NINjak Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Ik heb sinds kort een gek probleem en voordat ik de verkeerde dingen ga kopen (liever niks) om het te verhelpen even mijn probleem voorleggen. Single LNB's aangesloten via 4/1 Diseqc Single LNB, geeft "goed" signaal, scant wel maar vind minder zenders en oa. NED1 enz niet. Mijn andere LNB's op de switch aangesloten geven niet thuis (Hotbird) of geven wel redelijk signaal (Astra 2) maar doen het minder met het vinden van zenders. CDS DUO lnb aangesloten ipv. van 1 single, wel beeld op bepaalde (met de single LNB) gescande zenders maar ontvanger geeft aan dat er helemaal geen signaal is en als ik toch een scan doe gaat ie na loopt van tijd toch enkele zender vinden en heeft ie op dat moment wel signaal. Zo ben ik maar gaan testen, LNB's verwisseld omdat er altijd 1 stuk kan zijn en uiteindelijk de boel zonder Disecq gaan aansluiten. Aangesloten zonder 4/1 Disqc switch Single LNB, geeft signaal, scant wel "alles" maar op ned1 (en anderen) maar geen beeld Bovenstaande vervangen door de CDS DUO lnb (als test, schotel is eigenlijk te groot). DUO lnb, geeft niet thuis en dus geen signaal, kan wel NED1 en de andere kanalen zien die met de hierboven staande LNB gescant zijn. De diseqc instellingen lijken ook helemaal geen invloed te hebben op de LNB en het signaal (gekozen voor een 2/1 switch setting). Ik heb een "Digitall World" ontvanger. Mischien niet de mooiste maar tot nu toe deed hij het altijd redelijk.
Gast Testertje Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Probeer eens een manuel scan met de LNB rechtstreeks aangesloten/zonder switch. Hierbij moet je de frequentie enz. ingeven en eventueel controleren. Slaat de signaalmeter niet vergenoeg uit kun je de schotel iets scherper stellen of een LNB vervangen voor een andere.
NINjak Geplaatst: 21 september 2008 Auteur Geplaatst: 21 september 2008 Yep, dat dacht ik ook en dat heb ik vandaag dus allemaal gedaan. Alleen aangesloten, schotel/lnb's beter proberen af te stelen, andere lnb, diseqc er tussen uit en met de DUO lnb lopen kloten/testen/proberen.
Gast Testertje Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Heb je ook bij zenders zoeken de manuaal scan gedaan. Op deze manier kun je de ontvanger op de juiste frequentie zetten en het eventueel signaal uitlezen. Mogelijk kun je deze transponder ook een keer wissen en opnieuw inladen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen