Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ah schiet me gelijk al een vraag te binnen. In de handleiding wordt gesproken over Running VDR BackEnd en ook FrontEnd.

Wat houdt dit precies in? Heb ik hiervoor een server nodig?

 

IS het ook mogelijk met de afstandsbediening en VDR om DVD's en DivX af te spelen? Of moet dit met muis en toetsenbord worden gedaan?

 

Mijn idee is om een HTPC te bouwen met TeVii S2-S460 en 'TeVii Phoenix card reader USB' en deze aan mijn modem-router te koppelen.

 

Moet ik ook nog wat extra's doen om de DVB-kaart te laten communiceren met de Card-reader, voor CanalDigitaal?

 

Groet,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kort door de bocht:

 

Omdat wij gebruik maken van een budget DVB kaart, dienen wij gebruik te maken van een softdevice output plugin. Een voorbeeld van deze plugins zijn: softdevice, vdr-xine en xineliboutput. Vanwege deze reden zal daarom VDR op de achtergrond starten (Backend) en zullen wij apart met Xine (xineliboutput of vdr-xine plugin) moeten connecten naar VDR (ook wel een frontend genoemd).

 

Tevens is het mogelijk om via de xineliboutput plugin diverse multimedia bestanden af te spelen. Zo kun je dus zowel MKV, DivX, Xvid en MP3 bestanden afspelen via VDR. Ook is het mogelijk om DVD's, VCD's en SVCD's af te spelen (volgens mij ook in ISO formaat).

 

Omdat alles vanuit VDR kan worden aangesproken, is het dus mogelijk om alles via één remote af te handelen. Hiervoor zul je dus wel wat zaken moeten regelen zodat bijvoorbeeld de frontend automatisch wordt opgestart.

 

Wat betreft je cardreader, ik ben hier niet bekend mee. Ik heb namelijk gewoon mijn kaart via een USB cardreader (Smargo) gekoppeld in mijn systeem via CCcam. Zolang je de USB cardreader kan aanspreken via bijvoorbeeld CCcam of NewCS via je modem-router, dan kun je er ook een verbinding mee maken.

 

Overigens, zodra de VDR playback vanuit XBMC stabiel genoeg is zal ik dit ook opnemen in de Wiki. De laatste edities zijn behoorlijk stabiel, maar het heeft enorm veel patchwerk nodig. Dus ik hoop dat de VDR playback mogelijkheid in XBMC snel zijn weg zal vinden in de SVN van XBMC.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast blaaaaa

goedemiddag...:)

 

Ik ben nu bezig om vdr op te starten in ubuntu 9.04...

eerst had ik veel problemen met xine, dat heb ik opgelost door eerdere versie te gebruikenn dan 1.2...:)

 

mijn probleem nu is dat als ik /etc/init.d/cccam start type krijg ik een acces error..

/var/bin/run.sh: 8: ./CCcam.x86: Permission denied

 

wat kan ik hier aan doen???

 

edit: ben wel als root ingelogd... (sudo -s)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Serkan

dit probleem is opgelost dankjewel...:)

 

ik krijg nu andere fout meldingen...

het is nu te laat voor :))

 

morgen is weer een dagje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

VDR werkt nu, ik krijg beeld op de FTA kanalen. Maar m'n cccam lijkt niet te werken. Is er een manier waarop je kan zien welke kaart er op je cccam is aangesloten?

Ik verbind met de cccam van m'n dreambox. Op de dreambox heb ik een F line gedaan met het ip adres van m'n htpc en op de htpc heb ik een C line gedaan met het ip adres van de dreambox. Klopt dit of moet het op een andere manier? De CCcam.cfg zit in /var/etc

 

Bedankt

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat zitten zoeken maar ik vind het niet. Op mijn dreambox staat dat de cccam van de htpc de kaart gebruikt heeft.

En als ik in vdr bij plugins -> sc -> status kijk dan staat er bij de gecodeerde zenders bij DVB [1:1] -> CCcam (undisclosed). Bij de niet gecodeerde zenders staat DVB[1:1] -> none

Daar krijg ik ook beeld, maar bij de gecodeerde dus niet ...

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Serkan

Ik krijg eens geen beeld FTA kanalen..

Code:
root@htpc-desktop:~# /etc/init.d/vdr startStarting VDR root@htpc-desktop:~# -------------------------MakePrimaryDevice: 1=========================SetVideoFormat: 0SetVolumeDevice: 255frame: (0, 0)-(-1, -1), zoom: (1.00, 1.00)SetVolumeDevice: 255frame: (0, 0)-(-1, -1), zoom: (1.00, 1.00)frame: (0, 0)-(-1, -1), zoom: (1.00, 1.00)frame: (0, 0)-(-1, -1), zoom: (1.00, 1.00)frame: (0, 0)-(-1, -1), zoom: (1.00, 1.00)

 

Ik gebruik wel http://www.linowsat.de/settings/vdr/0192/ca/channels.conf als kanelen lijst...

 

ik heb wel een scantool geinstalleerd maar die krig ik ook niet werkend...

Code:
root@htpc-desktop:~/Bureaublad/dvb-apps-c9a6f4966804/util/scan/dvb-s# scan -o vdr -s 0 Astra-19.2E > channels.confscanning Astra-19.2Eusing '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0'initial transponder 12551500 V 22000000 5>>> tune to: 12551:v:S0.0W:22000:DVB-S IF freq is 1951500WARNING: >>> tuning failed!!!>>> tune to: 12551:v:S0.0W:22000: (tuning failed)DVB-S IF freq is 1951500WARNING: >>> tuning failed!!!ERROR: initial tuning faileddumping lists (0 services)Done.

 

 

iemand een idee misschien...???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Serkan

Ik gebruik wel http://www.linowsat.de/settings/vdr/0192/ca/channels.conf als kanelen lijst...

ik heb wel een scantool geinstalleerd maar die krig ik ook niet werkend...

iemand een idee misschien...???


Ik gebruik ook de channels.conf van op linowsat en die werkt, dus daar ligt het niet aan.
Je start je frontend toch wel? Je plakt hier de output van je backend?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Serkan

FTA channels werken nu gelukkig...

Ik heb wel OXINE gebruikt... iets anders dan dat hier is vermeld...

 

ik ga nu uitzoeken hoe ik Cccam van dreambox moet sharen met htpc...

 

waar moet ik config files van cccam plaatsen...

in dreambpox: /var/etc/

htpc: /etc/vdr/plugins/sc/ ???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Wiki bekijkt, dan staat het allemaal aangegeven wat je nodig hebt om CCcam werkend te krijgen met VDR. Zo wie zo heb je de vdr-sc plugin nodig, cardclient.conf (dien je te plaatsen in /etc/vdr/plugins/sc), CCcam (bijvoorbeeld /var/bin en de CCcam.etc in /var/etc) en de PRELOAD+diverse scripts (in mijn geval in /var/bin).

 

Niels

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Als je de Wiki bekijkt, dan staat het allemaal aangegeven wat je nodig hebt om CCcam werkend te krijgen met VDR. Zo wie zo heb je de vdr-sc plugin nodig, cardclient.conf (dien je te plaatsen in /etc/vdr/plugins/sc), CCcam (bijvoorbeeld /var/bin en de CCcam.etc in /var/etc) en de PRELOAD+diverse scripts (in mijn geval in /var/bin).

Niels

Beste Niels,
Ik heb het gedaan zoals het in de wiki staat, ik heb elke stap gevolgd. Maar dit is mijn probleem:
Origineel bericht van: BCP88
Op mijn dreambox staat dat de cccam van de htpc de kaart gebruikt heeft.
En als ik in vdr bij plugins -> sc -> status kijk dan staat er bij de gecodeerde zenders [DVB 1:1] -> CCcam (undisclosed).
Bij de niet gecodeerde zenders staat DVB[1:1] -> none
Daar krijg ik beeld, maar bij de gecodeerde dus niet ...


Bedankt

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of je in /dev/dvb/adapter0 (of 1,2,3, etc) een ca0 bestand ziet staan. Verwijder die met rm /dev/dvb/adapter0/ca0

 

En je moet echt de PRELOAD gebruiken (ca.c) omdat CCcam anders dan niet werkt.

 

Niels

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...