Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Ik heb voor mijn Technotrend kaart een CI module met Aston CAM 1.07 besteld. Nu begrijp ik het resultaat echter niet. Als ik onder DVBViewer kijk, dan kan ik bijv. wel naar NED1,2,3, kijken maar niet naar één, Ketnet/Canvas,etc. Wel één HD ?! Nochtans heb ik wel degelijk een TV Vlaanderen kaartje met het Toppakket, en via mijn Phoenix reader lukten die Vlaamse kanalen wel (maar zappen was traag, en kanaal moest in de voorgrond staan om te kunnen opnemen). Volgens het CAM menu heb ik recht op een abonnement van 01/1/90- 10/31/08, met als groepen : 2-3,6,8,19-20,46. Nu vraag ik mij af, is dit wel de juiste versie ? Op de site stond 1.07 vermeld, maar als ik in het CAM menu ga, krijg ik een hele lijst versies. Application version : 2.1800B Hardware version : 1.0000 Cicas version : 1.0003 Boot version : 2.1800 CA version : Aston 2.0r14 De CAM werkt wel, maar 2 kanalen tegelijk decoderen op dezelfde transponder lukt mij ook niet. DVBViewer zegt bij het veranderen van kanaal dat hij geen hardware meer ter beschikking heeft
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Er ontbraken nog twee klasses : 48 en 52 (pas achteraf gemerkt, dacht dat dit bij TV Wallonie hoorde). Bijkomende info : het probleem heb ik niet met de TT Mediacenter software, wel met DVBViewer dus, maar ook DVBDream. Ik ga eens een berichtje posten op de site van DVBViewer.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @zzzzzz, met een Aston Twin kun je maar 1 kanaal tegelijk decoderen, volkomen normaal dus. Een ander geval is het als je een pvr hebt dan kan hij wel het 2e kanaal decoderen. Als je naar een gecodeerde zender "kijkt" gebruikt hij de video encoder, er zit maar 1 video encoder in je ontvanger. Je Aston module kan dus maar 1 ding tegelijk doen. Bij een pvr is die video encoder voor een opname niet nodig, dus kan de Aston een 2e taak uitvoeren en dat is ook "decoderen" en gelijk op de HDD zetten. Volgens mij sla je een paar zaken door elkaar. Een CAM doet geen video codering, maar enkel een decryptie van een geëncrypteerde datastroom, en stuurt het gedecrypteerde signaal naar de ontvanger, in dit geval een PC dus. Het zijn dan de CPU en de GPU die de software codec (MPEG2 of H264) gebruiken om het beeld (dat op dat moment al ontsleuteld is) te tonen. Voor het programma op PC of de hardwarebox (in geval van een gewone ontvanger of PVR) is het dan dus alsof hij een FTA kanaal toont, en daar kun je wel twee kanalen van dezelfde transponder opnemen of bekijken. Dat je in zo'n hardware box maar één videoencoder hebt, dat klopt, maar dat is geen beperking voor een PC. Je kunt op een PC onder Windows immers 2 vensters openen, en in elk een videofilmpje afspelen. En opnemen gaat ook, dus een PC is gewoon een dure PVR met nog een pak extra snufjes. Maar zelfs dan nog heb je het verkeerd, want het was niet mijn bedoeling naar 2 zenders tegelijk te kijken, maar om één op te nemen in de achtergrond (A/V disabled) en één in de voorgrond te bekijken, of gewoon twee tegelijk in de achtergrond te bekijken (A/V disabled voor allebei). En dat werkt ook niet. BTW : het probleem met de Vlaamse kanalen is opgelost. Dit had iets te maken met het installeren van de nieuwste beta, toen het niet direct werkte. Op de één of andere manier was mijn stream ID veranderd voor die Vlaamse kanalen, zodat er niet naartoe getuned kon worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen