Ga naar inhoud


Stel iemand wilt een miljoen aan me geven uit Dubai...


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag.

 

Ik heb een aantal projecten, waarvoor ik geld nodig heb. Er zijn een aantal mensen uit het Midden-Oosten die mij willen sponsoren, oftewel geld willen doneren. Het gaat om nogal wat geld. Daarom mijn vraag: Hoef ik alleen mijn IBAN en BIC door te geven aan hun, waarna ze het bedrag overmaken op mijn rekening?

 

Kan ik daarmee de dingen kopen die ik nodig heb?

 

Krijg ik geen gedonder met de belastingdienst? Of moet ik aangeven dat het niet echt mijn geld is, waardoor ik er misschien belasting over moet betalen, of...

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Voor dit soort zaken kan je het beste een bedrijf opzetten, bij voorkeur een BV, en dan een accountant in dienst nemen. Ook je sponsors zullen dit een stuk beter weten te waarderen....

En ja, de belastingdienst wordt erg nieuwsgierig....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banken hebben bij mijn weten de verplichting verdachte transacties te melden bij de belastingdienst.. die staan dan dus zo op de stoep. Ik zou inderdaad vooral even zorgen dat je alles officieel regelt, en desnoods vooraf al aanklopt bij de belastingdienst om een en ander door te spreken.

 

Suc6!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja iban en big

het beste wat je kan doen is een rek daar openen !!

.als je geld overmaak nooit meer dan 20.000 euro anders gaat de bank dikke kosten rekenen ,tja de belastingdienst die pakt je. geld is inkomen ,de rente die ontvangt moet je echt opgeven

je zal ook vragen krijgen ,dus neem voor de zekerheid een zaake rekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag verbaast mij een beetje want het lijkt mij vrij logish dat je een miljoen die gestort word op je rekening moet verantwoorden. als die projecten van jou niet van commerciele aard zijn maar bijvoorbeeld voor een goed doel dan zou je kunnen overwegen een stichting te beginnen. Ga anders even naar de KvK en laat je daar informeren. Niet zomaar geld laten storten en uitgeven want ik garandeer je dat je dan voor nare verrassingen komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je t zo op je rekening 1 mlijoen laat storten krijg je met 2 dingen te maken.

Het jaar erop bij je belasting aangifte.

1 Een vermogensrendementsheffing dit is een belasting op het rendement dat een belastingplichtige geacht wordt op zijn of haar vermogen te maken.

Je word geacht 4 procent rendement te halen.

Hier moet je 30 procent weer van af dragen

Je betaald uiteindelijk 1,2 procent erover.

2 De rente die je over t bedrag ontvangt hoor je bij je inkomen op te tellen en valt onder de inkomstenbelasting.

Ja en vragen krijgen dat lijkt me geen probleem aangezien je zo aan kan tonen waar t vandaan komt met je bankafschriften.

Het begrip bankgeheim bestaat niet meer idd zoals boven al is gezegd .

 

 

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er ook nog t schenkingsrecht.

Hoe de belasting precies je sponsorcontracten ziet [die je zeker moet laten maken] weet ik ook niet dat zal je bij hun moeten informeren.

Wie betaalt het schenkingsrecht?

 

Degene die de schenking krijgt, betaalt het schenkingsrecht, tenzij de schenker de schenking vrij van recht doet. De schenker schenkt dan in feite zowel het bedrag van de schenking als het daarover verschuldigde schenkingsrecht. Over deze totale schenking wordt het verschuldigde schenkingsrecht berekend.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van wetenschappelijk en technologisch onderzoek, is een bepaald projekt door de belgische staat met een aantal miljoenen Bfr gesponsord in '84.

Ik heb om de 3j belasting/BTW controle gehad.

Dit bedrag was in in speciaal vak in de boekhouding ingeschreven, van waaruit lonen en kosten voor dit projekt gemaakt; werden betaald.

Ook moest ik een verantwoorde kostenstaat insturen, en pas na goedkeuring (ev schrappen van bepaalde kosten) werd dit deel betaald door de overheid...)

 

In '99 krijg ik terug kontrole, en toen zegt de belastingskontroleur dat dit bedrag moest gestort zijn op de verlies/winst resultaten rek, en er min 50% van naar de staat moest zijn gegaan...

In '08 komt dit voor de fiskale rechtbank, en ik verwacht eerstdaags de uitspraak...

 

Goeie raad, vraag dit eerst SCHRIFTELIJK aan je belastingskontroleur aan alvorens je iets financieel onderneemt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt het woord "donatie" dan zal het wel een klein

bedrag zijn (een paar tientjes).

Bij de belasting opgave zet je gewoon die paar tientjes bij je

inkomsten en betaald een beetje belasting.

 

Als het een groot bedrag is (100.000 of meer) dan kan je in de

problemen komen ,het is n.l. ongeloofwaardig dat iemand zoveel

geld schenkt.

Dan denkt de belating direkt dat het geld uit jou eigen zwart geld

potje komt en dan zijn de poppen aan het dansen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Bedankt voor de reacties. Bijna iedereen zegt iets anders. Maar het moet toch gewoon kunnen, dat wanneer iemand uit het Midden Oosten mij wilt helpen, laten we zeggen 100,000 Euro naar mij stort? Ik vind dit allemaal een beetje moeilijk gaan anders.

 

Ik zou ook met mijn 2e, Niet-Nederlandse passpoort een bankrekening kunnnen openen in Zwitzerland. Dan kan de Nederlandse overheid mij niets maken?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat mogenlijk .

1. dat geld moet in een vorm van een lening,het geld mag dus geen

eigendom van jou zijn.

2. in de crediet overeenkomst hoeft geen terugbetalings regeling

opgenomen te worden.

 

"Ik zou ook met mijn 2e, Niet-Nederlandse passpoort een bankrekening kunnnen openen in Zwitzerland. Dan kan de Nederlandse overheid mij niets maken?"

 

Als nederlander moet je je wereld inkomen en wereld vermogen

opgeven ,en het bankgehiem van zwitserland is al zo lek

geworden als hun kaas.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zo eenvoudig gaat dit allemaal niet. Als je geen bedrijf hebt word het allemaal nogal ingewikkeld (ook in Zwitserland). Trouwens, niemand geeft zomaar een bedrag zoals waar jij over spreekt zonder waarborg, welke je als niet ondernemer niet kan geven.

 

Het lijkt me dat je niet over voldoende kennis/ervaring beschikt om dit soort zaken in te schatten. Als je verstandig bent zorg je dat je geadviseerd word door een goede accountant/advocaat.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Nee, zo eenvoudig gaat dit allemaal niet. Als je geen bedrijf hebt word het allemaal nogal ingewikkeld (ook in Zwitserland). Trouwens, niemand geeft zomaar een bedrag zoals waar jij over spreekt zonder waarborg, welke je als niet ondernemer niet kan geven.

Het lijkt me dat je niet over voldoende kennis/ervaring beschikt om dit soort zaken in te schatten. Als je verstandig bent zorg je dat je geadviseerd word door een goede accountant/advocaat.


helemaal mee eens,

en ik vraag me ook af waar je dat geld dan voor gaat gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...