Ga naar inhoud


Advies gevraagd over verwarmen bijkeuken.


Gast Django

Aanbevolen berichten

Wij hebben in onze nieuwe (oude) woning een bijkeuken waar geen verwarming in aanwezig is.

 

Het aanleggen vanuit de woning (keuken) naar deze ruimte van een radiator is te kostbaar en met risico, daar in de woning o.a. vloerverwarming is en de leidingen van de radiatoren in de vloer liggen, terwijl de leidingen voor een radiator door deze vloer naar de kruipruimte geboord dienen te worden etc.etc..

 

Wij overwegen nu een elektrische kachel.

 

Bij een ruimte van 2.50l x 2.50br x 2.20 hoog, wat hebben wij dan nodig.

 

Daarnaast zit in deze ruimte waar een wasmachine en condensdroger staan geen ventilatie.

 

Wij overwegen een ventilator aan te laten brengen of door het platte dak, of door

de dubbel gemetselde muur.

 

Wat is voor deze ruimte dan de beste ventilator.

 

De deur van de bijkeuken naar de keuken staat altijd open omdat onze poezen via de buiten deur van de bijkeuken (katten luik) onze woning inkomen.

Dit zet ik er even bij voor het geluid van een ventilator van de bijkeuken naar de keuken.

 

Als het om merken gaan die hier niet genoemd mogen worden, dan gaarne via PM.

 

Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou in ieder geval een kattenluikje aanbrengen in de bijkeuken-deur, dan kan de deur dicht. Dat principe heb ik ook en bevalt prima. De temperatuur in de bijkeuken kan dan ook wat lager en daarmee de verwarming simpeler ook omdat de wasmachine en droger warmte afgeven.

Ik gebruik zelf voor een losstaand schuurtje van die maat een olieradiator om hem vorstvrij te houden.

En is een openslaand raam niet veel plezieriger dan een ventilator?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een katten luikje door de deze deur kan niet.

Er zit nml een grote thermopane ruit in.

Wij zijn met z'n tweeën, dus wordt er maximaal twee keer per week gewassen.

Openslaand raam is geen optie, daar ik als reuma figuur het altijd warm dien te hebben.

M.a.w., toen wij hier afgelopen februari kwamen wonen was de overgang van de keuken naar de bijkeuken zonder verwarming voor mij te groot.

Ik heb op M.pl. wat zitten kijken naar olieradiatoren, maar ja, er staan er diversen op, maar welke heb je nodig voor die ruimte, zie mijn omschreven maten.

 

Wij blijven dus in blijde verwachting van een goed advies van de experts op deze site. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De clou is eigenlijk, dat er niet alleen een radiator geplaatst dient te worden in de

bijkeuken, maar ook in de garage.

Ik heb twee installatie bedrijven hier gehad en beide vinden het te link om in de keuken de vloer in te gaan.

In die keuken lopen twee leidingen waartussen de radiator van de keuken was aangesloten vanuit de vloer naar de 1 etage.

De radiator in de keuken moet naar de garage, staat daar nu los.

Dus vanaf de oude aansluitingen van die radiator moet men de grond in, dan via de fundatie naar de bijkeuken en dan daar weer naar boven de bijkeuken in.

Bij het storten van een betonvloer in de garage heb ik wel direct twee leidingen naar de kruipruimte onder de bijkeuken laten leggen.

Gezien het probleem wat deze twee installatie bedrijven hebben denken wij dus

aan een andere verwarming in de bijkeuken.

De garage wordt het volgende oplos probleem.

Waarvan akte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat is geen optie.

Er zit wel een groot nieuw luik in de bijkeuken, dus valt het werken onder die vloer wel mee (2.5x2.5m.)

Vanuit die kruipruimte kan men doorboren naar de kruipruimte onder de keuken.

Ja, dan moet je vanaf de voordeur (kruip luik woning) naar het gedeelte van de keuken om de zaak verder aan te sluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovengronds door de keuken naar de bijkeuken als echt niemand te vinden is die onder de huisvloer wil en de leidingen wegwerken achter een plint? Dan kun je van de radiator in de bijkeuken ondergronds naar een radiator in de garage.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de twee bedrijven stelde voor de leidingen boven elkaar langs de muur te laten lopen en dan schuin voor de drempel naar de bijkeuken de grond in te gaan, dus dan ook direct door de fundatie.

Wij zouden dan een kast in de kleur van de keuken moeten laten maken op de oude plaats van de radiator in de keuken en zo de leidingen uit het zicht nemen.

Alleen was voor hem het probleem dat de de fundatie breder was dan de beton/gemetselde muur en dat hij dan te ver de keuken in moest gaan met dan het probleem van het raken van de leidingen van de vloerverwarming.

Wij gaan maar weer verhuizen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

of maak eens een plattegrond van de ruimtes. Hoe liggen ze aan elkaar enzo. Welke radiator ligt het dichts bij die bijkeuken?

 

In plaats van stalen buizen zou je ook unipipe kunnen pakken. Die zijn wat flexibeler zodat je wat meer bewegings mogelijkheden heb.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Waarom geen 3,5 kw airco? Die verwarmt goed hoor en gebruikt bij goede isolatie niet teveel stroom plus ventileert goed. . .


Een airco circuleert maar ventileert niet.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou overwegen om een vloertegel eruit te slijpen, vervolgens

de cementdekvloer voorzichtig ter plaatse van de tegel

voorzichtig loshakken om dan toch door de vloer te kunnen boren.

Dit klusje is meestal goed te doen en je loopt dan verder geen

risico.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...