Ga naar inhoud

Advies gevraagd voor interne sharing

Aanbevolen berichten

Gast Higherdemon
Geplaatst:

Hallo iedereen,

Even jullie advies gevraagd maar eerst even een schets van onze situatie.

We gaan straks verhuizen en we gaan natuurlijk onze schotel meedoen maar aangezien er meer tv's komen op de nieuwe locatie en onze huidige ontvangers niet voldoen gaan we aanpassingen doen.

Huidige situatie:

3xquadLNB+1xTwinLNB (astra's en hotbird)

Ontvangers: FireDTV (ontvanger voor pc) en hmm protek (nanoxx bakje)

1 TV vlaanderen kaart

We zouden graag 3 tv's hebben in het nieuwe huis.

De pc is geen handige optie om satelliet te bekijken daarom twee andere ontvangers nodig. Ook de twin lnb naar een quad brengen. De Protek zullen we houden want eigenlijk doet dit nu en dan zijn werk goed:)

Nu had ik gedacht aan dreambox ontvangers. 1 hdPVR model en 1 gewone en dan interne cardsharing doen. Nu ben ik niet zo happig op al die linux toestanden. (alhoewel het gedeeltelijk mijn job is) Het moet gewoon werken en makkelijk zijn. Maar ik denk dat dit de enige ontvangers zijn dat interne cardsharing kunnen doen. En we willen ook een HD PVR ontvanger hebben niet te vergeten.

Mijn vragen:

1. Is interne cardsharing met dreambox makkelijk op te zetten? En hoe werkt dit dan? Kan ik dan op de slave gewoon zappen? De master zal waarschijnlijk moeten aanstaan? Gaat dit dan vlot om te zappen of is het eerder lang wachten?

2. Is er een andere manier om interne cardsharing te gaan doen?

3. Kan je met een dreambox ook divx'n afspelen, surfen, mp3's spelen?

3. Zijn er mensen hier op dit forum die redelijk wat afweten van dreamboxen dat eens een pint willen gaan drinken op mijn kosten natuurlijk en dan vraag ik één en ander over de sat wereld.

Alvast bedankt beste satters!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Higherdemon
Hallo iedereen,

Even jullie advies gevraagd maar eerst even een schets van onze situatie.
We gaan straks verhuizen en we gaan natuurlijk onze schotel meedoen maar aangezien er meer tv's komen op de nieuwe locatie en onze huidige ontvangers niet voldoen gaan we aanpassingen doen.

Huidige situatie:
3xquadLNB+1xTwinLNB (astra's en hotbird)
Ontvangers: FireDTV (ontvanger voor pc) en hmm protek (nanoxx bakje)
1 TV vlaanderen kaart

We zouden graag 3 tv's hebben in het nieuwe huis.
De pc is geen handige optie om satelliet te bekijken daarom twee andere ontvangers nodig. Ook de twin lnb naar een quad brengen. De Protek zullen we houden want eigenlijk doet dit nu en dan zijn werk goed:)

Nu had ik gedacht aan dreambox ontvangers. 1 hdPVR model en 1 gewone en dan interne cardsharing doen. Nu ben ik niet zo happig op al die linux toestanden. (alhoewel het gedeeltelijk mijn job is) Het moet gewoon werken en makkelijk zijn. Maar ik denk dat dit de enige ontvangers zijn dat interne cardsharing kunnen doen. En we willen ook een HD PVR ontvanger hebben niet te vergeten.

Mijn vragen:
1. Is interne cardsharing met dreambox makkelijk op te zetten? En hoe werkt dit dan? Kan ik dan op de slave gewoon zappen? De master zal waarschijnlijk moeten aanstaan? Gaat dit dan vlot om te zappen of is het eerder lang wachten?
2. Is er een andere manier om interne cardsharing te gaan doen?
3. Kan je met een dreambox ook divx'n afspelen, surfen, mp3's spelen?
3. Zijn er mensen hier op dit forum die redelijk wat afweten van dreamboxen dat eens een pint willen gaan drinken op mijn kosten natuurlijk en dan vraag ik één en ander over de sat wereld.

Alvast bedankt beste satters!

1) ja, als je op alle boxen CCcam zet is dat een fluitje van een cent, over het algemeen heb je binnen 1 seconde beeld. De server box zal moeten aanstaan, maar als ie op standby staat werkt het ook. Zolang CCcam maar draait
2) ja er zijn andere oplossingen, zoals bijvoorbeeld de linkey, die, naar ik heb horen zeggen, zelfs oude canal digitaal ontvangers kan laten cardsharen
3)MP3 lukt zeker, foto's ook. Divx heb ik geen ervaring mee.
4)stuur maar een pm wink

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Gast Higherdemon
Geplaatst:

oja wat betreft die pint te gaan drinken ik ben van Kortrijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen