Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Iemand een idee hoe je ziet of je te doen hebt met een sterke of zwakke transponder? Ik zou namelijk mijn Multytenne willen uitrichten op een zwakke transponder.

Bestaat er een lijst met sterktes van transponders?

Multytenne Twin

Geplaatst:

Ik had de afgelopen zomer tijdens vakantie in zuid Frankrijk moeite met de transponder waarop Nederland 1,2,3 en dergelijke zitten. De transponder van RTL4 en dergelijke kwam beduidend beter door.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Mij is niet zo'n lijst bekend, maar wat ik altijd doe is de schotel globaal uitrichten en dan de transponders langs zappen en kijken waar de zwakste ontvangst is. Meestal is dat een groep met ongeveer dezelfde ontvangstwaarden. Daar ga ik vervolgens op fijn uitrichten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Bij mij is de zwakste transponder die van ZDF Vision. Ik gebruik ook een Multytenne, en met ZDF als referentie te nemen heb ik het beste resultaat voor alle satellieten.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Ik had de afgelopen zomer tijdens vakantie in zuid Frankrijk moeite met de transponder waarop Nederland 1,2,3 en dergelijke zitten. De transponder van RTL4 en dergelijke kwam beduidend beter door.

Zomer? Want 15 mei is die transponder van Astra 1G naar 1L gegaan, met een flinke signaalboost als gevolg. Voor die tijd was het wel een vrij zwakke transponder.

Zoals al opgemerkt is ZDF wel behoorlijk zwak.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen