metropar Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 toestel blijkt gevallen te zijn na herstel van wat printsporen en lossen solderingen speelt het toestel inmiddels weer alleen grote blauwe , groene en rode vlekken in beeld beeldbuis ? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Eddy VL Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Metropar, Volgens je beschrijving zou ik denken dat de demagnetisatie-wikkeling niet werkt. Ik vind het schema niet direct weer, maar het werkt meestal met 1 of 2 PTC's. Deze staan meestal in de buurt van de gelijkrichter / zekering / kabeltje van de netschakelaar en een stekkertje met 2 draadjes die naar de demagnetisatiewikkeling gaan: dit is een spoel die rond de beemdbuis is gewikkeld, (dikte ongeveer 0,5 cm, ligt gemiddeld zo'n 20 cm van de aansluitvoet van de beeldbuis) Zie eerst eens na of het stekkertje er nog goed op steekt ... Ik vind niet direct een correct schema op de site van Steve, maar op een vergelijkbaar type van Daewoo word de demagnetisatie gedaan met een relais en weerstand: Het is in elk geval reeds een begin... Eddy
metropar Geplaatst: 21 september 2008 Auteur Geplaatst: 21 september 2008 stekkertje zit erop had ik al na gekeken ook naar een ptc blokje maar das hier niet te vinden zal eens verder zoeken aan de hand van je schema bedankt groet metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Snurker Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Door het vallen kan het schaduwmasker in de beeldbuis beschadigd zijn en het kleurenprobleem veroorzaken. Ook kan door het vallen het afbuigjuk een beetje verschoven zijn. Om nu te testen of het demagnetiserings circuit goed werkt moet je met een magneet ..bewust een bepaald gedeelte van het scherm zodanig magnetiseren, dat je een ander kleurverschil krijgt probeer dit op de AV stand met blauw beeld of met een teletekst bladzijde. Daarna TV 10 minuten uit het stopkontakt laten en daarna weer aanzetten. Als die laatste aangebrachte magnetisering nu weer weg is, dan werkt het demagnetiserings circuit goed, maar zal de beeldbuis dus beschadigd zijn...óf alleen het afbuigjuk verschoven !! Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
metropar Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 demagnetisering werkt afbuig juk was iets verdaaid maar niet echt veel heb ook nog geprobeerd het scherm handmatig te demagnetiseren ook dat had geen resultaat blijft allemaal het zelfde dus zeeeer waarschijnlijk het schaduwmasker jammer maar tis nie anders was nog een net toestel alle bedankt ps: er zat trouwens wel een ptc in had er gewoon over heen gekeken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Steve Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 afbuig juk kan niet alleen verdraaid zijn,maar zou ook iets naar achteren geschoven kunnen zijn,dan heb je ook vlekken, draai de klem los en druk het juk strak tegen de buis. helpt dit ook niet ?dan is de buis aan gort
metropar Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 hi steve nog een laatste poging gedaan en afbuig juk zover mogelijk aangedrukt maar blijft het zelfde dus toch zeer waarschijnlijk schaduwmasker dus eind verhaal in ieder geval nog bedankt gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
arnoldl Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 als je gezegend bent met geduld is er nog een oplossing die vaak werkt. sla een flinke magneet van bv een speaker in kleine stukje... plak deze op de juiste plek op de bb zodat de verschillen weer opgeheven worden... is me een aantal keer gelukt. grtx , arnold
metropar Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Geplaatst: 23 september 2008 kan ik altijd eens proberen waarschijnlijk bedoel je aan de achterkant en niet aan de voorzijde (beeldscherm) ? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
arnoldl Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 ja aan achterzijde--tenzij je transparante magneeten hebt :-) kijk wel uit rond de zuignap he....geloof me doet au :-)
columbo Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 vlekken in een soort regen boog effect,na dat het toestel gevallen is,''waarschijnlijk voor over"die niet weg te krijgen zijn,100% de beeldbuis naar de knoppen,heb dit een poos terug mee ge maakt bij een Panasonic,een ruil beeld buis was erg duur,en moet met afbuig spoel worden ingeruild,ivm.afregeling,dus naar de sloop als je een zeldzaam type hebt.anders een van een ander merk tv overzetten,kijk op de stikker die achter op de buis zit,moet het zelfde type zijn,merk maakt niet zo veel uit.suces er mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen