Gast The Digger Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Beste Kijkers!! Heb 2 vragen: Welke Satlook wordt het meeste gebruikt voor het UIT-richten der Schotel en vraag 2:waar kun je o de Feeds vinden(Welke)Satelliet(en) zend ze uit!! Hopend oop een Gunstig antwoord Type ik: The Digger
Moderator ceesv Geplaatst: 23 september 2008 Moderator Geplaatst: 23 september 2008 Ikzelf gebruik het meest de Satlook Digital Nit, om schotels uit te richten. Vooral de spectrum analyser functie is erg nuttig, en je kan er uitstekend de ber en s/n mee optimaliseren. Waar je feeds kunt vinden, kan je zien bij onze feedhunters. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast The Digger Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Nu heb ik nog een vraag!! Als je éénmaal de schotel goed hebt uitgericht,en alles staat goed.hoef je toch niet meer te Satlook(en)
Moderator ceesv Geplaatst: 23 september 2008 Moderator Geplaatst: 23 september 2008 Als de schotel eenmaal goed staat, en alle bouten stevig vast zitten, heb je de Satlook niet meer nodig voor deze schotel. De Satlook kan je dan gebruiken bij andere schotel bezitters. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
geertx2 Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Ander vraagje over de Satlook zat bij die de NIT er al in of was dit een optie ,in die van mijn zit deze niet en wil hem er wel in hebben vandaar. Alvast bedankt. Geert
Moderator ceesv Geplaatst: 23 september 2008 Moderator Geplaatst: 23 september 2008 De NIT zat er al in. Tot zover mij bekend is er geen upgrade mogelijk. De Digital NIT was de opvolger van de Satlook Digital. De NIT functie is erg handig, om te controleren, of je de juiste sat positie hebt aangepeild, ik kan begrijpen, dat je die functie node nist. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
geertx2 Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Oke alvast bedankt kan mischien nog ergens informeren wat de mogelijkheden zijn om nu een bericht te type naar Zweden wordt lastig denk ik. En anders moet ik me maar een beetje behelpen met de analoge beelden die zo hier en daar nog op de satelieten zitten ,aan de andere kant was het volgens mij ook zo dat niet alle sat`s een nit signaal meezonden is natuurlijk wel makelijk als er Astra 1 of Astra 2 staat. Maar goed we zien wel. bedankt voor de info. groeten geert
sathopper Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Hallo Geert x2, de Satlook NIT die @ceesv beschrijft is een ideaal apparaat. Het is zeker een handig apparaat maar de (lood) accu gaat niet echt lang mee. Aan de lader mag je hem ook niet continu gebruiken en door de loodaccu heb ik s'avonds een stijve nek. Ik denk dat ik er een lithium pack in ga bouwen wordt hij iets lichter van. Oh ja het CRT scherm is met zon erg slecht af te lezen. Handige optie is de crospol test alleen snap ik er geen reet van hoe het werkt info hierover welkom .
geertx2 Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Hallo Sjaak(k) ik heb dus zelf de satlook digital (zonder NIT) en als je op een aantal sites zoekt hierop met de NIT er in krijg je netjes een afbeelding van een satlook digital ,zonder NIT tekst. Jaren geleden dus in de analoge signalen tijd ,wist aan de hand van de logo`s wel op welke positie ik zat maar nu moet ik ook weer gaan zoeken op wat voor sat ik zit. Maar goed dat Lyngsat up2date is. Voor sathooper ,wat betreft de accu heb ik pas 1x vervangen heb hem al wat jaartjes en gebruikt hem toch regelmatig. De crosspol ben ik nog niet tegen gekomen (mischien op NIT type) ,wel X-pol die geeft een sweep over de band and pikt de sterkste ferquentie eruit. Groeten Geert
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2008 Moderator Geplaatst: 24 september 2008 Ik kan op de accu 30 tot 45 minuten onafgebroken werken. Je kan de accu via de netvoeding of via de auto opladen. Bij de x-pol functie scant de nit op de andere polarisatie voor een signaal rond dezelfde frequentie en geeft het verschil in signaal sterkte weer. Uit de gebruiksaanwijzing: Test the maximum with the X-pol function (button nr 4 in the main menu). The instrument will measure the strength of the selected peak and then automatically "jump" to the other polarisation and measure there as well (same frequency and settings). The difference (for ex. -7dB) is presented on the right hand side of the display. The function is very usefull for checking the correct setting of the LNB cross-polarisation. Er is sinds kort nu ook een vergelijkbaar apparaat van Emitor, met een lcd scherm welke duidelijk lichter is. Verder heeft die een digitale fta ontvanger ingebouwd. Dus als je de meerprijs er voor over hebt kun je overwegen de nit met crt te verkopen en daarvoor de nit met lcd en fta ontvanger aan te schaffen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2008 Moderator Geplaatst: 24 september 2008 Voor de liefhebber, 3 kg i.p.v. 5 kg. De Satlook digital color (PDF-File) Kost wat, maar dan heb je ook wat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ventura Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 De Satlook digital NIT is een leuke meet apparatuur. Wat erg handig is de spectrum analyzer mode. Zo kan men zien op welke satelliet men zit. Wat me wel opvalt is dat er veel verschil zit in grafieken. Bijv. de astra 1 op een schotel van een diamater van 88cm vergl.met eentje van 64cm om een voorbeeld te noemen.
dannyboy Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Ik heb ook een Satlook (zonder Nit), maar heb hem al een tijdje niet gebruikt. Is dit slecht voor mijn accu? Heb ff geen idee wat voor accu erin zit. Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Moderator ceesv Geplaatst: 26 september 2008 Moderator Geplaatst: 26 september 2008 De accu is een normale loodaccu met een capaciteit van 3,2 Ah, zoals ze ook in noodverlichting etc. gebruikt worden. Loodaccu's hebben een relatief hoge zelfontlading, en gaan kapot, wanneer ze te ver ontladen zijn over langere tijd. Daarom is het raadzaam, elke maand even het toestel op de lader aan te sluiten. Emitor geeft aan, dat de accu pas na 32 uur geheel geladen is. De accu's zijn standaard in gebruik in vele toepassingen en overal te koop. Bij de importeur staat hij in de prijslijst voor Euro 39,- Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sathopper Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Origineel bericht van: ceesv De accu is een normale loodaccu met een capaciteit van 3,2 Ah, zoals ze ook in noodverlichting etc. gebruikt worden. Ik blijf het een prut oplossing vinden voor zo'n duur apparaat. Ik gebruik hem te weinig en als ik hem nodig heb dan is de accu weer leeg of naar de 7de hemel. Probeer hem eens te vervangen ben je wel even mee bezig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen