Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Vroegâh had ik dezelfde dvb kaarten in een ranzige p3 - toen lagen mijn zaptijden met VDR riant onder de 2 seconden. Met MythTV/sascng was het ook max 2 sec.

Ik heb nu echt geen idee waar het mis gaat - of waar ik het zoeken moet.

 

Onder Ubuntu karmic dacht ik nu de packages van de vdr-team ppa te pakken; omdat ik het spul zometeen 'onder' xbmc wil leggen. En ik heb geen idee hoever ik 'terug' kan met vdr versies om het draaiend te krijgen onder XBMC - en in ieder geval de sc weer fatsoenlijk draaiend te krijgen ...

(met sc ben ik terug gegaan tot versie 0.9.0 - 0.8.7 geeft compile errors)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan in aan twee dingen liggen, of je neemt de correcte CAID niet mee in de newcamd line:

 

Code:
newcamd:ipadres:portnummer:1/0604/ffff:username:password:0102030405060708091011121314

 

Of je hebt vdr-sc niet geactiveerd op twee adapters. In het pluginmenu van VDR kun je diverse dingen op vdr-sc gebied instellen. Dus ook de optie waarbij hij actief moet zijn. Ook zou het mij niet verbazen dat hij mogelijk eerst de locale CA-slot aanspreekt van je FF-device. Ik meende dat je daar wat opties voor kan instellen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de newcamd line heb ik de juiste CAID met het juiste mask.

In de tip van vdr-sc is nu de optie vervallen om een 'ignore CAID' in te stellen (Sicko zendt CAID's 0602 en 0604 uit) - maar eerdere versies sc (9.0.n) gaven dezelfde problemen.

Ik zie in VDR met 2 FF kaarten wel 6 (2x3) CA's - ik heb daar verder geen opties voor gevonden - en kan niet helemaal inschatten wat ik hiermee moet.

 

Ik heb op een mac mini inmiddels ook een dvb-c device draaiend met een sc plugin onder Eyetv(!). Deze plugin is gebaseerd op vdr-sc, en gedraagt zich als newcamd cardclient voorbeeldig. De enige drawback hiervan (maar wellicht wel het juiste spoor) is, dat er per kanaal (uit (vaak) 2 keuzes) een channel id gekozen moet worden; er lijkt een fake id, en een correct id (003d) mee te lopen.

Zegt dit je wat, en heb je enig idee hoe ik hier in vdr-sc (desnoods) een voorkeuze in kan hardcoden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, een klein stapje verder ...

De 'ignore CAID' kon ik nu (hg tip) instellen in override.conf

 

De problemen met de cardclient zijn er nog steeds; sommige kanalen gaan direct open; en sommige 'soms'.

Ik heb een aantal zenders in de Eyetv sc plugin bekeken en vond daar de volgende (zoals ze daar genoemd worden) irdeto channel id's:

RTL4: CAID 0602 | irdeto channel id 00d3 (werkt) 0003 (werkt niet)

RTL5: CAID 0602 | irdeto channel id 00d3 (werkt) 0003 (werkt niet)

Film 1.1: CAID 0602 | irdeto channel id 00d6 (werkt) 0004 (werkt niet)

Film 1.2: CAID 0602 | irdeto channel id 00d6 (werkt) 0004 (werkt niet)

 

In de vdr-sc zie ik deze id's niet langskomen; maar ik zie wel een hele hoop ECM's langskomen. Mijn vermoeden is dat ik nu, als ik op het 'juiste moment' naar een kanaal zap (en de goede id pak) direct beeld heb (ECM OK) - hierna zie ik om-en-om NOT OK - OK langskomen. Ik hou dan meestal beeld.

Andere keren start ik met een 'NOT OK' en blijft het kanaal meestal dichtzitten.

 

Iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Walenga, ik kan je niet helpen maar heb wel hetzelfde probleem, de ene keer gaat het prima, de volgende keer is het een ramp, dicht blijven, wegvallen beeld geluid enz.

 

Op dit moment gebruik ik ubuntu 9.04 en vdr 7.04.

 

Begrijp ik nu uit jouw posts dat je de sc plugin aan het werk gekregen heb bij de ppa's zonder te compileren?

 

Heb zelf een stukje schijf vrijgemaakt en heb net via de ppa's op ubuntu Karmic vdr 7.10 en xineliboutput geïnstalleerd, werkt prima en bijzonder snel.

 

Weet niet hoe ik hierbij de sc-plugin kan installeren, zonder opnieuw te compileren.

 

Kan dat ook nergens vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wat verder gelezen, nieuwe sc-plugin toegepast en cccam2 etc.

gewoon de wiki gevolgd.

 

Alle vastlopers verdwenen, geluid vloeiend, zappen binnen twee sec.

 

Bedankt Niels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Heb wat verder gelezen, nieuwe sc-plugin toegepast en cccam2 etc.
gewoon de wiki gevolgd.

Alle vastlopers verdwenen, geluid vloeiend, zappen binnen twee sec.

Bedankt Niels.


Ik heb de volgende config. vdr-sc + cccam 2.1.3 server en Smargo usb reader. Heb op nederlandse kanalen geen beeld maar op overige kanalen wel beeld. Kaart in een Samsung en op alle kanalen direct beeld.

Welke instellingen heb jij precies gebruikt?

Grtz,

Bosi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond online een bestand (vdr-plugin-sc-0.9~1hg-template.tar.bz2) dat de build verzorgt van het debian package voor vdr-sc.

Ik moet dus wel met apt-get source de vdr sources binnenhalen; maar kan fakeroot debian/rules binary de pakketten bouwen op basis van de vdr team ppa.

 

Heb je je CCcam draaiend met Ziggo, satire ? En (zoja) zou je dan enkele regels van je channels.conf willen posten; en je cccam config?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het installeren van s2-liplianin op ubuntu 9.10 geeft een foutmelding ivm Firedtv.

 

De volgende oplossing heb ik gevonden op het internet:

 

 

4.2 Patching S2API

On Linux 2.6.30+ there are a few compilation problems. The best way to get rid of these is by disabling firedtv. (I'm sorry if you need this, I don't)

(Got this info from http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=25309 )

 

cd /usr/local/src/s2-liplianin

make menuconfig

Go to:

 

Multimedia devices --->

DVB/ATSC adapters --->

and disable "FireDTV and FloppyDTV"

exit menuconfig (remember to save the configuration when asked)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...
Gast Seca3Curious
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Uit de handleiding: Behalve handmatige selectie, is het ook mogelijk om de EPG van Canal Digitaal automatisch op te halen.


Er is ook de EEPG plugin van VDR, deze haalt automatisch de extended EPG info op zodra je op een transponder afstemt die deze heeft. Extra interessant voor ons Nederlanders is dat de zesdaagse Nagraguide van CDNL ondersteunt wordt....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb nu VDR 1.7.16 draaien, onder Ubuntu 10.10. De plugins installeren ging ook goed. Maar bij de SC-plugin, worden de gecodeerde kanalen niet gedecodeerd. Er wordt niet eens ingelogd op de NewCS-server.

 

1. Hoe kan ik controleren of de SC-plugin wel goed wordt opgepikt door VDR?

2. In welke map moet de cardclient.conf staan?

(Die van mij staat onder: /var/lib/vdr/plugins/sc/cardclient.conf)

 

Ik heb deze tutorial gebruikt voor VDR onder Ubuntu 10.10:

http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Ubuntu_HD_VDR_mittels_Xine_und_VDPAU

 

En deze voor SC (tweede post):

http://www.mycardshare.eu/unix-linux-tutorials/7-how-sc-video-disk-recorder.html

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Earthfinder, Ik gebruikte eerst altijd "je" 2de post voor SC op een losse VDR of yaVDR installatie. Echter bij de laatste keer van het installeren van yaVDR (v0.2.0, d8 ik) wilde die oplossing niet meer werken en toen heb ik de hg file/versie gebruikt en die versie deed en doet zijn werk nog steeds goed.

 

Waarom de eerdere versie ("die" 2de post zeg maar) het niet (meer) en zoald daarvoor het altijd deed, ik heb geen idee want ik weet zeker dat ik het op een goede manier allemaal verwerkt heb. wink

 

leechguy had op dit forum, volgens mij, ergens beschreven hoe je die moest installeren (of was het iemand anders, sorry als dat zo is en ik je er geen credits voor geef). smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SC inmiddels werken. En ook de plugins. OSD-teletext deed het eerst ook niet maar dat bleek een rechtenkwestie van de cache-directory.

 

1. Nu de volgende stap. Ik start NewCS dmv van een regel in /etc/rc.local. Echter start NewCS dan niet goed op. Op de webapplicatie geeft ie dan ook een rood kruisje als ik onder "Readers" kijk. Hoe kan ik dit oplossen? Een herstart van NewCS lost dit wel op, maar ja, ik wil gewoon het systeem aan kunnen doen en dan helemaal klaar zijn.

 

2. Bij een nieuwe start, heb ik ook geen geluid. Ik moet dan eerst VDR afsluiten met killall VDR. Als ik daarna VDR opnieuw opstart, werkt het wel met geluid.

 

3. Hoe kan ik VDR en eventueel mijn sat-tunerkaart zo inrichten dat het na een pauze-/slaapstand goed werkt. Het beeld blijft nu op zwart na pauze-/slaap-stand.

 

4. Kan ik zomaar een back-up maken van de partitie waar Linux en VDR opstaan? Heb 1 schijf met 4 partities:

part1: /boot : 128 Mb

part2: SWAP-file : 6 Gb

part3: / : 25 Gb

part4: /data : 470 Gb (voor alle opnames en media)

 

Nogmaals voor de volledigheid ik gebruik deze tutorial:

http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Ubuntu_HD_VDR_mittels_Xine_und_VDPAU

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...