Ga naar inhoud


Inverto IDL 7000 "deep-sleep" probleem


Golf3driver

Aanbevolen berichten

Misschien is deze vraag al eerder behandeld. Ik heb al diverse, welliswaar algemene, topics doorgelezen maar ik kan niet echt een antwoord vinden.

 

Mijn probleem: Ik heb hier een Inverto IDL 7000 staan. Onlangs is daar een software update via de satelliet op uitgevoerd (melding in beeld dat er een update beschikbaar was en deze laten uitvoeren).

 

Na het uitvoeren van de update geen reset gedaan. De ontvanger komt na de software update niet meer in "deep-sleep" Als ik de ontvanger in stand-by zet gaat hij zo'n 30sec helemaal "uit" en daarna gaat de Harddisk weer draaien.

 

Deze klacht lijkt op de klacht zoals beschreven in de lijst bekende problemen:

Citaat:
Soms blijven de CAM en de HDD actief tijdens Stand-by. De ontvanger komt dan nooit meer in “Deep-sleep” (energiebesparingsstand) tot er een reboot heeft plaats gevonden.

 

Nu vraag ik me af, is hiervoor al een oplossing bekend? Dat het apparaat geluid blijft maken in stand-by stand is vrij storend.

 

Natuurlijk heb ik een en ander al zelf geprobeerd. De ontvanger gerest naar de fabrieksinstellingen (zonder format van de harddisk).

 

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

 

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Bij mij was de oplossing een format van de harde schijf. Mocht je er niet al te veel op hebben staan of je bent niet echt gehecht aan de opnames probeer dan eens een format.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb dit probleem ook met mijn inverto.

 

Ook lopen de batterijen van men afstandsbediening continue leeg (na +/- 5 dagen zijn nieuwe batterijen leeg!!!!!!!)

 

Kan dit hiermee te maken hebben?

 

 

Weet iemand hier een oplossing voor?

 

 

 

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golf3driver

Mijn probleem: Ik heb hier een Inverto IDL 7000 staan. Onlangs is daar een software update via de satelliet op uitgevoerd (melding in beeld dat er een update beschikbaar was en deze laten uitvoeren).

Na het uitvoeren van de update geen reset gedaan. De ontvanger komt na de software update niet meer in "deep-sleep" Als ik de ontvanger in stand-by zet gaat hij zo'n 30sec helemaal "uit" en daarna gaat de Harddisk weer draaien.

Op zich is dit een normaal en goed verschijnsel: Inverta gaat dan kijken of er iets te decoderen valt. Als dat klaar is, of als er niets gedecodeerd hoeft te worden, gaat zij alsnog slapen: dat duurt enkele minuten. Als dit laatste niet gebeurt, is er idd iets mis. Je moet dus even geduld hebben tot zij de slaap vat.

PS: Als de HDD echt een storend geluid maakt, is er volgens mij ook iets mis. Of heb je zelf een andere HDD ingebouwd?

Origineel bericht van: koba
...lopen de batterijen van men afstandsbediening continue leeg (na +/- 5 dagen zijn nieuwe batterijen leeg.

Volgens mij kan dat alleen als er een knopje blijft hangen. Kijk eens met een camera (b.v. van een mobieltje) naar het rode kapje: dan zie je zo of die blijft zenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, om een lang verhaal kort te maken ...

 

Ik ben het eerste jaar zeker niet tevreden geweest over mijn inverto. Ik heb deze 3 maal terug binnen moeten steken voor allerlei zware problemen van helemaal niet opstarten tot tuner defect en andere problemen. Een klein half jaar geleden hebben ze dan volledig het inwendige vervangen. Men kon mij echt geen andere geven blijkbaar. Sinds dan heb ik dus geregeld een reutelende hard disk na de stand by in te schakelen. Dit meestal voor 1- 15 min (denk ik want ben er ook niet altijd bij snachts natuurlijk. Is me gewoon al veel opgevallen.)

 

Vanaf dan zijn ook de problemen met de batterijen begonnen. De eerste weken dacht ik dat het aan de batterijen lag ... nu weet ik wel al beter. Haal verdorie elke dag mijn batterijen uit de AB en als ik het eens vergeet heb ik het vlaggen.

 

verdorie. Maar ik klaag niet meer want voor de rest werkt mijn inverto momenteel redelijk naar behoren

 

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reutelende HDD (na een reparatie) is niet goed. Het kan heel goed zijn, dat er een acoustische korsluiting is. Je hebt 2 jaar garantie op Ibverta: ik zou er mee terug gaan (of in ieder geval even contact met de importeur opnemen);

het batterijenverhaal is uiteraard ook niet goed: die gaan juist heel lang mee. Heb je al met een camera gekeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...