pukje Geplaatst: 20 september 2008 Geplaatst: 20 september 2008 Ik heb geen goed woord voor auto garages ,volgens mij zijn ze alleen op werkttijd uren uit. Had problemen met auto dat op onvoorspelbare momenten de ontsteking het afliet weten ,100 de euros aan garage betaald maar altijd om de zoveel tijd weer het zelfde probleem. Op een gegeven moment heeft de ANWB langs de weg naar het probleem gekeken ,binnen de 10 minuten een noodreparatie en bevinding dat de HAL gever zijn tijd gehad heeft. Ik naar een andere garage die een sloop HAL gever erin gezet voor 45 euro en nooit meer problemen.
WPW Geplaatst: 20 september 2008 Geplaatst: 20 september 2008 Klinkt bekent.... heb ook erg lang last gehad van vreemde trillingen totdat ik eindelijk een finishing balancer(scooter) heb gevonden, koste 65 euro maar nu helemaal trillings vrij. En met die remblokken/schijven heb ik ook nog steeds last van, 3x nieuwe schijven en nu al 4de set blokken en na 1000km begint het weer... en niemand die de vinger kan leggen wat eraan te doen, begin eraan te denken dat de remvloeistof druk niet gelijk is aan beide zijde. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
prutsie Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 De druk maakt niet uit, en die is echt wel gelijk. Het ligt aan het materiaal waarvan de remschijven zijn gemaakt. Bij de wat grotere mddellen auto's zijn de schijven vaak geventileerd uitgevoerd, en ze zijn vaak voorzien van een knetterharde dunne nicasil slijtlaag (hetzelfde materiaal gebruikt voor cylinderwanden). Deze schijven gaan vaak krom. De oplossing is dan dus niet originele schijven monteren die van een harder materiaal zijn gemaakt, maar zonder de nicasil slijtlaag. Resultaat is sneller slijtende schijven, maar ze gaan niet meer krom. Zelf heb ik prima ervaringen met schijven van Brega. Ze gaan ongeveer 100.000 a 150.000 Km mee, en gaan absoluut niet krom. Als je de schijven en blokken (blokken ook gelijk vervangen) zelf koopt en aan je garage aanlevert kunnen die ze er ook zo op zetten. Zelf vervangen is het werk trouwens ook niet, zelfs al heb je het nog nooit gedaan. Heb je een lease auto dan heb je helaas pech, geen enkele lease maatschappij staat dit toe. En afdraaien van schijven met een slijtlaag kan niet. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
TangoBravo Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Heb ook een aantal keren kromme schijven gehad, in beide gevallen bij auto's met automaat. Doordat een automaat gaat "kruipen" bij stationair draaien moet je altijd de voet op de rem houden, bij rood licht enz. In beide gevallen betrof het automodellen met niet geventileerde schijven, en kwam het regelmatig voor. De eerste keer was het een goedkopere auto, (Suzuki Vitara) en de tweede keer een Amerikaan (Chrysler Voyager grijze import). En het gebeurde 15-20 jaar geleden... Dat Toyota dat probleem bij een handgeschakeld model nog niet onder de knie zou hebben lijkt mij sterk. Ik denk dat je het beste alsnog een ANWB keuring laat doen, wellicht dat ze bij deze wagen nog een paar verrassingen tegenkomen, en dan weet je meteen waarom de vorige eigenaar eigenlijk geen zin had in alle reparaties die de auto nodig heeft/had... T B
Boelo Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Vanmorgen even naar het banden centrum geweest en daar ook de achterbanden uit laten balanceren. Misschien is er een loodje losgelaten? Sportvelgen??? Daar gaat meestal plaklood op en als ze het niet goed schoonmaken , laat dat los. Het roken??? Verstopte filter?? Is die bijna aan een beurt toe? ECU (motormanagementcomputer) ?? gaat er dan geen lampie branden?? ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
gerrit B Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Geplaatst: 23 september 2008 Bandencentrum vond een lek in het ene achterwiel (band liep heel langzaam leeg) en de andere band was voorzien van 15 gram lood aan beide kanten maar aan de ene kant hoefde niets en aan de andere kant 20 gram. Hij is eind juli afgeleverd met een grote beurt, nu heb ik ondertussen al wel 7000 km gereden maar het lijkt me niet dat je daardoor dat soort problemen kunt krijgen. Nee er gingen geen lampjes branden op het dashboard (tenminste niet gezien) Morgen gaat hij naar de Toyota dealer die wilden hem eerst uitlezen dan dan kijken wat er aan de hand was. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
WPW Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: prutsie Deze schijven gaan vaak krom.... Zelf heb ik prima ervaringen met schijven van Brega. Update, vandaag helemaal uit belgie gehaald brega's derop, de vorige waren idd. krom... we gaan het beleven de komende weken gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen