Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Als je de NVIDIA erin hebt gedaan, dan ben je nog niet klaar he. Zoals ik ook al had aangegeven op Skype, met NVIDIA kun je dus VDPAU gebruiken. Maar dat is standaard niet geregeld, dus dat zul je handmatig moeten uitvoeren.

 

Controleer de Wiki met betrekking tot het VDPAU gebeuren. Je zult namelijk ffmpeg en xine-lib 1.2 opnieuw moeten compileren om gebruik te kunnen maken van VDPAU. Tevens moet de vdr-xine frontend ook gezegd worden dat hij gebruik moet maken van VDPAU.

 

Zodra VDPAU is geactiveerd, dan zal de zapsnelheid ook aanzienlijk naar beneden gaan. Want de content zal niet meer getranscode moeten worden. Sowieso, ik had je ook al gezegd om je CCcam gedeelte te upgraden naar 2.1.2, omdat je toen nog gebruik maakt van 2.0.9. In combinatie met SECA3 is 2.0.9 gewoon traag. En met wat tweaks in de cardclient kun je ook het één en andere filteren zodat hij bepaalde coderingen zoals Irdeto overslaat bijvoorbeeld.

 

Ik kan je wel (weer) helpen om het gebeuren aan de gang te krijgen, maar probeer het aub eerst zelf deze keer wink En als je er niet uitkomt, probeer ook eens Google om te kijken of er meer mensen zijn die het probleem hebben gehad. Bovendien heb ik vandaag gewoon geen tijd, ik krijg bezoek en heb andere verplichtingen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben donderdag al overgestapt naar 2.1.2

Ik had ook gevraagd op voorhand hoe de ATI drivers eruit te halen om de porblemen te voorkomen.

Probleem is mijn gebrek aan tijd en de beperkingen van easy peasy op een triple eee om via ssh iets te doen.

De oplossing kwam om het direct op de HTPC zelf te doen in veilige opstartmode.

Daar ik dacht dat het bijna klaar was wenste ik dat nog rap af te werken om het voor de kinderen draaiend te hebben tijdens ons verlof.

Ondertussen doet de Reelbox wat de kinderen nodig hebben en is mijn prioriteit het voorbereiden van onze reis morgen om 7 uur.

En als ik wat tijd heb eerst het lezen van de TNTsat kaart in newcs, want dat lukte mij niet op de reelbox.

Tot later als ik er weer wat dat voor heb.

Bedankt.

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn "nieuwe" VDR setup loop nu voor 95% goed en die laatste 5% laat ik even open aangezien oa. het geluid er af en toe mee stopt (zender hoppen geeft weer geluid) en het systeem heel soms complete freezes heeft (maar uiteindelijk weer verder gaat). Het beeld is nog een beetje "interlaced" maar dat zou evt de monitor kunnen zijn die er nu tijdelijk aanhangt. Al kan ik mij die/zulke beperking van die 15" TFT niet herinneren (is ooit een test/pc config monitor geworden).

 

Het Nvidia driver probleem

Met een ander moederbord/cpu heb ik dus (zoals mijn eerdere uitgesproken verdenking) geen (Xubuntu 9.04) Nvidia driver install/draai probleem meer! MAAR... ondanks goed volgen van Niels zijn prachtige handleiding was VDPAU met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Een grep met xine en vdpau wel bekend was gaf geen kick (ook geen vdpau)

Code:
xine --verbose --list-plugins |grep vdpau
en dus zijn we verder gaan zoeken wat het dan wel zou zijn.

 

Na veel veranderen, proberen en weer testen (heel kort verteld) was dus het probleem dat de

Code:
nvidia-180-libvdpau-dev
ook nog geinstalleerd moet zijn aangezien hierin ook dingen (headers) zitten die dus nodig zijn! Dus voordat je vanuit Niels zijn handleiding gaat installeren even zorgen dat deze ook geinstalleerd is. Heb je dat niet dan zal je FFmpeg, "xine-vdpau", xine-ui en de xine-vdr plugin opnieuw moeten verwijderen, configgen en compileren. Dus voordat je begint even een
Code:
apt-get install nvidia-180-libvdpau-dev
en je heb dat probleem niet (meer).

 

Mijn VDR systeem is nu (kan altijd weer wat veranderen):

 

Software:

  • OS: Xubuntu 9.04 (64-bit)
  • VDR 1.7.8
  • CS: Newcs 1.65 (draait op linux fileserver)

Harware:

  • CPU: AMD X2 6400+ ("beetje" te snel, zeker nu met een VDPAU werkend, maar we "underclocken" deze nog wel een stuk zolang we geen andere/zuinigere gaan halen)
  • MB: Foxconn A6VMX, AM2+ (Lekker goedkoop bordje, ATI 690V chipset, Al is er nu 1 PCI slot minder beschikbaar doordat mijn passieve videokaart bij 1 in de weg zit!)
  • RAM: 2G
  • VIDEO: MSI (Nvidia) 8400GS 512MB
  • DVB-S: Skystar 2 (met beeld, en lage cpu, op BBC HD)

[*] Onboard sound (moet alleen een S/PDIF aansluiting maken, zit wel als pinnetjes op het MB)

 

Nu zijn we aan XBMC bezig/begonnen om die "samen" met VDR te draaien (standaard opstarten in XBMC)... hoe ik dat gaat oplossen ben ik zelf nog niet uit aangezien er meerdere oplossingen zijn (dus weer/nog even proberen en testen).

 

Disclaimer: kleine schrijf en denkVouten kunnen zouden in het bovenste kunnen staan aangezien ik dit even uit mijn hoofd doe aangezien ik nu niet thuis zit wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met vdr en mischien heeft iemand een idee waar ik het in kan/moet zoeken.

 

VDR draait en als ik met de frontend kijk gaat na loop van tijd (afhankelijk van zender) het geluid weg en loopt het beeld schokkerig. Kijk ik via streamdev is er geen probleem en zelfs niet op het zelfde moment.

 

In "top" zie ik het CPU gebruik van Xine wat omhoog gegaan maar verder niks gek en de streamdev loop nog steeds zonder problemen. Verander ik van kanaal gaat het weer een tijd goed en zelfs na een pauze hebben we weer (even) geluid. Op ned1 kan ik langer kijken dan bv. naar discovery voordat het probleem zich weer voordoet. Een opname ging ook helemaal goed zonder problemen en is/was het geluid ook niet in weggevallen.

 

De vdr backend lijkt het dus goed te doen (een stream kijken en een opname hebben het probleem er niet) dus verdenk ik Xine op dit moment. Volgens mij bij het bekijken van die opname met Xine had ik het probleem ook niet maar dat weet ik niet zeker.

 

Het ligt alvast niet aan de geluidskaart want ik heb het moederbord omgeruild (mATX > ATX) zodat ik er een geluidskaart bij kon prikken en dat het dat probleem alvast niet zou zijn!

 

Iemand ideeen? hier zijn ze alvast welkom en ondertussen gaan we verder met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eerst xine maar eens uitsluiten dat het probleem daar niet aan ligt ! Maar dat zei je zelf ook al dus ik vertel je niks nieuws smile En verder gewoon stap voor stap dingen uitsluiten.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ninjak,

 

Laat ons je vorderingen weten op het punt dat af en toe het geluid weg valt. Ik heb hier namelijk met deze setup soms ook last van. Bij bepaalde zenders meer dan op andere NED1-3, RTL, SBS e.d. eigenlijk nooit, maar een zenders als TMF/SlamTV e.d. juist weer wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij vdr 1.7.8 had ik ook geluidsuitval bij diverse zenders, dit bleef ook bij een tweede iets aangepaste installatie.

 

Na een paar dagen lezen bleek dit prbleem, vaak voor te komen vanaf ik meen vdr 1.7.5.

 

Ben terug gegaan 1.7.0 en alle problemen zijn weer opgelost.

 

Men is er wel druk mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je toevallig of het een hardware probleem is of dat het mischien wel aan het soort/type CPU ligt?

 

Ik heb nu 2 verschillende chipsets gehad en het was bij allebei. Ook ligt het niet aan de gebruikte geluidskaart want ook daarvan heb ik 2 totaal verschillende van gehad.

 

Vreemd is dat niet iedereen dit probleem heeft. Al denk ik dat het nog steeds in/dichtbij de vdr-xine client kan zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het komt door de vdr-xine plugin icm Xine-lib 1.2.

 

Voor zover ik kan bepalen, heb ik dit probleem zelf niet. Maar ik maak dan ook gebruik van xine-vdpau. En die is weer gebaseerd op xine 1.1.x. Alleen bij het gebruik van xine-vdpau, moet je wat handmatige aanpassingen doen in FFMPEG omdat je anders compilatie-foutmeldingen krijgt.

 

Helaas is zowel mijn HTPC als mijn TV nog steeds MIA. Dus ik kan het niet testen. Ik hoop vandaag zowel mijn TV, tv-meubel als mijn nieuwe moederbord te ontvangen. Dus wellicht dat ik het aankomende weekend dit kan bevestigen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goededag allemaal

 

ben ffmeg svn aan het installeren op xubuntu 9.04

zodra ik deze regel wil uitvoeren

./configure --prefix=/usr --enable-pic --enable-shared --enable-pthread --enable-asm --extra-cflags="-mtune=native -march=native -mfpmath

 

Krijg ik deze melding. No working c compiler found

 

voor de rest ben ik erg benieuwd hoe als zal werken als het klaar is..

 

Groeten Dennis,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even beginnen vanaf het begin? Dus start vanaf het gedeelte om S2API te installeren en ga vervolgens zo verder.

 

Want de melding geeft aan dat je gcc niet hebt geïnstalleerd. En die verkrijg je vanaf de 1e tutorial, als je geen NOVA-HD-S2 hebt kun je gewoon verder gaan met het stukje, Installatie S2API.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Niels,

 

Ben weer opnieuw begonnen en nu doet hij het wel, kan nu idd MKV bestanden afspelen en vanavond ga ik verder met VDR.

Beschik zelf over een TT S2-3200.

 

Eventueel tips om mijn geluidskaart sl-8171 aan de praat te krijgen zijn welkom.

 

Voor rest een mooie handleiding voor een beginner.. Bedankt,

 

Groeten Dennis,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...