Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

De nieuwste fglrx drivers van ATI zijn idd. veel minder goed en mijn linux systeem crashde daarmee ook (opeens) vaak. Met de oudere drivers had ik eigenlijk geen last, althans bijna niet dus ben ik terug gegaan.

 

Heel soms als ik een (nieuwe/andere) avi aanklik om die te gaan kijken loopt mijn systeem vast en dan maak het niet uit of ik het met Kaffiene of Xine wil bekijken. Voor de duidelijkheid ik heb gewoon een Kubuntu machine waar ik ook vaak avi's en andere media files bekijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga vanwege problemen met de Ati 3200 HD die onboard zit op mijn moederbord maar proberen om deze instructies uit te voeren:

http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?t=9951

 

Dit om de ATI Radeon opensource driver de kaart te laten herkennen. Dit gebeurt namelijk in Ubuntu 8.0.4.1 niet standaard. De flgrx driver herkent de kaart wel, maar werkt niet goed met Xvideo. De RadeonHD driver heeft nog geen Xvideo geimplementeerd.....

 

Overstappen op MythBuntu 8.10 Beta zou ook moeten helpen, want daar is een nieuwere versie van de ati radeon driver in meegenomen.

 

Ik zit er toch over te denken om een herinstallatie van mythbuntu uit te voeren, ook al heb ik VDR nu werkend. Als dit positieve gevolgen heeft, maak ik een HOWto zoals Niels dat heeft gedaan.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Mythbuntu (maar ook met andere MythTV smaken) had ik ook problemen met een setup. Kreeg bij alle de zelfde foutmelding bij (uit mijn hoofd) het zoeken naar zenders.

 

Was eigenlijk van plan om het nog keer een kans te geven aangezien ik hier toch een (ander) systeem heb staan en een SkyStar2 nog heb liggen (zat aan de verkoop van beide te denken). In het systeem zit geen ATI maar NVidia GF6800 videokaart dus ik zal niet tegen het driver probleem aanlopen.

 

Zal voor je kijken welke versie van de ATI driver ik nou op het systeem heb draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals belooft zou ik nog even kijken welke ATI drivers ik nu gebruik.

 

Ik draai nu dus nog met (de oudere) driver versie: 8.49.7

en Catalyst Control Center is dan versie: 1.1.0

 

Deze drivers deden het dus veel beter dan de hierop volgende nieuwere. De versies daarna heb ik niet meer geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met MythBuntu geprobeerd eea werkend te krijgen. MythTV is erg terughoudend in het fatsoenlijk scannen van DVB kanalen, maar met een import van channels.conf is het uiteindelijk toch gelukt.

 

Ik ga maar eens proberen een MythTV versie zelf te bouwen.

 

Ik heb de laatste versie van de ati en radeon drivers nu geprobeerd, deze geven met MythTV nog geen beeld op de satelliet. Misschien moet ik het eerst proberen met het afspelen van een DVD.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Ik vermoed dat deze link wel mag LinuxTv Wiki
En het is mij NIET gelukt.

Jij bent niet de enige, ik ben al 1 week aan het pielen en het wil maar niet instaleren.

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen een hoop wijzer over de fglrx drivers. Video kijken voor devices van generatie r6xx en hoger, waaronder mijn rs780 ook valt, wordt alleen ondersteund door de fglrx drivers. Dit totdat de specs worden vrijgegeven, dan is de open source driver ook snel beschikbaar. Deze wordt namelijk al ontwikkeld onder NDA.

 

Bij het gebruik van de fglrx driver zijn de eerder genoemde opties belangrijk. Als je een TV over HDMI aansluit, dan zul je zwarte randen overhouden. Dit is om te compenseren voor overscan, iets wat je TV dus helemaal niet doet. Binnen het kleinere scherm valt ook nog eens de rechterkant en de onderkant buiten beeld.

 

Om dit te verhelpen heb je het volgende commmando nodig:

aticonfig --set-pcs-val=MCIL,DigitalHDTVDefaultUnderscan,0

 

Dit zet de overscan op 0. Nu is het wel nodig dat je TV ook de overscan op 0 staat. Voor Samsung: Optie Just Scan/ Enkel scannen. Andere TVs hebben 1 to 1 of andere benaming voor het uitschakelen van overscan. Nu zou het beeld precies in het scherm moeten passen. Lukt het hiermee niet, dan kunnen de volgende opties worden geprobeerd:

aticonfig --set-dispattrib=tmds2i,positionX:0

aticonfig --set-dispattrib=tmds2i,positionY0

aticonfig --set-dispattrib=tmds2i,sizeX:1920

aticonfig --set-dispattrib=tmds2i,sizeY:1080

 

De eerste optie is de uitgang van je ati kaart waar je display op zit. Deze kan een andere waarde hebben in jouw setup. De waardes voor position X Y en size X Y kunnen worden bijgesteld, eventueel om te compenseren voor overscan.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans bedankt maar weer, alleen is het denk ik beter om hier een nieuw onderwerp voor te openen, ik doe graag met je mee.

 

Om die kaart aan de praat te krijgen ben ik voorlopig teruggegaan naar de oude vga aansluitingen en de standaard restricted driver.

Dit geeft prima beeld onder vdr (mantis,niels,s-1500) ook bij dvd kijken, bij mythtv was dat een stuk minder.

 

De Terratec HD S2 scant wel met dvb-apps (2) Wiki linuxtv en Munz blog, vindt ook HD zenders, geeft zelfs een lock, produceerd ook beeld alleen mplayer geeft alleen maar strepen, hoe ik die lock met xine afspeel moet ik nog uitzoeken.

 

Onder vdr doet die kaart niets, heb 1 duits forum gevonden(al twee mnd. stil) waar men zegt dat hij wel werkt met mantis- x-vdr, dat ga ik nu proberen.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik ben bezig met ffmpeg maar krijg een foutmelding op

root@DirectHome:/usr/local/src/ffmpeg# ./configure --prefix=/usr --enable-shared --enable-gpl --enable-postproc --enable-liba52 --enable-libmp3lame --enable-libvorbis --enable-pthreads --enable-swscale

Unknown option "--enable-liba52".

See ./configure --help for available options.

root@DirectHome:/usr/local/src/ffmpeg#

 

kan iemand eff helpen?

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niels,

 

Zeer mooie draad hier!!!!

Ik ben een MythTV gebruiker, maar ben sterk aan't overwegen om weer eens iets anders te gaan gebruiken.

Dit wordt m'n volgende projectje tijdens de winter... wink

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik kom al redelijk snel in de problemen.

Tijdens het compileren van Xine-lib 1.2:

Code:
configure: creating ./config.statusconfig.status: error: cannot find input file: Makefile.inroot@vdr:~/xine-lib-1.2# makemake: *** Geen doelen opgegeven en geen makefile gevonden.  Gestopt.root@vdr:~/xine-lib-1.2# cd ..root@vdr:~# makemake: *** Geen doelen opgegeven en geen makefile gevonden.  Gestopt.root@vdr:~#

 

Hardware:

Zou het te maken hebben met het feit dat ik een Core2Duo heb?

 

Gr

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Het lijkt erop dat je configure script niet wil draaien of het met succes afrond. Dan wordt er ook geen Makefile aangemaakt.

 

PM mij anders eventjes. Als ik SSH access heb kan ik denk ik dit allemaal wel aan de gang krijgen wink

 

Ik weet dat de tutorial moet worden geupdate (diverse patches zijn niet meer nodig). Maar heb nog geen kans gehad om hiervoor tijd vrij te maken.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Ik weet dat de tutorial moet worden geupdate (diverse patches zijn niet meer nodig). Maar heb nog geen kans gehad om hiervoor tijd vrij te maken.


LOL smile Tijd maken dan. Ik wil van het weekend aan de gang wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...