Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Zijn server/pc thuis zal wel uit of mischien wel gecrashed zijn. Ik zal even kijken of ik een mirror (op een domein) voor je kan maken en het een en andere kan uploaden. Ik heb hier zo-wie-zo nog een Make.config lokaal staan waar ik zelf 2 regels had toegevoegd maar dat was alles en die disable ik wel even wink

 

Later meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Sorry lui. Ik ben de afgelopen weken druk en ziek geweest waardoor ik diverse zaken niet heb kunnen onderhouden of heb kunnen replyen. Probleem voornamelijk was, dat de bestanden op mijn server veelvuldig werden gedownload en dat mijn upload vaak dicht slibte. Tel daarbij ook nog bij dat mijn connectie ook nog problemen had (diverse modem resets) dus ik heb mijn site uit de lucht moeten halen.

 

Ik heb de Wiki aangepast met onder andere VDR icm S2API en ik heb de configuratie bestanden als text opgenomen in de Wiki. Het enige wat je zelf moet downloaden is CCcam smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle service maar weer.

 

Niels ik heb net even de Wiki doorgelezen, het stukje over de sc plugin eindigt nu zo:

 

make plugins

make install

mkdir -p /etc/vdr/plugins/sc

cd /etc/vdr/plugins/sc

 

Iets te snel denk ik.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit voor het geheel, de content van cardclient.conf (dat gene wat daar moet komen) is geheel neergezet in het onderdeel Configure sc plugin and CCcam - Dutch.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update, ik heb een pagina toegevoegd die dedicated is toegewezen aan de LoadEPG plugin. Hiermee wordt het mogelijk om meerdaagse EPG te ontvangen van onder andere Canal Digitaal.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Niels,

Bedankt voor uw werk.

Ik ben reeds een aantal weken aan het proberen om de h.264 kanalen van Telesat te ontvangen, en het lukt mijn niet. Ik heb alleen geluid, geen beeld. Alle andere kanalen werken wel goed, alleen de h.264 niet. Ook ARte HD krijg ik er niet op.

Ik heb 2 kaarten een hvr4000 en 1x s2-3200.

Ik was eerst begonnen met een pack van Alien (dvbkivabien, een franse site die je misschien ken) gebaseerd op vdr 1.7.0 in combinatie met S2api, xineliboutput, ...

Nu heb ik net jouw installatie gevolgd en ik kom op het zelfde resultaat. In de logs kan ik niets zien dat mij op een bepaalde spoor kan brengen.

Ik was begonnen met de std xinelib van ubuntu 8.10. Toen kreeg ik wel een beeld maar met blokken en shokken. Dan heb ik ffmpeg svn, xineliboutput, xinelib1.2 volgens jouw methode geinstalleerd, en sindsdien het ik nog enkel geluig, zonder beeld op de h.264 kanalen.

Heb je enig idee ?

 

danku

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Even een kleine update, ik heb een pagina toegevoegd die dedicated is toegewezen aan de LoadEPG plugin. Hiermee wordt het mogelijk om meerdaagse EPG te ontvangen van onder andere Canal Digitaal.

Niels, bij het installeren van de LoadEPG plugin liep ik tegen een klein "(tiep)foutje" in je wiki aan!
Code:
-P'loadepg -C /etc/vdr/plugins/loadepg' \
moet
Code:
-P'loadepg -c /etc/vdr/plugins/loadepg' \
zijn en dus met een kleine c wink Anders/nu krijg je de volgende fout
Code:
loadepg: invalid option -- 'C'
bij het (opnieuw) starten van de backend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...