MBa Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Op de een of andere manier is mijn hardeschijf niet meer leesbaar voor Windows en zegt dus ook dat deze beschadigd is... Als ik probeer met een undelete programma er o verheen te gaan kom ik nog wat dingen tegen die er op hebben gestaan, de schijf kán dus nog benaderd worden... nu zou ik dus eigenlijk de bestanden willen terughalen die NIET verwijderd zijn en gewoon op de harddisk zouden moeten staan. FreeUndelete gaf hier geen resultaat mee, Recuva is momenteel bezig met zoeken naar bestanden maar dat gaat nog wel een tijdje duren en ook hiervan heb ik niet het idee dat het "bestaande" bestanden vindt en allleen maar met verwijderde bestanden aan komt zetten. Iemand een idee? Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
verkerkbr Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Het is al meerdere malen geschreven. Opstarten met een Linux Knoppix Live CD/DVD. En kijken wat deze nog kan lezen op de harde schijf. Het is waarschijnlijk een Windows probleem. Vervolgens kun je met een netwerk verbinding maken (Samba) en de bestanden verplaatsen naar een andere PC. Op CD branden kan op sommige systemen ook nog met K3B. Is wel even een procedure. Maar het werkt prima. Groet, Bram
MBa Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 Bram, voor je reactie heb ik ook al geprobeerd met SLAX deze schijf te benaderen (welliswaar in een harddrive case). M'n FAT32 partitie werd herkend maar de NTFS partitie waar het om gaat helaas niet. Zit het verschil hem soms tussen de linux distro? dat knoppix wel met NTFS overwegkan? Met Recuva helaas geen resultaat (niet hetgeen waar ik op zat te wachten, alleen verwijderde items kreeg ik) en nu draait het programma HDD Recovery Pro, volgens de voortgang zijn er een hoop mappen en bestanden gevonden... of dat wel hetgeen is wat ik zoek is nog even afwachten... Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
verkerkbr Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 De nieuwste versies van Linux kunnen NTFS lezen en schrijven. En Knoppix is hiervoor zeer goed toegerust. Kan uiteraard ook met andere Live CD/DVD's. Moet wel een recente versie zijn met NTFS ondersteuning. Wat ik ook wel gedaan heb, de bestanden via email versturen aan mijn eigen adres. En deze vervolgens op een andere PC op te halen. Samba is echter de beste oplossing. Omdat je dan gewoon een netwerk verbinding kunt opzetten. En als de belangrijke bestanden zijn veilig gesteld, dan kun je daarna rustig proberen Windows weer aan de praat te krijgen. Groet, Bram
MBa Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 Windows staat er jammergenoeg niet op, scheelt me weer een paar gig aan data om te redden, helaas is het m'n documenten drive waarvan de laatste back uit ongeveer 1800 stamt Net met HDD Recovery Pro te weten gekomen dat de data nog bestaat! helaas moet ik wel even meer als 100 euro ophoesten om ze daadwerkelijk te redden... Had er best geld voor over gehad maar 100 euro voor waarschijnlijk een eenmale actie gaat me tever dus ik ga eens met knoppix aan de gang. alvast bedankt voor de hulp en je hoort het og gelukt is of niet... Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
Gast ozzo Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Google eens op GETDATABACK ofwel GET DATA BACK.... Wereld programma dat vaak afdoende de boel weet te redden.
winwiz Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Origineel bericht van: ozzo Google eens op GETDATABACK ofwel GET DATA BACK.... Wereld programma dat vaak afdoende de boel weet te redden. Helemaal mee eens.... neem er alleen wel ff de tijd voor. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
MBa Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Vandaag een poging gedaan met de DVD versie van Knoppix om de data te redden maar ook Knoppix zegt dat hij de schijf niet kan mounten helaas Morgen dan maar eens met GETDATABACK aan de slag en als deze hetzelfde doet als het programma wat ik eerder had is deze prijs ook wat aantrekkelijker Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
Ome Merde Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 tikt of rateld die schijf ook ? merDe deze ruimte is te huur
jacobus Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 pc inspector file recovery geeft vaak goede resultaten en is freeware
MBa Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Geplaatst: 24 september 2008 Origineel bericht van: Ome Merde tikt of rateld die schijf ook ? Gelukkig niet, alleen de normale geluiden zeg maar... Origineel bericht van: jacobus pc inspector file recovery geeft vaak goede resultaten en is freeware Dat programma is helaas alleen om gewiste bestanden mee terug te halen... Mijn bestanden zijn niet gewist maar staat op een partitie met een beschadigde index. Wel bedankt voor het meedenken! Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
MBa Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Geplaatst: 27 september 2008 @OZZO, bedankt voor de gouden tip! Foto's zijn ondertussen veliggesteld... nu de rest nog maar daar issie nu mee bezig Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
Gast ozzo Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Kijk, da's nou weer goed om te horen ! Hopelijk haalt ie "alles" terug voor je.
MBa Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Na een dag zweten of ik inderdaad alles terug zou krijgen kan ik bij deze vaststellen dat ik ALLES terug heb! Kennelijk is op de een of andere manier enkel de index beschadigd die erteld wat 'ie nou eigenlijk is en zijn de data sectoren gespaard gebleven. Ondertussen de schijf die "dood" was geformateerd en op fouten laten controleren door windows en hij kwam niet met een melding van iets dus het lijkt er op dat hij nog goed functioneerd, voor de zekerheid gaat deze schijf echter toch het definitieve archief (de vuilisbak) in want de opvolger is al in huis (hier staat ondertussen alle geredde data op). Nogmaals bedank voor de tip! Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
aranco Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Citaat: Kijk, da's nou weer goed om te horen ! Hopelijk haalt ie "alles" terug voor je. Bestaat er ook een mogelijkheid om de data van een hd die echt met een kraak vastgelopen is terug te halen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen