MS/s
DVB-S2/8PSK: min. 10 - max. 30 MS/s
» LNB-Steuerung: 18 V horizontal, 13,5 V vertikal (500 mA)
» DISEqC: 1.0, 1.1, 1.2, 2.0,
» Eingang/Ausgang: 1 x F-Buchse IEC 164-24

Dat zijn volgens mij DVB-S2 (uitbredings)kaarten voor de reelbox en niet geschikt voor gebruik in een pc!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb anders al tweemaal een NOVA-HD-S2 ingesteld voor DISEQC 1.2 (8/1 switch configuratie en een USALS configuratie). Dus zou het toch echt moeten doen met DISEQC 1.1 denk ik zo.

 

Zo wie zo, de tunerkaart van Reel multimedia zal denk ik niet fungeren in een normale moederbord. Maar 100% zeker weten doe ik dit niet.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niks meer van, hetgeen ik hier antwoord is gebaseerd op jouw verhaal.

Deze kaart zal enkel in die netciever werken maar heb mij elders laten wijsmaken dat iemand dat wl in een HTPC tracht te integreren, maar laten wij voorlopig zeggen dat het niet kan.

 

Maar deze zou het toch wel moeten doen?

 

@moderators, ik hoop dat deze link naar de site van reel-multimedia wel mag. (* shop = shop en mag dus niet!)

Anders moeten jullie op die site zoeken naar de netciever en zijn kaarten die uit de reelboxLite komen en NIET zomaar in een PC kunnen en de HD extension van de Avantgarde die denk ik wel zouden werken.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verhaal ging over de Reel eHD of HDE (HD-Extension of Extension-HD) voor de LinuxPC die je kan vinden op deze link. Een PCI kaart (low-profile overigens) die zowel MPEG2 als H264 hardwarematig kan (de)coderen en vervolgens kan uitvoeren op een TV-scherm.

 

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Nou, ik heb anders al tweemaal een NOVA-HD-S2 ingesteld voor DISEQC 1.2 (8/1 switch configuratie en een USALS configuratie). Dus zou het toch echt moeten doen met DISEQC 1.1 denk ik zo.

Zo wie zo, de tunerkaart van Reel multimedia zal denk ik niet fungeren in een normale moederbord. Maar 100% zeker weten doe ik dit niet.

Mvg,

Niels Wagenaar


Bedankt,dan ga ik die kopen, ik dacht alleen diseqc 1.0 omdat op de site staat:DiSEqC 1.0 ondersteuning
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Niels, dan was ik mis.

Ter info ik heb van mijn kennis vernomen die een AvantGarde heeft dat een van zijn kenissen/Reelbox Expert een HTPC probeerde te bouwen met die netciever en de Reelbox Tuners, ik zeg niet dat het al werkt.

Bon nu verder met mijn HTPC en jou wiki.

 

Thanks.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Wat denken jullie hiervan om een htpc te gaan bouwen?

 

Moederbord:Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45 | GA-EG45M-DS2H

 

Behuizing:Zalman HD160XT Plus black | ZM-HD160-XT-BLACK PL

 

Voeding:Zalman ZM750-HP 750W | ZM750-HP

 

Geheugen:Kingston 4GB( 2 x 2048MB), 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL6, DIMM, CL6 | KVR800D2N6K2/4G

 

Processor:Intel Core 2 Quad Q9300 2 50GHz Boxed | BX80580Q9300

 

Videokaart:PNY GeForce 9 9600GT PCI-E 512Mo XLR8 OC | KH9600GN1F51XPB

 

tv tuner:Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Lamko
Je loopt tegen een bugje aan waar ik zelf ook al meerdere keren tegen aangelopen ben. Je moet eerst even iets in je remote.conf zetten. En dit doe je handmatig dus niet op de toets zelf drukken maar het hele commandoverhaal in de remote.conf zetten. Als de lirc deamon draait kun je zien welke commando de afstandbediening stuurt zoiets als lirc.up of iets dergelijks.

Kan het ook helemaal mis hebben hoor maar zo heb ik het toen opgelost.


Ik heb volgens mij hetzelfde issue, lircd loopt, maar vdr reageert er niet op. Kan iemand een voorbeeld van een werkende remote.conf plaatsen, dan weet ik hoe de inhoud eruit moet zien.

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een aditionele vraag. Ik heb mijn systeem uitgerust met een alphacool USB display. Deze zou onder VDR ondersteund moeten kunnen worden door de graphlcd plugin. Deze wil echter niet foutloos builden. Iemand hier ervaring mee? De plugin is hier te vinden:

http://developer.berlios.de/project/showfiles.php?group_id=3566

 

Ik heb de vdr-graphlcd-0.1.5 versie geprobeerd. Met graphlcd base had ik problemen met de nieuwe G++ versie 4.3, ik moet graphlcd patches voor g++ 4.3. Het was ook mogelijk om de g++ versie aan te passen naar g++ 4.2. Deze aanpassingen heb ik ondertussen geprobeerd, maar zonder succesvol resultaat.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans ik zou hier even kijken http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Remote.conf

 

En dan een combinatie maken van de KBD remote.conf en de LIRC remote.conf door deze twee aan elkaar te catten.

Zo kun je mooi je toetsenbord en je afstandbediening gebruiken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ondertussen gedaan en dat lijkt te werken. Helaas moest ik eerst nog deze bug oplossen:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/lirc/+bug/164627

Het blijkt dat de nieuwe X server versie de input van je remote kan claimen als er niet de juiste lirc.fdi in je config staat. Meestal werken dan wel de pijltjestoetsen van je remote en je OK knop, maar verder niets.

 

Heb je dus errors van lircd dat lirc geen exclusive access kan krijgen tot je input device, dan heb je last van deze bug. Ik heb handmatig mijn lirc.fdi aangepast naar 'cx88 IR' als identifier. Daarna deed lirc het als verwacht en kwamen de commandos ook door.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...