Satfreaked Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Ik heb van de week een 22 Inch scherm erbij gekocht en een Dual videokaart en daaraan me 17 Inch en de 22 Inch gekoppeld. Eerst heb ik dat aan VGA pluggen gedaan, en werkte het op de instelling Dual erg goed. Nu heb ik 1 DVI kabel erbij gekocht om de 22 inch daarmee te voorzien, maar nu zie ik dat de 22 inch te groot is van beeld. Ik heb hem op 1680 x 1050 staan. Maar het beeld is iets te groot nu met de DVI kabel ertussen, dat wil zeggen dat ik zie bv "start" niet en als ik met de muis naar onder ga zie ik me beeld verspringen naar onder. hoe kan ik dat goed krijgen, ik heb allerlei instellingen geprobeerd maar tot nu toe niet met succes. Ik kan hem wel 1 resolutie lager zetten 1600 x 900 maar dan zie ik me beeld net anders zoals ik het niet mooi vind, oa te grote iconen. Satfreaked.
Ome Merde Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 hoe wordt de monitor herkend ? als standaard pnp monitor ? probeer de software voor de monitor eens te installeren en/of probeer een andere driver voor je videokaart. merDe deze ruimte is te huur
Satfreaked Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Hallo Merde. het beeldscherm is een HANNS-G 22 inch en een NVIDIA GeForce 7600 GT video kaart. Maar met een VGA kabel die er standaard bij zat werkte het wel oke dus me software zou goed zijn geinstalleerd van de Beeldscherm en Video kaart lijkt me. Ook heb ik een NVIDIA Menu erbij gekregen met mogelijkheden maar daarmee lukt het me ook niet. Baal alweer van die kabel die goed geld koste en weer gezeik geeft, ook de kwaliteit is nu niet echt dat je zegt goed, beetje vaag zijn de letters. Satfreaked.
Ome Merde Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 VGA is analoog en DVI is digitaal, je kan met DVI veel meer finetunen dan met de VGA aansluiting. merDe deze ruimte is te huur
Satfreaked Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Ja kom ik achter maar lukt me niet. Moet ik soms handmatig de resolutie intikken ofzo. Dus een afwijkende maat. Ik heb nu me VGA kabel weer erin en gelijk pakt ie de juiste instelling op. Breed beeld maar wel met normale iconen. Dat moet toch makkelijker gaan als dit lijkt me ? Satfreaked.
Satfreaked Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Nou kom er niet uit denk ik. Beeld is ook zeer slecht met een DVI kabel. Zou het aan de kabel kunnen liggen € 19.95, want bv bij #(*%_#()%(#%@ was zo`n kabel € 45.00. Ik krijg gewoon ook me beeld niet juist, te breed is het maar de hoogte is wel oke nu. maar ik moet naar links en naar rechts met de muis om me beeld te bewegen. En met Dual schermen is dat niet echt top. kan er ook niks van vinden op het net en zal morgen de PC winkel wel effe bellen. Helaas Satfreaked.
winwiz Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Ik denk dat je toch echt in de instellingen van de videokaart moet gaan spitten. Eventueel moet je daar handmatig de resolutie 1680*1050 moet gaan instellen. Bij Ati is het een fluitje van een cent, ik neem aan bij Nvidia ook Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Satfreaked Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Geplaatst: 23 september 2008 Nou ik ben nu zover dat ik hem in het de kader heb met de DVI kabel ertussen. Maar nu is me beeld uit elkaar getrokken en ziet er als breedbeeld uit en dus ook me letters en iconen zijn breder en minder hoog. Hij staat nu op 1600 x 1200 als resolutie..... maar zou dus links en rechts iets moeten inkrimpen waardoor het beeld niet uit elkaar word getrokken. Satfreaked.
winwiz Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Kun je geen resolutie zelf aanmaken in de videokaart controlecentrum zodat je 1680*1050 kunt aansturen? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast ozzo Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Heb je de drivers van je nieuwe monitor wel geladen ? Als het goed is krijg je dan extra resoluties toegevoegd in de beeldscherminstellingen. Had hetzelfde met mijn 19" Widescreen TFT. Zag er niet uit op de normale resoluties. Scherm opnieuw laten detecteren en de bijgeleverde CD er eens in gedaan en voilá ! Moest dus bij mij 1440x900 zijn en die stond er nu wel bij. Zo hebben alle nieuwe WS monitoren wel afwijkende resoluties. Kijk dus even in de gebruiksaanwijzing welke de max. res. is voor jouw monitor.
Ome Merde Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 die drivers scoor je hier merDe deze ruimte is te huur
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Krijg je wel goed beeld als je enkel deze 22" monitor aan de DVI kabel hangt. Probeer eerst deze monitor goed te krijgen met een DVI kabel voor je aan een dual instelling begint.
Satfreaked Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Geplaatst: 24 september 2008 Pedro ik ga dat eens proberen. Maar wat ik wel merk is dat als ik de DVI kabel aankoppel ik veel minder mooie letters krijg, een soort vaag zijn ze geworden. Dat moet toch super strak zijn of niet met zo`n kabel. In welke instellingen kan je dat instellen ???? Satfreaked.
winwiz Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Origineel bericht van: Satfreaked Pedro ik ga dat eens proberen. Maar wat ik wel merk is dat als ik de DVI kabel aankoppel ik veel minder mooie letters krijg, een soort vaag zijn ze geworden. Dat moet toch super strak zijn of niet met zo`n kabel. In welke instellingen kan je dat instellen ???? Dit komt automatisch goed als je je videokaart instelt op de native resolutie van je LCD in jouw geval dus 1680*1050 zorg daar éérst voor!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Ik denk dat in ieder geval je resolutie niet op 1680x1050 staat en je nog geen drivers voor je digitale beeldscherm hebt geladen/geinstalleerd. Hier bij mijn 22" samsung scherm zijn er 2 drivers voor, 1 analoog en 1 digitaal. Als je de digitale driver niet installeerd wordt het niets!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen