Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Vreemd die fouten... en opnieuw proberen is eigenlijk niet echt een oplossing.

 

Echter met een schone versie weer proberen kan soms helpen dan je weet teminste nog/weer wat je allemaal gedaan (of juist niet) heb.

 

Wat voor een hardware heb je eigenlijk mischien moet je het daar in zoeken, al lijkt me dat sterk als FFmpeg al fout loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Fresh install, geen updates.

 

Kom ik hier weer vast bij de make van Xine lib HG

 

Citaat:
xine_musepack_decoder.c:56:32: error: musepack/musepack.h: No such file or directory

xine_musepack_decoder.c:84: error: expected specifier-qualifier-list before ‘mpc_reader’

xine_musepack_decoder.c:125: error: expected ‘=’, ‘,’, ‘;’, ‘asm’ or ‘__attribute__’ before ‘mpc_reader_seek’

xine_musepack_decoder.c: In function ‘mpc_reader_get_size’:

xine_musepack_decoder.c:168: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘file_size’

xine_musepack_decoder.c: At top level:

xine_musepack_decoder.c:173: error: expected ‘=’, ‘,’, ‘;’, ‘asm’ or ‘__attribute__’ before ‘mpc_reader_canseek’

xine_musepack_decoder.c: In function ‘mpc_decode_frame’:

xine_musepack_decoder.c:211: error: ‘MPC_DECODER_BUFFER_LENGTH’ undeclared (first use in this function)

xine_musepack_decoder.c:211: error: (Each undeclared identifier is reported only once

xine_musepack_decoder.c:211: error: for each function it appears in.)

xine_musepack_decoder.c:220: error: implicit declaration of function ‘mpc_decoder_decode’

xine_musepack_decoder.c:220: warning: nested extern declaration of ‘mpc_decoder_decode’

xine_musepack_decoder.c:220: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder’

xine_musepack_decoder.c:211: warning: unused variable ‘buffer’

xine_musepack_decoder.c: In function ‘mpc_decode_data’:

xine_musepack_decoder.c:272: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘file_size’

xine_musepack_decoder.c:281: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:282: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:282: error: ‘mpc_reader_seek’ undeclared (first use in this function)

xine_musepack_decoder.c:283: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:284: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:285: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:285: error: ‘mpc_reader_canseek’ undeclared (first use in this function)

xine_musepack_decoder.c:286: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:303: error: implicit declaration of function ‘mpc_streaminfo_init’

xine_musepack_decoder.c:303: warning: nested extern declaration of ‘mpc_streaminfo_init’

xine_musepack_decoder.c:303: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:305: error: implicit declaration of function ‘mpc_streaminfo_read’

xine_musepack_decoder.c:305: warning: nested extern declaration of ‘mpc_streaminfo_read’

xine_musepack_decoder.c:305: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:305: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:314: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:315: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:324: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘current_frame’

xine_musepack_decoder.c:328: error: implicit declaration of function ‘mpc_decoder_setup’

xine_musepack_decoder.c:328: warning: nested extern declaration of ‘mpc_decoder_setup’

xine_musepack_decoder.c:328: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder’

xine_musepack_decoder.c:328: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘reader’

xine_musepack_decoder.c:330: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder_ok’

xine_musepack_decoder.c:336: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:383: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘current_frame’

xine_musepack_decoder.c:383: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:392: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder_ok’

xine_musepack_decoder.c:398: error: implicit declaration of function ‘mpc_decoder_initialize’

xine_musepack_decoder.c:398: warning: nested extern declaration of ‘mpc_decoder_initialize’

xine_musepack_decoder.c:398: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder’

xine_musepack_decoder.c:398: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

xine_musepack_decoder.c:409: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘decoder_ok’

xine_musepack_decoder.c:433: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘current_frame’

xine_musepack_decoder.c:433: error: ‘mpc_decoder_t’ has no member named ‘streaminfo’

make[2]: *** [xineplug_decode_mpc_la-xine_musepack_decoder.lo] Error 1

make[2]: Leaving directory `/usr/local/src/xine-lib-1.2/src/audio_dec'

make[1]: *** [all-recursive] Error 1

 

Voor je te antwoorden

 

QuadDragon1.jpg

 

Die Saphire heb ik er uit gelaten, brengt meer problemen dan oplossingen.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens voor xine : aptitude install libmpcdec-dev

 

Overigens, stuur mij anders even een bericht via PM. Ik zou je graag willen ondersteunen door via SSH te proberen om het spul gecompileerd te krijgen. Ik heb dit bij een aantal personen op deze board gedaan en tot nu toe hebben ze het altijd werkend gekregen :P

 

En even aan iedereen: Mocht je foutmeldingen krijgen, kun je deze aub dan plaatsen op www.pastebin.com en de link hier plaatsen? Deze grote code posts maken het behoorlijk ongemakkelijk om te zien van hoe of wat. Op pastebin kun je dit soort informatie zeer makkelijk kwijt zonder dat het deze topic zo vol maakt met allerlei "troep". Want de foutmeldingen worden aan het begin al gegeven waardoor de gevolgen grotendeels fouten weergeeft die het moeilijk te bevatten gaat wat er nou precies fout gaat wink

 

Origineel bericht van: NINjak
@Niels

Probleem in je howto bij loadepg en het patchen.

Code:
/usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg# patch -p0 < /usr/local/src/loadepg-0.2.1-20080915-s2api.diffpatching file loadepg.cHunk #1 FAILED at 1031.1 out of 1 hunk FAILED -- saving rejects to file loadepg.c.rej

 

Zelf even handmatig aangepast en een nieuwe patch gemaakt

Code:
--- /usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg-0.2.1-20080915/loadepg.c     2009-08-12 20:42:58.000000000 +0200+++ /usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg-0.2.1-20080915/loadepg.c.orig        2009-08-12 21:25:15.000000000 +0200@@ -1031,7 +1031,7 @@                  EpgChannel = new cChannel();                  *EpgChannel = *VdrChannel; #if APIVERSNUM >= 10700-                  EpgChannel->cChannel::SetSatTransponderData( cSource::FromString( SourceName ), Frequency, Polarization, SymbolRate, DVBFE_FEC_AUTO, DVBFE_MOD_AUTO, DVBFE_DELSYS_DVBS, DVBFE_ROLLOFF_UNKNOWN );+                  EpgChannel->cChannel::SetSatTransponderData( cSource::FromString( SourceName ), Frequency, Polarization, SymbolRate, FEC_AUTO, QPSK, SYS_DVBS, ROLLOFF_35 ); #elif APIVERSNUM == 10514                   EpgChannel->cChannel::SetSatTransponderData( cSource::FromString( SourceName ), Frequency, Polarization, SymbolRate, DVBFE_FEC_AUTO, DVBFE_MOD_AUTO, DVBFE_DELSYS_DVBS, DVBFE_ROLLOFF_UNKNOWN ); #else

Kan alleen 123 geen verschillen vinden behalve het path maar deze werkte wel dus mischien heb je er wat aan.

 

Dank je! Is aangepast!

 

Niels

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is niet te lang, ik dacht dat ik er bijna door was.

Moet ik blijven hangen in loadepg en dat is eigenlijk wel een goeie, misschien de beste na sc.

 

Citaat:
root@htpc:/usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg# patch -p0 < /usr/local/src/loadepg-0.2.1-20080915-s2api.diff

patching file /usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg-0.2.1-20080915/loadepg.c

Hunk #1 FAILED at 1031.

1 out of 1 hunk FAILED -- saving rejects to file /usr/local/src/vdr/PLUGINS/src/loadepg-0.2.1-20080915/loadepg.c.rej

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder epg moet dat ook wel lukken om te beginnen, maar hoe?

 

Ik heb dit gedaan

 

Citaat:
# Install tutorials (Xubuntu 9.04 with VDR 1.7.8)

 

1. Installing the S2API on Xubuntu 9.04 - Dutch

2. Installing FFMpeg SVN, Xine-Lib 1.2 HG and Xine-UI CVS on Xubuntu 9.04 - Dutch

3. Installing VDR 1.7.8 with HDTV support using S2API on Xubuntu 9.04 - Dutch

4. Installing plugins in combination with VDR 1.7.8 on Xubuntu 9.04 - Dutch

 

En hoe start ik den boel op? runvdr?

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat eigenlijk allemaal in Niels "thesis" wink

 

 

FF zo snel en uit mijn hoofd:

/etc/init.d/vdr start (voor de backend, zou ook auto meoeten starten)

en

/var/bin/vdr-frontend (naam zegt genoeg en zou ook moet starten als je alles gedaan heb wat Niels je )

 

Als je dus de zaken zoals de channels.conf en de disqc.conf op/in orde heb ga je beeld zien. Al moet je bij het opstarten, de eerste keer, wel even de AB vertellen welke knop waar voor is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook nog de volgende stappen doen:

 

Configuring VDR

Configuring sc plugin and CCcam

Running the VDR Backend

Running the VDR Frontend (vdr-xine)

 

In Configuring VDR maak je namelijk de init.d script aan voor VDR. En bij Configuraring sc plugin and CCcam de init.d script voor CCcam bijvoorbeeld.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ondertussen zijn Roobert en ik bezig geweest. Gevolg is nu beeld op de FTA zenders. Bleek te zijn dat er xine libraries van Xubuntu waren geinstalleerd en die zaten dwars met ffmpeg en xine 1.2. Nadat dit was opgelost (lees: verwijderd) ging alles nu wel goed smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...