Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een schotel van 55cm, met een motor.

Ik heb al geruime tijd een eenvoudige fta ontvanger hier op aangesloten, waarmee ik alle satellieten die me interesseren (astra1, astra2, astra3 en hotbird) goed ontvang.

Signaalsterkte is altijd 85% ofzo, signaalkwaliteit zit rond de 75%

Nu heb ik sinds enkele dagen een skystar2 pci kaartje. Als ik gebruik van dvb viewer pro, en ik scan astra1, dan krijg ik mooi alle kanalen binnen bij een scan. Als ik echter probeer te kijken naar een bepaalde zender is het niet altijd vlot: zo werkt ARD wel, terwijl ZDF geen beeld geeft (zitten nochthans op dezelfde transponder...)

Wanneer ik nu echter mijn antenne richt op astra2 of hotbird, dan krijg ik weinig (astra2) of geen (hotbird) kanalen binnen. Ik heb echter geen idee hoe dit kan...

Nu heb ik 2 theorieën:

(1) ofwel staat mijn antenne niet 100% goed uitgericht, en is de skystar2 gevoeliger hiervoor dan mijn gewone ontvanger?

(2) ofwel is er iets anders wat de ontvangst in mijn pc met pci kaart stoort (wifi, ...)?

P.S. ik gebruik dezelfde coax kabel, dus daar kan het probleem al niet aan liggen...

Alvast bedankt voor jullie tips!

Geplaatst:

Ik heb zelf een ss2 rev. 2.7 en daar ontvang ik meer mee dan met de andere ontvangers die ik heb of gehad heb.

Misschien is het makkelijk als je het revisie nummer van jouw ss2 kaart er bij vermeld. tot en met 2,6 hebben dacht ik allemaal de zelfde chips, maar de 2.7 en 2.8 zijn totaal andere kaarten.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen