Ga naar inhoud

Satlook

Gast The Digger

Aanbevolen berichten

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Dat betekent, dat de carrier 0,9 MHz afwijkt.

Dus wanneer je aanneemt, dat alle frequenties van de Satlook op specificaties zijn, heeft je local oscilator van je lnb een frequentie afwijking van 0,9 MHz.

Dit zal voor de doorsnee satontvanger geen enkel probleem zijn.

Mooi signaal!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo Sjaak(K),

Ook ik heb net mijn satlook micro geupgrade naar de G2 versie ,eerst wat problemen met de software maar sinds er weer een nieuwe update uit is gaat dit goed.

Wat ik jammer vind is dat de gebruiksaanwijzing van emitor over de satlook nogal sumier is .

De satlook op de oude manier gebruiken is mij wel duidelijk echter met de spectrum analyser heb ik zo mijn twijfels daarom mijn vraag of ik goed ben in de aanname dat je ook aan de uitslag van de pieken op de spectrum analyser kan zien of het signaal echt perfect is ,dat je kan zien op welke sat je zit datis me wel duidelijk.

Groeten Tijgertje.

Geplaatst:

Hallo Sjaak(K),

De satlook moet /kun je unlocken door de software upgrade te kopen van de satlook micro + naar de G2 versie ,je koopt dan een cd met software ,een nieuwe gebruiksaanwijzing en je hebt er dan een nieuwe tas bij.(heb ik via internet gedaan)

Bij het upgraden gaat de satlook verbinding maken met de server van emitor en moet je een reeks cijfers invoeren op die manier word hij dan geunlockt .

De cijfer reeks is dan ook uniek en hoord door de verbinding specifiek bij je satlook dus je kan de code maar 1 keer gebruiken.

Met de geunlockte nieuwe software werkt de satlook gewoon als vanouds (er is ook al weer een nieuwere versie weet niet welke je hebt maar dat is de 295 versie).

Ook ik heb het smd progje maar heb er wegens tijdgebrek nog niets mee gedaan maar het is in ieder geval wel erg gemakkelijk als je een goede transponderlijst hebt.

Groeten Tijgertje.

Geplaatst:

Ja dat er al gehackte versies zijn weet ik wel ,ik heb voor de upgrade 69 euro betaalt via een duitse site dat is om het warme gevoel van binnen te houden zodat ik alleen originele/geregistreerde software gebruik(overigens ook voor de computer).

Groeten Tijgertje.

Geplaatst:

Ik heb er ook een satlook combolook.

Bevalt prima.

Het is wel een hele uitgave.

Maar mijn schotels met motor.

Staan van oost tot west super goed.

Dat hat me niet gelukt met een ander metertje.

Ik gebruik hem niet veel meer.

Maar als ik iemand kan helpen om zijn schotel af te stellen.

In de buurt van Utrecht dan doe ik dat voor een kleine vergoeding.

Geplaatst:

Met de 295 software werkt de satlook micro idd terug goed.

De gekochte versie met spectrumanalyser werkte niet goed, zeer trage interface, ook de digitale meetingen klopten volgens mij niet meer.

Nu loopt alles terug goed met de extra optie van spectrumanalyser.

Ik vind het mooi dat emitor z'n klanten de kans heeft om up te graden. Dat dit dan 99€ kost (of iets minder) vind ik minder erg. Liever de optie om te kunnen upgraden dan een nieuwe ontvanger moeten kopen om toch een spectrum te hebben. De soft mocht wel van de eerste keer een beetje stabieler zijn.

Geplaatst:

Klopt helemaal de gekochte versie op de cd is al een oudere versie ,de nieuwste haal je van de site van emitor echter ben je nog steeds het nummer nodig voor de upgrade hierna werkt alles stukken beter en ben ik er wel tevreden over.

Of eerst de oude versie erop van de cd ,unlocken en daarna weer upgraden ,het nummer hoef je daarna niet meer in te voeren dus de unlock is eenmalig.

Groeten Tijgertje.

Geplaatst:

Waarschijnlijk omdat deze dan nog niet een unlock heeft en eigenlijk net als de oudere software is ,na het unlocken gaat het wel fout en moet je er de nieuwere 295 versie in zetten .

Groeten Tijgertje.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heeft iemand dat probleem ook ondervonden confused. Als ik mij Satlook digital NIT aan zet zonder iets aangesloten te hebben op de BNC connector. Dat deze toch een piek geeft in de spectrum analyze mode. Bij mij is dat op de frequentie 11470Mhz. Volgens mag er geen piek voorkomen als men niks heeft aangesloten op de BNC connector. Iemand ook ervaring mee confused.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ventura, je moet de ingang met 75 ohm afsluiten en je zult zien dat het spektrum glad is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ventura, je moet de ingang met 75 ohm afsluiten en je zult zien dat het spektrum glad is.

Geprobeerd met een 68 ohm weerstand. Deze werd erg heet. Later geprobeerd met een 100ohm weerstand. Deze werd ook wit heet. Nog andere tips om de satlook tijdelijk kort te sluiten.
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ohh vergeten...de uitgang voert spanning.

OK..dan een 75 ohm weerstand in serie met een condensator van ca. 100 pF - 1000pf. Dan is de ingang ontkoppelt.

Je kunt natuurlijk ook een losse LNC aansluiten. Of indien mogelijk de spanning aan die ingang afschakelen.

Sjaak.... Het is altijd beter een ingang met z´n karakteristieke impedantie af te sluiten. Pas dan is ie "rustig".

En spiegels en andere mengprodukten horen niet in het ontvangstgebied van ca 920 Hhz - 2050 MHz thuis. Zou een mooie boel worden, want dan zouden bepaalde ontvangstfrequenties gestoord of in ieder geval beinvloed worden wat natuurlijk niet gewenst is.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

In het tunerblikje zit de mengtrap, IF (is meestal 480, 610 of 70 Mhz) en de PLL. Dan is het baseband. Stelt niks meer voor tegenwoordig.

Een echte spektrum analyser is heel wat anders en kost ook heel wat meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen