Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

heb alles opnieuw gecompileerd met de versies van de Wiki, maar steeds geen resultaat. mijn ffmpeg is nu :

Code:
FFmpeg version SVN-r17472, Copyright © 2000-2009 Fabrice Bellard, et al.  configuration: --prefix=/usr --enable-gpl --enable-postproc --enable-libmp3lame --enable-libvorbis --enable-pthreads --enable-swscale  libavutil     49.14. 0 / 49.14. 0  libavcodec    52.18. 0 / 52.18. 0  libavformat   52.29. 2 / 52.29. 2  libavdevice   52. 1. 0 / 52. 1. 0  libswscale     0. 7. 0 /  0. 7. 0  libpostproc   51. 2. 0 / 51. 2. 0  built on Mar 23 2009 22:29:31, gcc: 4.3.2At least one output file must be specified

Voor te compileren heb ik --enable-shared moeten weglaten, anders had ik een error bij het opstarten van ffmpeg (iets not defined).

xine-lib-1.2 heb ik kunnen compileren nu, en ik heb ook kunnen zien dat het daadwerkelijk gebruikt word bij het compileren van de xineliboutput en xine plugins.

Ik heb even naar ffmpeg r16726 gezocht maar kan dat niet vinden. Heb je soms een link waar ik het kan vinden ?

 

dank u

 

sp

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

De zaak loopt nu vast bij de Xine UI CVS :

 

../../src/xitk/xine-toolkit/libxitk.a(libxitk_a-window.o): In function `xitk_window_apply_background':

window.c:(.text+0x17c3): undefined reference to `XShapeCombineMask'

window.c:(.text+0x1804): undefined reference to `XShapeCombineMask'

../../src/xitk/Imlib-light/libImlib-light.a(libImlib_light_a-utils.o): In function `Imlib_apply_image':

utils.c:(.text+0xa9a): undefined reference to `XShapeCombineMask'

utils.c:(.text+0xad9): undefined reference to `XShapeCombineMask'

collect2: ld gaf exit-status 1 terug

make[4]: *** [xine] Fout 1

make[4]: Map '/usr/local/src/xine-ui/src/xitk' wordt verlaten

make[3]: *** [all-recursive] Fout 1

make[3]: Map '/usr/local/src/xine-ui/src/xitk' wordt verlaten

make[2]: *** [all-recursive] Fout 1

make[2]: Map '/usr/local/src/xine-ui/src' wordt verlaten

make[1]: *** [all-recursive] Fout 1

make[1]: Map '/usr/local/src/xine-ui' wordt verlaten

make: *** [all] Fout 2

Helaas ben ik er nog niet achter waar ik de oplossing zoeken moet. In de window.c vind ik geen aanknooppunt en met google kom ik dit keer ook niet verder.

 

Ik probeer de zaak te installeren op Xubuntu 8.10

 

Kan iemand mij advies geven??

 

Mvrgrt

 

WilS@t

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik inplaats van Multiproto de S2API tutorial. Multiproto is zo dood als een pier, wordt niet meer geupdate en het heeft problemen met nieuwe kernels. Bovendien, je commando is verkeerd (verkeerde URL volgens mij Wiki):

 

 

Wat betreft ffmpeg, gebruik de volgende code voor het verkrijgen van revisie 16726:

 

Code:
svn checkout svn://svn.mplayerhq.hu/ffmpeg/trunk ffmpeg -r 16726

 

De vdr-sc plugin repo is (weer) beschikbaar. Klaarblijkelijk was hij even down.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zaakje werkt nu. Alleen wil de remoteverwijzing niet goed werken. Ondanks de uitleg in de wiki, wat ik natuurlijk gedaan heb, moet ik eerst in runvdr aanpassen wat er in /dev/input/by-path staat.

 

Misschien los ik dat ook nog eens op...)

 

Mvrgrt

 

WilS@t

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Hauppauge kaart hebt, check dan even mijn tutorial over hoe je /dev/input verwijzing altijd goed krijgt (link). Heb je geen Hauppauge kaart, neem hem dan alsnog door. Als het goed is moet je met je VendorID de verwijzing alsnog kunnen doorzetten naar /dev/input/irremote (zoals beschreven in mijn Wiki). Die kun je vervolgens gebruiken voor de remote plugin smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan wel de remote plugin verwijzen naar /dev/input/irremote en niet naar /dev/input/event[nummer]. Met deze verwijzing heb je altijd de afstandsbediening ondanks dat hij wisselt qua event verwijzing in /dev/input.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WilSat
Ik gebruik een Hauppage kaart en heb je wiki gevolgd. Maar toch moet ik telkens de zaak corrigeren en handmatig vdr opstarten.

Mvrgrt

WilS@t

Bedoel je dat ondanks je "vdr" in sysv-rc-conf gezegd heb automatisch te starten hij niet toch niet start?

Zo ja, hier heb/had ik ook last van en heb uiteindellijk de regel: /etc/init.d/vdr start in de /etc/rc.local gezet!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie. in runvdr staat een regel voor het gebruik van de afstandsbediening. Ondanks dat ik deze regel met ls -il /dev/input/by-path opvraag en dan aanpas in runvdr gaat het telkens mis met de afstandsbediening. Ook heb ik de UDEV rule aangemaakt in /etc/udev/rules.d/55-local.rules

 

Omdat de regel in runvdr niet hetzelfde blijft bij opstarten, wil vdr niet starten. Daarom moet ik het zaakje met de hand opstarten en kan ik kijken. Beetje lastig....

 

Mvrgrt

 

 

WilS@t

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in runvdr het volgende zetten of de remote regel vervangen:

 

-P'remote -i /dev/input/irremote' \

 

Dan gaat het altijd goed wink Controleer even of je /dev/input/irremote hebt staan. Als het goed is, dan moet het een symbolic link zijn naar je remote (kun je controleren met ls -il /dev/input)

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...