Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ben van plan om TVV aan te schaffen.

Momenteel kijk ik naar het nieuws op BVN maar de kwaliteit van het signaal en de nieuwsuitzendingen is eerder aan de povere kant.

Zien jullie verschil in kwaliteit tussen het nieuws op één (via TVV smartcrad) en datzelfde nieuws op BVN?

Waar kan ik trouwens zo'n smartcard aanschaffen en wat gaat mij dit kosten?

Thx

Multytenne Twin

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: steventje
Hallo,
Zien jullie verschil in kwaliteit tussen het nieuws op één (via TVV smartcrad) en datzelfde nieuws op BVN?
Thx

Niet echt. De vraag is nu wel of je BVN bekijkt via Astra1 of via een andere satelliet, want misschien kan de kwaliteit dan wel een tikkeltje verschillen.

De kwaliteit van het TVV-aanbod zal niet slechter zijn dan dat van TN, waarvoor ik hier soms reclame op het board zie sick
Geplaatst:

Ik heb de beeldkwaliteit van een identieke uitzending op BVN en TV1/NED1,2,3 eens vergeleken.

Ik maak gebruik van een 40" full-HD lcd scherm een Kathrein UFS910 met originele TVVL module.

De beeldkwaliteit van TV1/NED1,2,3 vind ik toch beter dan BVN.

Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra

Geplaatst:
Origineel bericht van: DvanB
Ik heb de beeldkwaliteit van een identieke uitzending op BVN en TV1/NED1,2,3 eens vergeleken.
Ik maak gebruik van een 40" full-HD lcd scherm een Kathrein UFS910 met originele TVVL module.
De beeldkwaliteit van TV1/NED1,2,3 vind ik toch beter dan BVN.

Bitrates zijn natuurlijk niet alles, maar als je deze als parameter neemt, zal het verschil wel allemaal niet zo groot zijn.
Volgens Linowsat zijn de gemiddelde (6 laatste maanden) bitrates voor de zenders als volgt :
BVN (astra1) 3000 kBit/s
één : 2800 kBit/s
NL1 : +3000 kBit/s
NL2 : -3000 kBit/s
NL3 : +3000 kBit/s

http://www.linowsat.de/0192/all/0192.shtml
Geplaatst:

Heb gezien dat het TVV smartkaartje rond de 79 euro kost, maar dan moet je nog een activeringskost van 29.95 euro betalen?

Dat is dan 110 euro en dan heb je nog geen beeld.

Klopt dit ? confused

Multytenne Twin

Geplaatst:

klopt,zelfde als bij CD,

is zelfde firma hé wink

als je uw kaartje koopt en activeert heb je wel een maand de zenders als test tot ze je betaling ontvangen.

basis is 9€ ongeveer per maand,of je moet via een belg een 2de kaartje kunnen ontvangen met vlaams pakket voor 2€ per maand.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Heb gezien dat het TVV smartkaartje rond de 79 euro kost, maar dan moet je nog een activeringskost van 29.95 euro betalen?
Dat is dan 110 euro en dan heb je nog geen beeld.
Klopt dit ? confused

Dit is maar eenmalig, en de smartcard behoudt zijn waarde.

Zet je daarover, en je bent een gelukkig mens.
Geplaatst:

Laat je niet ontmoedigen door de installatie kosten (abo, receiver, schotel, etc...).

Eenmaal dat je daarover bent heb je zoveel meer plezier.

Ik heb al enkele jaren geen kabel meer en heb er nog steeds geen spijt van.

Komt er nog eens bij dat ik toen ook nog eens 45 euro moest betalen voor de kabel te laten afsluiten.

Geplaatst:

Stel dat ik morgen een smartkaartje ga kopen, kan ik dat dan thuis direct gebruiken of moet ik eerst alle papierwerk in orde maken zoals domicilieringsgegevens, papieren opsturen naar TVV, etc...? Wanneer kan ik dan uiteindelijk TVV kijken?

Thx !

Multytenne Twin

Geplaatst:
Stel dat ik morgen een smartkaartje ga kopen, kan ik dat dan thuis direct gebruiken of moet ik eerst alle papierwerk in orde maken zoals domicilieringsgegevens, papieren opsturen naar TVV, etc...? Wanneer kan ik dan uiteindelijk TVV kijken?
Thx !

Als het bij TVV hetzelfde werkt als bij CDS kun je je kaart thuis in je (geschikte) receiver stoppen op een TVV zender en meestal heb je met een 10-20 minuten beeld.
Papierwerk kan later als hij maar binnen een maand geregistreerd staat. laugh
Geplaatst:

Je moet dit kaartje ofwel bij de dealer of bij je thuis activeren via het net. Vervolgens steek je het thuis in je ontvanger en binnen het half uur heb je beeld. Ofwel stuurt je dealer het contract op of doe je het zelf. Doe je het niet, dan verdwijnt uw beeld na een maand (denk een maand, maar niet zeker).

Geplaatst:
Thx !

Ik heb dat kaartje thuis zelf geactiveerd via internet.
Via de site van TVV doe je dat en je moet dan wel je contact zelf uitprinten en na ondertekening opsturen.
Allemaal heel gemakkelijk en zoals anderen al hebben geschreven heb je beeld binnen de 30 minuten.
Denk er wel aan dat je niet per maand betaalt maar alles in één keer.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Black_64
Komt er nog eens bij dat ik toen ook nog eens 45 euro moest betalen voor de kabel te laten afsluiten.

Mijn kabel is ondertussen ook afgesloten, maar heb gelukkig niets moeten betalen.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen