Jan Ambers Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Mijn buur komt hier met een autoradio van zijn Ford auto, FM ruist alsof antenne er niet in zit... In de garage vertellen ze hem dat ze er zo een stapeltje liggen hebben van dit soort radio uit een Galaxie, en allemaal verschillend... Zijn vraag is kan jij als electronicus niet mee overweg en dit "geintegreerd" ding aan de praat krijgen??? Het is een Model 6000NE made in Portugal by Visteon. Ik heb die eens opengedaan en de radio/cdspeler zit extreem mooi in elkaar geknutseld, maar zonder schema en service manual begin ik er niet aan... Mogelijks kan iemand helpen?
boarder Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Ford voorziet een belachelijk dure omruilregeling, zodat van service-onderdelen en schema's weinig of niets te vinden is.
arnoldl Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 zoals alle oem radio's... Tevens zijn ze vaak ook niet te testen , omdat ze een canbus signaal willen zien voordat ze aangaan. dus al met al erg lastig. je kan natuurlijk op de gok eens in tuner wat gaan vervangen.. of dashboard adaptor kopen (1-2 tientje) en er een normale radio inzetten. grtx , arnold
Jan Ambers Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Geplaatst: 24 september 2008 Weer een ervaring wijzer: " schoenmaker blijf bij uwe leest"! Ford maakt auto's, geen radio's, dus nooit iets geintegreerd nemen=weigeren las voorwaarde tot aankoop, wel een standaard gat zodat een standaard radio d'r in past!
boarder Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Origineel bericht van: Jan Ambers Weer een ervaring wijzer: " schoenmaker blijf bij uwe leest"! Ford maakt auto's, geen radio's, dus nooit iets geintegreerd nemen=weigeren las voorwaarde tot aankoop, wel een standaard gat zodat een standaard radio d'r in past! Ze zijn ondertussen slimmer geworden; ze leveren hun auto's met Sony apparatuur. Voor de grote opening in het dashboard vind je een opvulstuk als je een ander merk radio wil plaatsen.
Jan Ambers Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Geplaatst: 25 september 2008 Blijft dan nog een probleem: die stekkers... Heeft iemand er layout/contrastekkers van?
Moderator ceesv Geplaatst: 25 september 2008 Moderator Geplaatst: 25 september 2008 Jan, wanneer ik googel op ford+autoradio komen er de nodige links met informatie over aansluitingen. Kijk ook eens bij ISO 7736. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen