Ga naar inhoud

Multiroom setup + cardsharing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

hier komt weer een beginner wat vragen wink. Ik heb al wat zitten lezen over sats, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik over op TVV en ik wil graag de volgende setup hebben in huis:

Woonkamer: PVR + 1 TV

Slaapkamer1: 1 TV's, moeten niet afzonderlijk kunnen kijken tov woonkamer (voorlopig)

Slaapkamer2: 1 TV moet afzonderlijk kunnen kijken.

Sats: Astra1 (voor TVV) + ASTRA2 of Hotbird (moet het zenderaanbod nog eens bekijken).

Liefst van al wil ik maar 1 TVV abbo afsluiten, dus cardsharing zou wel handig zijn wink

Ik ben aan het denken om een PVR in de woonkamer te zetten en dan die vanuit de slaapkamer via een IR repeater te bedienen. Op de 2e slaapkamer komt een 2e decoder.

Het probleem is dat ik nu niet weet welke LNB('s) ik nodig heb en of een multiswitch nodig is.

Geplaatst:

Citaat:
Sats: Astra1 (voor TVV) + ASTRA2 of Hotbird (moet het zenderaanbod nog eens bekijken).

Waarom niet middels een visiosat bi satelite G3

Astra 1(19.2) Hotbird (13.0) en Astra2 (28.2) of eventueel met een G4 Astra3 (23.5) er ook nog bij.

Dan hoef je niet te kiezen tussen satelieten

Er zijn ook nog andere schotels die dit kunnen.

En er zijn er nog waar je nog meer LNB.s op kunt zetten.

Kijk maar eens naar de foto's van leden instalaties.

Wat PVR's aangaat tja wat moet ie kunnen en wat wil je er voor uit geven.

Wil je kunnen opnemen en kunnen kijken op het zelfde moment.

etc.etc.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Ik heb net nog wat verder zitten kijken en het dus ASTRA 1 + 3 geworden.

Die VisioSat G3 C is dan wel een goede optie, dan kan ASTRA 2 er ook nog bij. Hotbird lijkt me toch niet zo interessant.

Is het handig om zo'n Duo LNB Quad te gebruiken voor ASTRA 1+3, En dan daarbij een LNB twin voor ASTRA 2?

Als ik het dan goed begrepen heb, heb ik nog een minimaal een 7/3 switch nodig die worden aangesloten op de PVR en 2e decoder. Dus kan ik best minstens een 7/4 nemen zodat ik eventueel later op de kamer toch nog een decoder wil hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stray
Ik heb net nog wat verder zitten kijken en het dus ASTRA 1 + 3 geworden.
Die VisioSat G3 C is dan wel een goede optie, dan kan ASTRA 2 er ook nog bij. Hotbird lijkt me toch niet zo interessant.

Is het handig om zo'n Duo LNB Quad te gebruiken voor ASTRA 1+3, En dan daarbij een LNB twin voor ASTRA 2?
Als ik het dan goed begrepen heb, heb ik nog een minimaal een 7/3 switch nodig die worden aangesloten op de PVR en 2e decoder. Dus kan ik best minstens een 7/4 nemen zodat ik eventueel later op de kamer toch nog een decoder wil hebben.

Als je kiest voor visiodat G3 dan zou ik 3x quad LNB en 3x diseqc 4in1 switch gebruiken. (2x voor PVR neem ik aan en 1x voor 2de receiver)

Kijk ook eens naar triax88 met multifeed houder. Persoonlijk vind ik dit veel beter werken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

En waarom niet een Duo LNB Quad voor Astra 1 + 3? Is dir niet makkeijker te instaleren?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stray
En waarom niet een Duo LNB Quad voor Astra 1 + 3? Is dir niet makkeijker te instaleren?

Waarschijnlijk wel maar als je de astra2 erbij wil maak je het jezelf onnodig moeilijk met een duo lnb+extra lnb. Ik zou het in jouw geval als volgt doen:
Multytenne twin aan de muur
Dreambox 600 in de woonkamer - aangesloten op lnb uitgang 1
Dreambox 500+ in slaapkamer 1 - lnb doorgelust vanuit woonkamer
Dreambox 500+ in slaapkamer 2 - aangesloten op tweede lnb uitgang
Alle boxen op een homeplug en intern sharen maar.

Kost wat (als je met nieuw materiaal gaat werken zit je snel aan 1000 euro) maar je hebt dan ook wat.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen