Gast fatfreddy Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Om de paar weken Sjaak ? Je hebt 'm net dus als ik het goed begrijp heb je 'm net 1 keer opgeladen. Die 12 volts batterijen zijn die gewoon in de winkel te koop ? Als ik 'm een tijdje aan een lnb hang en aan zet trekt de Satlook de accu best wel snel leeg o.k. er is genoeg tijd om de boel uit te richten maar ik zat mij af te vragen of een accu van bijvoorbeeld een makita accuboormachine niet ff langer mee gaat.
Ventura Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Demonstratie Satlook Digital NIT met een beetje uitleg.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 september 2008 Moderator Geplaatst: 26 september 2008 Origineel bericht van: Ventura Demonstratie Satlook Digital NIT met een beetje uitleg. Hij was er kennelijk nog niet achter dat je kan programmeren, welke lnb je gebruikt. Je kan dan de transponder frequentie direct uitlezen, zonder die te moeten berekenen. Wel een goed initiatief, zo'n demo video. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast fatfreddy Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Binnen een uurtje leeg is inderdaad aan de korte kant maar de laadtijd daarentegen is weer lang.Ik vraag mij af of het niet mogelijk is een accu van zo een accuboormachine als voeding te gebruiken ?
Gast AlanS Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 In thailand heb je ze ook maar of het wat is weet ik niet. Deze kost hier 176 euro http://www.leotech.co.th/signalLevelMeter-dBy-Economic-FY828-A.asp En deze kost 154 euro http://www.leotech.co.th/signalLevelMeter-dBy-Economic-FY870-B.asp
Ventura Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: ceesv Hij was er kennelijk nog niet achter dat je kan programmeren, welke lnb je gebruikt. Ceesv, Kunt u dat misschien toelichten? Want ik begrijp u niet.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 september 2008 Moderator Geplaatst: 27 september 2008 @ventura, Als je naar de demo en beschrijving kijkt, zie je het volgende staan: Quote uit de demo: If you want to know the frequency in a given picture, you need to make this addition: 0 kHz and i.e. 1200 MHz: 9.750 MHz +1.200 MHz = 10.950 MHz 22 kHz and i.e. 1200 MHz: 10.600 MHz + 1.200 MHz = 11.800 MHz Je moet dus in dit geval de MF frequentie omrekenen naar de transponder frequentie. Lastig! Je ziet ook naast de grafieken een frequentiebereik staan van 900 - 2100 MHz. In de Satlook kan je echter programmeren, wat voor een LNB je gebruikt. In de gebruiksaanwijzing van de Satlook staat dat als volgt beschreven: 3.6. Setup Basic-operation setup: 1. LNB L.O. Select the LNBs L.O. for showing the correct LNB frequency. Default setting is button nr 9 (IF). Door dus in de setup deze default instelling te veranderen, kan je de door jou gebruikte LNB Local Oscillator frequentie ingeven. Hierna zal de frequentie in het scherm uit te lezen zijn als de transponder frequentie, en hoef je zelf niets meer om te rekenen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alx Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Is de Sweiger Satfinder Plus SF9000 daar tegen een interessante prijs (voor amateur) te koop?? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
odysseus Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ik gebruik welliswaar een andere satfinder (Satlock magic finder) Deze was ook voorzien van accu's, en ook deze waren altijd snel leeg dus meestal werkte ik al met een adapter erbij. Onlangs gingen deze accu's ook stuk, heb ik ze er gewoon uitgesoldeerd en er een snoer aangemaakt. Moet er nu alleen altijd even een verlengsnoer bijleggen. Grote schotels vangen veel wind..
Gast AlanS Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Citaat: Sweiger Satfinder Plus SF9000 hebben ze hier niet alleen die in de bovenstaande links Citaat: Welke Satlook wordt het meeste gebruikt voor het UIT-richten der Schotel In Thailand dus met deze apparaten.
alx Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Dank je! mvg Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Ventura Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Aan mede Satlook NIT eigenaren. Is het ook jullie opgevallen dat bij CB (corrected bits) bij sommige satellieten strak op nul blijft en bij andere oplopen. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Moderator ceesv Geplaatst: 30 september 2008 Moderator Geplaatst: 30 september 2008 De Corrected Bits worden inderdaad bij elkaar geteld, als een soort rapportcijfer. Hoe langer afgestemd op een transponder waarvan de ontvangst niet optimaal is, of waar een externe storingsbron af en toe de ontvangst stoort, des te meer bits af en toe niet goed gedecodeerd worden. Die worden bij elkaar opgeteld, als extra controle. Anders moet je constant naar het scherm blijven kijken, om de "foute" bits voorbij te zien komen. Het betekent, dat je dus op die transponder of satelliet geen optimale ontvangst hebt, en er eventueel nog wat te verbeteren valt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
janhendrik Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Je moet voor de lol eens naar de transponder van Canal Digitaal kijken. Ja juist die van o.a. Ned 1,2,3, op 12515. Als je daar bij je CB "0" houdt ben je knap. Je kan aan het beeld van je QPSK veld zien dat er een verband is met je CB en UCB. JH Uitgeschoteld door de verhuizing......
Ventura Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Origineel bericht van: janhendrik Je moet voor de lol eens naar de transponder van Canal Digitaal kijken. Ja juist die van o.a. Ned 1,2,3, op 12515. Als je daar bij je CB "0" houdt ben je knap. Je kan aan het beeld van je QPSK veld zien dat er een verband is met je CB en UCB. JH Ik ga eens een fotootje maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen