Jossie Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 hoi heb een klein probleempje met mijn HTC Touch een van de jaartal 2007 (dus GEEN diamond of met toestenbordje) alles werkte goed niets aan de hand tone ik een keer keek bij HTC USA zag ik daar een firmware update heb ik geinstallerd maar hij blijft na 45 min op 0 % staan wat fout was het was voor een THC Touch telser of zo telser od zo stekker er uit gehaald wat NIET mocht maar je moet toch wat.... nu start die niet op er staat op het scherm: IPL 1.13.0002 RUU SPL 1.13.0000 USB Met de 3 kleuren rod groen en blauw maar nu laad die niet verder...? waar kan ik een recente nederlands firmware vinden van de htc touch..? bij de site van HTC nederland staan geen firmware updates en is niet beschikbaar wie o wie weet hier raad mee.? AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven PS3- nick name JOSSIE-NL
Harley Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 http://www.htc.com/www/support.aspx VU+ Duo2 - PrismCube
Moderator Matchless Geplaatst: 19 september 2008 Moderator Geplaatst: 19 september 2008 je hebt hem gebricked. M.A.W is de telefoon "dood". Eenvoudig een firmware erop zetten zal waarschijnlijk niet meer lukken. Je zal moeten googlen naar bricked HTC touch, bootloader en dergelijke. Meestal kan je hem wel weer aan de praat krijgen maar het is iets wat je niet effetjes doet. Veel lezen en zoeken.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
exciter Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 kijken bij xda developers. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Jossie Geplaatst: 20 september 2008 Auteur Geplaatst: 20 september 2008 ik heb hem bij xda developers aangemeld daar een rom update gevonden ! het de HTC doet het het weer na enige tijd... je heb eigenlijk zo veel firmware voor de htc touch (diamond, elf) dat je er eigenlijk niet gelijk achter komt welke je nodig hebt door die foute firmware die eigenlijk NIET voor mijn touch bedoeld was is er eigenlijk niets geflashed... dat is mijn geluk geweest lege firmware want hij zat op 0% al eenlangetijd nu doet die het wel weer zal de links er bij zoeken voor andere mensen die dat probleem ook hebben THX voor de hulp AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven PS3- nick name JOSSIE-NL
Moderator Matchless Geplaatst: 20 september 2008 Moderator Geplaatst: 20 september 2008 Dan heb je een GSM engeltje op je schouder 9 van de 10x is de bootloader beschadigd. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Psychosammie Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Goed om te weten. Ik krijg morgen een HTC Touch. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Thomas2000 Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Origineel bericht van: matchless Dan heb je een GSM engeltje op je schouder 9 van de 10x is de bootloader beschadigd. Das niet helemaal waar volgens mij. Tis toch zo dat als je in het tri-color scherm kunt komen de originele firmware er meestal gewoon weer kunt opzetten? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Moderator Matchless Geplaatst: 24 september 2008 Moderator Geplaatst: 24 september 2008 Gedeeltelijk waar. Anders dan een PC of laptop is de firmware de complete besturing van het apparaat. Dus ook de bootloader (soort BIOS). In die bootloader staat dus ook wat voor communicatie poorten je hebt. USB,serieel enz.. Meestal wordt de firmware via USB geflashed. Als de flash echter stopt dan heb je een beschadigde bootloader en dan vindt de upgrade software geen poorten meer en heb je geen mogelijkheid om de firmware op het toestel te krijgen. Dit is gedeeltelijk waar want er zit een soort recover gedeelte in het toestel. Daar kom je meestal wel aan maar niet op de gebruikelijke manier. Dat is de tri-color scherm. Het is dus niet meer een simpele firmware upgrade of terug spelen van de software maar een vrij lastige en ingewikkelde manier om het toestel weer tot leven te brengen. Dit valt dan onder de noemer " bricked" of "paperweight" Dus mogelijk is het wel maar niet zo eenvoudig meer. Voor een beginner bijna niet te doen. Let wel, ik heb de HTC nog niet onder handen gehad maar wel de hele PDA serie van ipaq/HP, enkele yakumo's ,acer ,medion ,SE k700, SE P900 en nog een paar van die dingetjes. Alle met foute flash..en alle lopen weer Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 24 september 2008 Moderator Geplaatst: 24 september 2008 LOL..alsof de duivel ermee speelt. Vandaag komt een kennis naar me toe met een HTC TytnII die een tri color beeld geeft. Daar kan ik me nu dus mee amuseren. Eerst maar eens wachten tot ik de kabels krijg. En hoe ik hem uit kan zetten als hij in de tri color mode zit. Hoe kan ik de accu eruit halen? Of moet hij dan open geschroefd worden? Al gevonden Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Thomas2000 Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Ik heb zelf een htc wizard die ik eens een foute flash heb gegeven. Toen in tri color scherm kunnen komen en de originele firmware (van htc zelf) erop geflasht. Duurde heel erg lang maar alles was weer ok. Heb ook weleens gehoord van hardspl. Kan ze geloof ik het flashen veilig laten mislukken Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen