Gast MAD MONK Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Hallo, ik heb even wat instalatie expertise nodig. Met 1 schotel kan ik nog wel over weg, maar wanneer het er meer worden begin ik sterretjes te zien. Ik woon in Torino noord Italie en ben in het bezit van een Topfield 4000 pvr en CD. ( Astra 19,2) Nu zou ik ook graag de BBC willen ontvangen, maar daar schijn ik een schotel van 1 meter voor nodig te hebben en die tevens te moeten richten op de Astra 28,2. Ik heb ook nog een goeie ouwe Nokia Media master 9500 in de kast staan! Wat moet of kan ik nu allemaal doen, behalve die schotel van een meter aan te schaffen? Moet ik een extra kabel trekken vanaf die schotel naar m'n topfield of kan ik hem beter op m'n Nokia aansluiten? Of zijn er nog andere wegen via splitters en dergelijken?
D.Quijote Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Ik even voor je gekeken bij de ontvangst mogelijkheden in noord Italië voor de BBC, inderdaad moet een 1 mtr. schotel voldoende zijn. Koop een 2-weg diseqc schakelaar, naar die schakelaar gaan 2 kabels die van astra 19.2 en die van 28.2. De kabel die je nu hebt sluit je op de uitgang aan. Bij je topfield moet je dan in het menu ook je diseqc aanmelden, je zet een satelliet op A of 1 en die andere op B of 2. Ik ken het menu van de topfield niet, maar dat weet iemand anders vast van dit forum te vertellen. Wat je kan doen met het uitrichten van je schotel op 28.2 even je ouwe Nokia gebruiken, als je dan goed beeld hebt plug je de kabel weer achterin je Topfield. En dan natuurlijk even je disecq instellingen doen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Rekordc Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 In ruil voor een weekend Italy zijn er genoeg leden te vinden die de schotel willen uitrichten. hahahaha Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Gast MP4 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Vooral de omgeving van Turijn is erg smakelijk. Maar zit wel riant binnen de footprint toch?
Gast MAD MONK Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 haha hihi. het richten is niet het probleem "ragazzo", maar meer 2 schotels op 1 receiver. splitters en disec en zo weetjewel! maar D.Quijote heeft het prima uitgelegd . En wat de foorprint betreft; het is een beetje een grens gebied en als ik op italiaanse forums kijk zegt de één dat het geen probleem is in de omgeving van Torino, en de ander, een eindje verder ontvangt geen moer. Ik ga het dus maar proberen als je nog meer goeie tips hebt, hoor ik het graag. Ciao e bon appetito.
spongebob Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 neem dan voor de zekerheid maar een 1,20m schotel. Dan heb je zeker beeld, vooral als het gaat regenen/sneeuwen enzo. Better save than sorry! dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
SimonLeBon Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Volgens deze footprint Zou je zelfs een schotel van 1,3m moeten toepassen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen