Gast Invertist Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Iemand een idee of een PC met een IR-afstandsbediening te bedienen is? Ik ben al tevreden als ik de muis (Links/Rechts/Op/Neer en L-muisklik) kan besturen. Ik bedoel expliciet niet een mediacenter. Een IR-oog toevoegen (op de seriële poort)? En configureren met???
NINjak Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Ik denk dat mogelijk LIRC je kan helpen. Officieel voor linux maar er is ook een windows (WinLirc) versie van! Een schema om een eenvoudige IR ontvanger te maken kan je daar ook vinden.
Jean-Claude Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 waarom neem je dan geen IR muis ? Logitech heeft zo van die muizen die speciaal gemaakt zijn om een pc vanop afstand te bedienen. Dient voornamelijk voor dia-presentaties (powerpoint en zo), er zit zelfs een laser in zodat je zaken kunt aanwijzen op de projektie. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen