Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Iemand een idee of je op de Astra 2 satelliet met een Multytenne alle ITV kanalen kan ontvangen? ITV 1,2,3 en 4?

Is er verder een verschil in programma's tussen BBC One London, BBC One West Midlands, BBC One East, BBC One Wales, Scotland...?

Ik heb de indruk dat ik alle vrije kanalen die op Lyngsat staan niet kan ontvangen, alleen de Astra 2D sat.

Kanalen van Eurobird waaronder UBC TV, Babestation2, the Baby channel (allemaal vrije kanalen) kan ik niet ontvangen?

Heeft dit te maken dat er SkyDigital bij staat ook al is het een vrij kanaal?

Multytenne Twin

Geplaatst:

met een MultyTenne moet je ALLE britse kanalen perfect kunnen ontvangen. Sommigen zijn dan wel gecodeerd mbv NDS, maar alle BBC's, ITV's en C4's zijn allemaal gewoon FTA en dus gewoon te bekijken met je MultyTenne.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Is geen probleem; ik heb een Multytenne icm Topfield 5510 en ontvang niet alleen BBC1,2,3,4, ITV1,2,3,4 Channel 4, E4, More4, Film 4 en ook ITV2+1,ITV3+1,ITV4+1, E4+1,More4+1, Film4+1 en nog een heleboel vrije engelstallige kanalen op die sat, maar daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Dankzij dit aanbod heb ik 2 jaar geleden mijn abo op ned zenders (SBS en cs) opgezegd nog altijd tot volle tevredenheid. Ik heb wekelijks de RadioTimes met alle programma's; daarin vind je de verschillen tussen de regionale programma's, maar ik kijk slechts bij uitzondering eens naar bvb een Schotse regiozender.

Mbt SkyDigital heb ik geen idee; ik kijk nog slechts uit naar Five en Fiver.

Geplaatst:
Origineel bericht van: steventje
Hallo,

Iemand een idee of je op de Astra 2 satelliet met een Multytenne alle ITV kanalen kan ontvangen? ITV 1,2,3 en 4?
Is er verder een verschil in programma's tussen BBC One London, BBC One West Midlands, BBC One East, BBC One Wales, Scotland...?
Ik heb de indruk dat ik alle vrije kanalen die op Lyngsat staan niet kan ontvangen, alleen de Astra 2D sat.
Kanalen van Eurobird waaronder UBC TV, Babestation2, the Baby channel (allemaal vrije kanalen) kan ik niet ontvangen?
Heeft dit te maken dat er SkyDigital bij staat ook al is het een vrij kanaal?

One west midlands, one east etc zijn regionale kanalen die op bepaalde tijden, volgens mij ergens tussen 7 en 8 's avonds regionaal uitzenden. De rest van de tijd is het eigenlijk gewoon BBC one.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:

Hello,

Ik heb ondertussen de meeste kanalen gevonden op Astra2, ik had gezien dat sommige transponders niet waren ingevoerd in mijn ontvanger waardoor ik channel4, Film4, etc... niet kon ontvangen.

Het enige probleem is nu dat ik ITV2 en ITV4, namelijk alle zenders op transponder frequentie 10758 V schokkerig ontvang waarbij mijn ontvanger steeds wisselt tussen LOCK ON en LOCK OFF.

De overige vrije zenders ontvang ik wel perfect op Astra 2

Iemand een idee waaraan dit zou liggen?

Multytenne Twin

Geplaatst:

zitten die niet op een beam die minder sterk uitzend voor europa zodat je die minder sterk ontvangt ????????

dat zou het niet locken kunnen zijn of je schotel staat niet zo perfect voor die positie afgesteld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
zitten die niet op een beam die minder sterk uitzend voor europa zodat je die minder sterk ontvangt ????????
dat zou het niet locken kunnen zijn of je schotel staat niet zo perfect voor die positie afgesteld.

Dat kan zijn maar die andere beams hebben dezelfde SR en dergelijke.
Daarom zou ik van andere multytenne gebruikers in de Lage Landen willen weten of ze dit probleem ook kennen voor ITV2 en 4...

Multytenne Twin

Geplaatst:

inderdaad steventje, dit klopt.

De transponder waar ITV2 en ITV4 opzitten is inderdaad zowat de zwakste van de hele astra28. Ook ik had destijds enkel en alleen last op deze zenders.

Je richt dus het best je schotel uit met de televisie afgestemd op ITV2. Van zodra je daar dan perfect beeld op hebt, heb je perfect beeld op de hele astra28.

Succes ermee!

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
inderdaad steventje, dit klopt.

De transponder waar ITV2 en ITV4 opzitten is inderdaad zowat de zwakste van de hele astra28. Ook ik had destijds enkel en alleen last op deze zenders.

Je richt dus het best je schotel uit met de televisie afgestemd op ITV2. Van zodra je daar dan perfect beeld op hebt, heb je perfect beeld op de hele astra28.

Succes ermee!

Heeft dit uitrichten op ITV 2 dan geen negatieve effecten op zenders op Hotbird en Astra 1?

Multytenne Twin

Geplaatst:

in principe niet, want de Multytenne is zo opgebouwd dat je perfect signaal hebt op de 4 satellieten als je op een van de 4 satellieten goed uitricht. Maar je moet inderdaad ook altijd het signaal op de andere satellieten in de gaten blijven houden.

Het gaat hier dan ook om millimeterwerk, dus veel afwijking tav je huidige stand is uit ten boze.

Ik let altijd op 4 kanalen die op de zwakste transponders zitten van de verschillende sats:

hotbird13 uitrichten mbv LibertyTV NL

astra19: uitrichten mbv BVN

astra23: uitrichten mbv TVLIMBURG

astra28: uitrichten mbv ITV2

Al deze zenders zijn FTA en dus uitermate geschikt om op uit te richten. Je zapt dus best van de ene naar de andere zender terwijl je uitricht en probeert op elk van deze 4 zenders het maximale signaal te krijgen.

Maar het blijft inderdaad wikken en wegen als je een MultyTenne hebt, omdat je uiteraard de lnb's niet afzonderlijk kan bijdraaien.

Succes ermee!

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
Ik let altijd op 4 kanalen die op de zwakste transponders zitten van de verschillende sats:

astra19: uitrichten mbv BVN

BVN zit tegenwoordig op Astra 1L en is daarmee in één keer van een van de zwaksten naar een van de sterksten gegaan. Beter pak je ZDF op Astra 19,2.

Verder is de Multytenne gemaakt voor het zuiden van Duitsland. Ga je daar buiten, dan zal hij steeds minder goed presteren, tot het punt dat je nog maar één LNB uit kan richten van de 4. In Nederland werkt hij nog best, maar voor optimale prestataties zou je hem eigenlijk net een tikkie bij moeten kunnen stellen. Dat is helaas niet mogelijk. Ik heb eerder gelezen van mensen die de Multytenne zo uitrichten dat Astra 1-2-3 zo sterk mogelijk binnen komen, waarbij de Hotbird dan wat in zou moeten boeten. Omgekeerd kan in zo'n situatie natuurlijk ook.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik heb mijn Multytenne gewoon op Astra 1 uitgericht.Weet niet eens meer op welke transponder.

Ik ontvang alle vier de satellieten zonder problemen.

De Engelse kanalen (o.a. ITV) komt binnen op Level 87 Kwaliteit 75. Dit gemeten op de Clarke Tech HD5000C.

De moeilijke CD_NL HD kanalen op Astra 3 op L 82 K 63.

Wel gezorgd voor een volledig in het lood staande mast.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Sinds gisteren heb ik beeld op ITV2 en ITV4 daar ik daarvoor (3-tal weken) niet kon "locken" op deze transponder.

Is er iets veranderd op deze transponder? Hebben ze deze versterkt? Ontvangen jullie deze transponder (10758) ook versterkt?

Groetjes

Multytenne Twin

Geplaatst:

Bij mij duurt het vaak ook een seconde of twee vooraleer er beeld komt op de ITV kanalen. Maar het verschijnt wel altijd.

En dat heb ik met geen enkel ander kanaal.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen