Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Nee, ik had het specifiek over het feit dat je alleen beeld hebt op FTA kanalen. En je had het over CCcam dus vandaar dat ik even je verwees naar de cccam2 connectie-mogelijkheid in plaats van de PRELOAD combinatie met de cccam en /tmp/camd.socket.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Ah ok, dus aanpassen in de cardclient.conf


Klopt als een bus. Ik heb trouwens de Wiki aangepast en dit opgenomen icm Canal Digitaal. Dit omdat de PRELOAD toch wel wat problemen geeft. Bovendien hoef je hiermee geen chroot omgevingen aan te maken zodra je meer dan 1 adapter in je systeem hebt.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu VDR 1.7.4 draaien met XBMC als frontend (natuurlijk ook, of juist, voor het afslepen van de andere media files) wat me eigenlijk prima bevalt.

 

Ik loop alleen tegen een probleem aan welke niets met XBMC te maken heeft wink Ik krijg VDR niet (goed) automatisch gestart niet als service en zelfs niet in de rc.local. Hij start in/met de rc.local wel alleen doen dan de FTA's (zoals BVN op Astra 1) volgens mij het. Alles wat de SC plugin nodig heeft doet het niet dus...... De streamdev plugin werkt bv. dan wel dus ik denk aan de connectie met Newcs server die op een andere pc draait.

 

Zo los opstarten (via "/etc/init.d/vdr start" of "runvdr") en alles werkt maar automatisch dus niet helemaal... iemand een idee wat het kan zijn en nogelijk een manier om het op te lossen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart, want als je gebruik maakt van newcamd of de cccam2 client verbinding dan zou het moeten werken. Want VDR is namelijk opgestart.

 

Op Xubuntu 9.04 heb ik een soortgelijk probleem gehad. Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen. Controleer anders even de Wiki hoe ik het heb opgelost. Tevens zijn de init.d scripts iets aangepast om het dubbele opstart probleem op te lossen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik stel mij de vraag hoeveel hier nu uiteindelijk erin geslaagd zijn om een stabiel werkend systeem te hebben.

Omdat ik alweer vast zat en de HTPC wel degelijk nodig had voor TV te kijken ben ik voorlopig terug in Windows bezig met dvbviewer.

Het is een stuk makkelijker en daar zit ik met vertrouwde tools zoals gdoos.

Ik heb daar niemand voor nodig en het werkt dan ook daadwerkelijk.

Uiteraard moet ik nog aan de OSD werken en de AB maar om te beginnen had ik het werkend op minder dan een half uur.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier (uiteindelijk) 2x stabiel

 

Systeem1 (was eerst een test maar na de kaartwissel van CD opeens niet meer)

Citaat:
Op het oudere systeem (AMD64 2800+) draaide redelijk snel en erg stabiel en goed. Kon toen alleen niet 2 verschillende kanalen decoderen en heb daar nog naar oplossingen lopen te zoeken en proberen.

 

Uiteindelijk ben ik toen van CCcam afgestapt en naar NewCS gegaan en dat draait (net als eerst CCcam op een andere linux machine die toch altijd aanstaat) sindsdien zonder problemen.

 

Systeem2

Citaat:
Sneller/nieuwer systeem (een iet wat overdreven AMD64 X2 6400+ wordt later nog wel door een zuinigere vervangen) met een Nvidia 8400GS om van VDPAU gebruik te kunnen maken en gelijk in een mooie HTPC kast. Ben met deze wat langer bezig geweest om eerst wat VDR problemen op te lossen (nieuwere VDR versie stopte steeds het geluid en als je wil weten wat het is ben je langer aan het zoeken, proberen en testen) en dat werd met een oudere versie opgelost (1.7.4) Toen opnieuw aan de slag gegaan omdat ik XBMC met TV (VDR) wilde hebben dat duurde wat langer maar draaide ook uiteidenlijk.

 

Heb alleen voor het automatisch opstarten van VDR en XBMC wat lopen testen om dat goed te laten verlopen. Ook heb ik met de afstandbediening en ontvanger van ZALMAN HD135 wat extra tijd "verloren". Ook dit systeem is redelijk goed stabiel rekening houdend dat XBMC met VDR nog een test versie is

 

Al met al is alles gelukt en draait of draaide alles zoals ik het grotendeels wilde hebben. Het oudere systeem staat hier nog wel alleen zonder DVB-S kaart maar voor de rest intact (kaart erin en hij werkt weer).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger met Easyvdr 0.5, alles zit hier mooi bij in zodat je zelf bijna niks meer hoeft te doen. Enigste vereiste is : je moet een beetje Duits kunnen om er goed mee uit de voeten te kunnen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De easyVDR versie zegt niet veel over welke VDR versie je gebruikt, ik gebruik VDR 1.7.0 onder easyVDR 6.0 bijv. en ook ik zie het BBC-HD logo, volgens mij deed VDR 1.6.0 + patch ook al HD. Als je de laatste easyVDR iso installeert heb je out of the box al HD ondersteuning met de meeste tunerkaarten, daarna compileer je SC, et voila je bent klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...