Gast Jasper Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Hallo mensen, Mijn naam is Jasper en ik ben sinds gisteren officieel aangemeld, na al meerdere malen rond te hebben gekeken. Nu het echt nodig is, heb ik me toch aangemeld. Ik ben nog niet echt thuis in deze wereld, maar zou graag de decoder weer aan de gang willen hebben. Hij loopt vast bij het opstarten, in het display staat dan FLAS (flash ?) Ik ben al eens eerder terug gegaan omwille te zelfde probleem, dealer heeft hem toen aan een UTP kabel gehad en opnieuw ingesteld. Welke programma's moe ik gebruiken om alles te resetten? Ik weet dat het kan via een kabel direct aangesloten op de PC, maar hoe nu verder? Alvast bedankt voor de hulp! Groeten, Jasper
Ome Merde Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 met flashtools kan je er een nieuw image inzetten (zie bijlage). of heb/had je er een enigma1 image inzitten ? weet je dat ? merDe FlashTools_v1.0.2.zip deze ruimte is te huur
Gast Jasper Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Hallo! Toen de ipbox nog opstartte kreeg ik zo'n pinguïn in beeld, enigma volgens mij ja. Wijst het gebruikt van het programmaatje flashtools zich zelf??? Groeten, Jasper
Ome Merde Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1431808#Post1431808 deze ruimte is te huur
cejean Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Als je een kabel hebt raad ik je aan om de ABcom image erin te zetten met flashtools. Serial_all (bootloader en image) Ik ga er vanuit dat je weet waar je die kan downloaden. Anders pm.... * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
Gast Jasper Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Allemaal heel veel dank voor de reacties, Ik heb de decoder omgeruild voor een betere, naar het schijnt. Ik heb nu een Visionnet LX-9500S-pvr. Deze heb ik gisteravond aangesloten, maar rond middernacht, viel hij uit. Er komt dan in beeld, Schakelen, service niet gevonden. Hoe dit nu weer kan? Ik heb hem al een tijdje van de spanning gehad, fabrieksinstellingen gereset. Maar hij werkt nog niet. Wie kan me nu met dit probleem verder helpen. Groetjes. Jasper
Cobus R Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Dat is toch ook een dgsstation/ipbox 250 ? dus dezelfde mogelijkheden. alleen met een hdd erin. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Jasper Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 JA, klopt sorry, was even in de war het is de AB IPBox 250S PVR. Kastje er om heen is van Visionnet. Hij start op, maar blijft in het display op LoAd staan. En reageert vervolgens nergens meer op. Lekker, ik dacht ander kastje, problemen opgelost, maar val zo van de regen in de drup. Wie, o, wie weet een oplossing? Groetjes, Jasper.
Cobus R Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Maar wie ruilt er dan een 200 om voor een 250 Met hdd mogelijkheid ? ik bedoel dus dioegene waar jij hem van hebt want met de laaste is toch wel leuker als de eerste wie jij had. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
cejean Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Super ruil gedaan! Dit forum staat vol van HD ipbox 900 en 9000. Je zou bijna denken dat er geen andere ipboxen meer zijn dan deze. Ik wil ze zeker niet afkraken maar ben zelf ook in bezit van een cubecafe = ipbox 250 en bevalt super. Zet er maar eens de stabiele ABcom image op, (serial_all) succes * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
Gast Jasper Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Ok dankje wel. Ik kan allen via Dcc niet de ipbox benaderen, hij ziet hem niet. Wanneer ik de Enigma webinterface open, is alles opeens ook anders dan gisteravond. Alle zenders zijn weg, en niets werkt meer. Ik heb al geprobeerd door de power knop ingedrukt te houden en dan de spanning er op, maar dan kom ik nog geen spat verder. Hij lijkt op wat voor manier dan ook goed vast te zitten. Groetjes.
cejean Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Stekker erin, power vast houden tot serv1 in display komt. Flashtools starten serial_all image laden (Tip ABcom) ok bevestigen Done in display reboot en moet het goed zijn. Wel de enigma config doen in het menu en addon_version_powerpc in je tmp map zetten en installeren. Kanaallijst erin Kijken maar... * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
Gast Jasper Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Ik ben nu zover dat hij weer reageert. Maar nu moet de kanaallijst er nog in. Waar kan ik een kanaallijst vinden? En welk prog. gerbuik ik voor het er in zetten? B.v.d. Groetjes, Jasper
Cobus R Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Heb je er enigma opgezet dan kan je gewoon met dreamboxedit bv de lijst erin zetten en je kan dan dus de lijsten gebruiken van de dreambox. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Ome Merde Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 we gaan wel erg off-topic. het begint met hoe een mutant te flashen, inmiddels hebben we het over enigma settings voor een 250 graag nieuw topic openen. merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten