Ga naar inhoud


RTV Noordholland op de astra 1 ?


Gast 1990

Aanbevolen berichten

 

Hallo

 

Ik heb de astra 1 (23,5 graden oost) en daar hoort volgens www.rtvnh.nl de zender RTV Noordholland op te zitten. Ik heb zojuist volledig de scan gedaan op de astra 1 en ik heb 872 zenders op de astra 1 zitten. Geen daarvan is RTV Noordholland. Ik heb de hele lijst afgespeurd.

Nou is mijn vraag hoe dit kan of moet ik wat doen om RTV Noordholland te krijgen ?

 

Alvast dank voor de medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: vincent1971
23,5 graden is astra 3.

De regionalen zitten stiekem op Astra 1E - maar die staat wel op 23,5 oost naast Astra 3. Met "Astra 1" doelt men normaal op 19,2 oost waar op dit moment Astra 1F, 1G, 1H, 1KR en 1L rondzwerven.

Zie ook http://lyngsat.com/europe.html.
Citaat:
En heb je de andere regionalen wel ingescand? En welke ontvanger heb je?

En heb je wel meerdere LNB's aan je schotel hangen, een motor of een duo-LNB? Als je alleen maar één normale LNB en geen motor hebt heb je waarschijnlijk ook geen 23,5 oost. Op 23,5 oost zijn namelijk niet eens 800 kanalen te vinden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het is inderdaad astra 3 23,5 oost (was eventjes in de war) die heb ik niet (helaas). Daarom zit hij er niet tussen. wink

Maar ik heb 2 LNB's en ontvang de Astra 1, Astra 2 en de hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1990
Klopt het is inderdaad astra 3 23,5 oost (was eventjes in de war) die heb ik niet (helaas). Daarom zit hij er niet tussen. wink
Maar ik heb 2 LNB's en ontvang de Astra 1, Astra 2 en de hotbird.


3 satellieten op 2 LNB's?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja het klinkt raar, maar ik heb astra 1 op A gezet. astra 2 heb ik ook op A gezet. En samen op A geeft allebij zenders op de astra 1 en astra 2. Verder heb ik de hotbird op B.

Helaas zit RTV Noordholland op Astra 3 en daar zo ik dus een LNB er bij moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

MacGuinness: Daar verklaarde ik eerst dat ik alleen astra 1 ontving. Maar nadat Aart44 me geholpen heeft ontving ik ook de hotbird. Later bleek, doordat ik de astra 2 op A had gezet deze ook te werken. :D

 

Maargoed eventjes over RTV Noordholland. Als ik deze zender dus wil hebben moet ik dus een extra LNB aanschaffen en deze plaatsen ? Klopt dat ? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 1990,

 

@MacGuinness schrijft: "Als satellieten meer dan 1 graad van elkaar staan heb je per satelliet 1 LNB nodig". Lees dit nu eens goed.

 

Hoe je het ook wend of keert, als je 2 LNB's hebt, ontvang je echt maar 2 satelliet posities. Noem nu eens een stuk of wat zenders op, dan kunnen we bepalen welke posities je ontvangt.

 

Ik neem aan dat je de de Nederlandse publieke en commerciële zenders ontvang? Mooi, dat is dan de Astra1 (19,2 Oost).

 

Ontvang je b.v. RAI2, RAI3 en Press TV? Die zitten alleen op de Hotbird (13 Oost).

 

Ontvang je een hele rits BBC1 zenders? En BBC2 London? Dan heb je de Astra2 en Eurobird (28,2 en 28,5 Oost).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1990

MacGuinness: Daar verklaarde ik eerst dat ik alleen astra 1 ontving. Maar nadat Aart44 me geholpen heeft ontving ik ook de hotbird. Later bleek, doordat ik de astra 2 op A had gezet deze ook te werken. :D

Maargoed eventjes over RTV Noordholland. Als ik deze zender dus wil hebben moet ik dus een extra LNB aanschaffen en deze plaatsen ? Klopt dat ? :D


Je bedoelt dat als je in je menu Astra 2 op A zet, de signaalbalk je verteld dat er signaal is. Dit signaal is echter niet van Astra 2 afkomstig maar van Astra 1. Doe maar eens een scan als ie op Astra 2 staat wedden dat er dan alleen maar zenders van Astra 1 gevonden worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net heb ik bij de Astra 1, Astra 2 en de hotbird appart een scan gedaan. Hieronder de resultaten:

 

Astra 1

 

- NL1-2-3

- RTL4-5-7 (RTL 8 doet het niet)

- SBS 6

- Veronica

- Net 5

- BVN

 

Totaal aantal zenders: 880 kanalen.

 

Astra 2

 

- CNN Int. (Engels)

- Euronews (Frans)

- Eurosport (Duits)

- RTL 4-5-7 (zitten ook op de astra 2, RTL 8 doet het niet net als astra 1)

 

Totaal aantal zenders: 464 kanalen.

 

Hotbird:

 

- Arriadia

- MBC

- ALJazeera

- BVN-TV

 

Totaal aantal zenders: 882 kanalen.

 

De Astra 2 heb ik niet echt nodig vind ik, want zitten heel veel duitse zenders op.

 

Ik hoor wel jullie reactie's. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...