Ga naar inhoud


Advies gevraagd over verwarmen bijkeuken.


Gast Django

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus......., zagen zij het derhalve niet zo zitten.

 

Vandaar mijn vraag bij de intro of elektrische verwarming een optie zou kunnen zijn en wat en dat laatste letterlijk wat watt aangaat en het stroomverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een elektrische verwarming is leuk als je 'm maar eventjes nodig hebt zoals 's morgens vroeg in de badkamer als je niet met je blote voetjes op een koude tegelvloer wilt staan. In jou geval zal deze veel te duur in het energieverbruik gaan worden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tegel waar de leidingen de vloer ingaan naast de kat die zou ik er uit tikken en dan de cementdekvloer aldaar rustig aan wegtikken met boorhamer of hamer en beitel. Zit er spachtelputz op de muur anders zou het nog mooier zijn ook de leidingen naast de poes in de muur te laten fräsen en dan door de muur schuin naar beneden naar buiten te boren en de leidingen dus buitenom leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feitelijk kun je de leidingen redelijk eenvoudig opsporen met een laser temperatuur pistooltje als je de vloer opstookt kun je precies zien waar de leiding ligt.

En wat is het probleem als je er door heen boord ???? Dan haal je die tegel er als nog uit en reparee je de leiding weer.

Dus gewoon boren. Je moet je alleen weten wat voor slang en welke koppelingen je nodig hebt en waar te verkrijgen ALS je er eventueel toch doorheen boord.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die raakt ja, maar er loopt ook nog een leiding voor de radiatoren want het lijkt mij toch niet dat de vloerverwarming aan de pijpen gemonteerd zit die we hier op de foto zien.Normaliter gaan de leidingen van vloerverwarming via een vloerverwarmingsunit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De radiatoren waren de hoofdverwarming - woning dateert van 1995 - en in 2002 heeft de vorige eigenaar vloerverwarming laten aanleggen.

De unit hiervan zit in de gang en van daaruit zijn de leidingen aangelegd naar de woonkamer en daaraan gekoppeld de keuken.

Groothuis is de bouwer geweest, mogelijkerwijs hebben zij voor mij nog een tekening waarop te zien is hoe de leidingen voor de cv zijn gelegd.

CV-kachel zit op de 2e etage.

Voor de goede orde voor de teksten van wat respondenten, ik doe niets aan deze veranderingen, ik zoek dus een bedrijf die deze klus wil klaren.

Als het kan voor een kratje bier. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tekeningen zeggen weinig, de leidingen die eventueel op tekening staan liggen echt niet exact zo in de vloer als op de desbetreffende tekening.

gewoon met een laser thermometer kijken dan kun je het vrij nauwkeurig zien.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Unetwork
Waarom geen 3,5 kw airco? Die verwarmt goed hoor en gebruikt bij goede isolatie niet teveel stroom plus ventileert goed.
Ik heb alles op de airco staan hier thuis dit samen met een CV die ik zelden gebruik.

Hallo Peter, hoe je het ook wend of keert de warmte moet ergengs vandaan komen, dus ook het vermogen. Een elektrische kachel zou mijn keus niet zijn met de huidige energieprijzen. Een radiator aansluiten op je huidige systeem lijkt me toch de beste oplossing. In over het algemeen warmere landen zoals bij jou in Macedonie is een airco vast een oplossing maar in ons koude nederland niet zo denk ik smirk

Sjaak weet jij hoe koud het hier is in de winter?
Nu gemiddeld -18 graden in de nacht
En mijn airco heb ik juist daarvoor aangeschaf met een type die bij deze temperatuur kan verwarmen

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...