Gast fatfreddy Geplaatst: 23 september 2008 Geplaatst: 23 september 2008 Wij zijn van plan een andere tv aan te schaffen. MIjn vrouw kijkt meestal arabische zenders en ik live-voetbal wedstrijden of een van het internet geplukte dvd. Wat ik mij nu zit af te vragen of in onze situatie Full HD zo veel beter is dan HD Ready dat de hogere aanschafprijs gerechtvaardigd is ? Ik heb een paar toestellen in gedachte allen van Panasonic dat zijn de Full HD modellen: TH-PZ85 en de TH-PZ80 en het HD Ready model: TH-42PX80.
flodder11 Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Ik heb ervaring met beide. Had een th-42pv60 dat is een HD-ready. Heb nu een Th-42py70 en dat is een full-HD. Als je geen HDTV/blueray/1080Xbox-spellen kijkt kun je rustig een HD-ready kopen. Daar is helemaal niks mis mee en het prijsverschil steek je in je zak. Ik vond zelfs in mijn geval dat de HD-ready wat meer contrast en helderheid had,maar ik weet niet of dat altijd zo is. Mvrgr Flodder11 ps eerste 2 maanden helderheid en contrast op max 50% en altijd alle beeldverbeteraars uit. T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
Gast eNTiTy Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Panasonic above all (nouja, misschien de luxe serie pioneer ) Sowieso zou ik kiezen voor plasma (heb ik dan ook gedaan). Het beeld is veel werkelijker, zwart is zwart! (en niet zwart vlekkerig blauw). Gezichten komen beter tot hun recht, zonder de bekende vlekken in de huid. Contrast is veel dieper en natuurlijker, mits je de tv niet overstuurt zoals de standaard instellingen van je willen. Gebruik in geen geval een dynamisch contrast, dat doet pijn aan je ogen HD ready ten opzichte van Full HD. Tja, waar houdt het op. De techniek gaat hard, dus ook Full HD is niet de limit. Zodirect krijg je beslist zoiets als UltimateHD . Persoonlijk heb ik gekozen voor HD Ready. Het aanbod in High defenition ligt (momenteel) voornamelijk in het 720p bereik. De meeste players draaien ook soepeler met die standaard dan het sublieme 1080. Ook dien je er rekening mee te houden dat een Full HD een interne conversie doet met een lager bereik signaal. De kans op ruis en oneffenheden is dus groter aangezien je in 95 van de 100 gevallen niet met een 1080p signaal te maken hebt. Er zijn ook diverse upscalers op de markt. Philips heeft een versterker (verder een bagger apparaat) waar een hele luxe in zit.Toch heb ik gemerkt dat de upscaling naar 720 soepeler loopt, dan naar 1080. Verder is High defenition niet slechts opgebouwd uit een hogere resolutie. De bitrate bepaalt eigenlijk alles. Daarin zit het aantal veranderingen opgenomen per seconde en dat bepaalt eigenlijk het soepele verloop en de diepte en werkelijkheid in je beeld. De goedkopere upscalers, zoals in bijvoorbeeld Philips spelertjes en JVC doen daar verder bijna niets mee. Alleen de resolutie wordt wat opgelapt, maar that's it. Hoop this helps
matthew_be_wvl Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Maar als je zegt, ik wil een TV die voor de toekomst klaar is. Dan denk ik dat je beter zit met een Full HD. Als er op termijn meer HD-zenders bijkomen kan je dan wel van het 1080i beeld genieten zonder dat de TV het nog moet omrekenen naar bijvoorbeeld 768 beeldlijnen (wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt, hoe klein ook) Je FullHD-TV geeft het dan gewoon weer. En qua zenders ben ik het niet eens met eNTiTy, er zijn ook heel wat 1080i zenders (bv BBC HD, HD1.NL, Discovery HD,...) dan heb je ook nog heel wat 720p zenders (bv Arte HD, één HD,...) Maar ik ben het wel met eNTiTy eens dat plasma de beste keuze is. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast eNTiTy Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Tuurlijk is er een aanbod in 1080, maar hoe zit het dan met de reguliere zenders? Zelf kijk ik bijvoorbeeld voornamelijk films en internet biedt daarbij een uitkomst. De capaciteit die voor 1080p gevraagd wordt is behoorlijk en niet iedere player gaat daar even soepel mee om. Wat sowieso belangrijk is, buiten het hele HD verhaal, is of het beeld van een tv bij demonstratie een prettige indruk op je maakt. Niet iedereen is van elk beeld gecharmeerd. Een Philips kijker zal niet gauw overstappen op Sony of JVC, maar eerder neigen naar een Philips of Panasonic. Een sony kijker is helemaal niet blij met het beeld van een Philips. Het gaat ook om de beeld kenmerken en wat je prettig vindt. Philips heeft een heel hard beeld qua scherpte. Sony speelt veel met kleur, hoewel ik persoonlijk vind dat ze de werkelijkheid niet goed benaderen. Laat bij demonstratie in de winkel een gewone dvd speler aansluiten, geen fancy upgrading shit, en beoordeel hiermee het beeld van de apparaten. Laat de verkoper je voorlichten over de type instellingen die gebruikt zijn en vraag of je zelf mag afstellen. Hierbij terug naar zwart wit en contrast en helderheid afstellen, zodat zwart echt zwart is, maar dat je bij lichte beelden ook echt wit op het scherm krijgt. Een goed eikpunt om de trash van de betere schermen te onderscheiden (en zo kom je al uit bij plasma). Vervolgens bij de tv's die de selectie halen rustig de kleur opvoeren en erop letten dat de kleur zijn randen niet uitvloeit. Er moet een aftekening blijven met de omliggende onderwerpen in beeld. Kunstmatige scherpte gewoon op 0,1,2 houden, niet oversturen. Het effect hiervan is namelijk dat je spookranden om de onderwerpen gaat zien en dat kan leiden tot hoofdpijn Je wil namelijk de natuurlijke eigenschappen van het beeld hebben. Nu heb je waarschijnlijk nog maar 1 of 2 tv's over. Dan stap je over naar de HD weergave. Hier laat je de verkoper je een signaal in 1080(p het liefst) en 720p demonstreren. Kijk hierbij goed of je oneffenheden aantreft. Ga hierbij op een afstand staan om het totaalplaatje te kunnen overzien. Als je vlak over het beeld heenkijkt (dus iets boven de tv), zie je in je ooghoeken goed of het beeld rustig oogt of niet. Als dit niet het geval is, heb je een minpunt aangetroffen. Zo kan je dus ook meten of een HD Ready prettig omgaat met 1080 en vice versa. Persoonlijk moet ik zeggen dat het bij mij ook op de prijs aankwam. Ik heb gekozen voor HD Ready, omdat ik via mijn oude werkgever deze Panasonic voor maar een paar honderd euro kon inkopen Die keuze was dus snel gemaakt toen ik het beeld heb beoordeeld. Een goede Full HD doet niet gauw onder voor een HD Ready, maar het is wel zeer afhankelijk van wat je voornamelijk kijkt. Houd hier ook rekening mee!
Apple740 Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Wij zijn van plan een andere tv aan te schaffen. MIjn vrouw kijkt meestal arabische zenders en ik live-voetbal wedstrijden of een van het internet geplukte dvd. Wat ik mij nu zit af te vragen of in onze situatie Full HD zo veel beter is dan HD Ready dat de hogere aanschafprijs gerechtvaardigd is ? Ik heb een paar toestellen in gedachte allen van Panasonic dat zijn de Full HD modellen: TH-PZ85 en de TH-PZ80 en het HD Ready model: TH-42PX80. Alles gaat en staat met de kijkafstand in combinatie met het formaat beeld. Onderstaand schema geeft een aardig idee of een full-hd scherm in jouw situatie nut heeft:
Sverige Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Met dit schema in het achterhoofd heb ik iets meer dan een jaar geleden ook geopteerd voor een HD-Ready van Panasonic. Ik heb tientallen winkels en tv's bekeken... ik heb telkens gevraagd of ze de tv konden afstemmen op Das Erste (ARD). Op die manier had ik een relatief goed SD signaal wat ik kende als referentie, omdat ARD een zender is waar ik heel erg vaak naar kijk, én de zender is overal beschikbaar, zowel in Nederland als in Duitsland... dat maakt het dus wat makkelijker om te gaan kijken. meestal staan de tv's in een winkel op een of ander HD kanaal... Vaak discovery HD... wijzig je dit naar ARD zie je al veel meer verschillen tussen de tv's onderling. Alleen de beste TV's hebben dan nog een heel erg goed beeld. Tot mijn verbazing was meer dan 60% van de aangeboden tv's gewoon bagger!! Ik koos ook voor een meer "normale" afmeting... 32" is voor mijn ruimte groot genoeg vind ik! Een tv mag volgens mij ook niet gaan overheersen in je kamer. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast hagar Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Dit is waar ik ook heb over lopen te denken, de juiste grote, full of ready en hoe meer info ik kreeg de meer een 32 hd ready als het interessants eruit kwam. Stroom verbruik tussen full en ready is groot. Ook tussen plasma en lcd lopen piekeren maar voor de slaapkamer heb ik toch voor een lcd gekozen. Heb nu mijn keuze laten vallen op de 32v4500 van sony. De prestaties zijn goed stroom verbruik rond de 110 watt en kan hem voor 665 kopen, dit in vergelijk met de 32w4000 ( full HD ) 899 en verbruik is rond de 180. Vergelijk dit met de 32 LE-A656 ( full HD) van samsung 699 en 200 watt. Samsung en sony hebben de zelfde schermen, verschil zit tussen de elektroniche toeters en bellen. Lcd of plasma, nu hier is er op 32'' een nieuw model plasma gekomen maar werd door vele afgeraden om dit merk te nemen omdat deze erg inbrand gevoelig zou zijn, en ik bijna altijd in slaap val bij een dvd film is dit niet echt goed met die zwarte balken op een 16:9 scherm en 2.35:1 dvd films. Panasonic zou beter tegen dit in branden zijn maar daar de kleinste is 37'' en dat is nu net weer te groot voor slaapkamer. Moet nu alleen wachten to dit model weer in voorraad is, is uitverkocht en verwacht word dat tussen 6-10 october deze weer leverbaar zijn. ( in spanje mañana never comes hmm, ik druk mijn duimen )
DeDream Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 hagar In vind in de specificaties (op lcd-compare) een stroomverbruik van 120W voor de KDL-32W4000 (en 111 voor de KDL-32V4500). Verder is de lichtopbrengst en kontrast hetzelfde. De Samsung heeft inderdaad een erg hoog verbruik (en dat terwijl ze dezelfde panels gebruiken). Hoe dan ook je konklusie om voor de KDL-32V4500 te gaan onderschrijf ik. Bij een 32" zul je geen voordeel ondervinden van een full hd, maar bij SD zal de hd ready beter uit de bus komen. DeDream
Gast hagar Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Origineel bericht van: DeDream hagar In vind in de specificaties (op lcd-compare) een stroomverbruik van 120W voor de KDL-32W4000 (en 111 voor de KDL-32V4500). Verder is de lichtopbrengst en kontrast hetzelfde. De Samsung heeft inderdaad een erg hoog verbruik (en dat terwijl ze dezelfde panels gebruiken). Hoe dan ook je konklusie om voor de KDL-32V4500 te gaan onderschrijf ik. Bij een 32" zul je geen voordeel ondervinden van een full hd, maar bij SD zal de hd ready beter uit de bus komen. DeDream Vond deze stroom verbruik waarde bij een van de sides met de specificaties maar je hebt gelijk op de sony side staat 120, zou een type fout kunnen zijn waar ik de 180 gelezen had.
bob0r Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 LCD is veel scherper vooral met een wat groter scherm. Als zwart niet zwart is, heb je een K U T TV gekocht. Samsumg LCD TV is perfect. Over stroom verbruik moet je niet huilen tenzij je krap bij kas zit. (De aarde overleefd de mensheid wel hoor, daar hoef je je niet druk om te maken, je leeft maar 1x!!) FULL HD ga je pas merken bij 40 inch of meer (Heb zelf FULL HD 52" en HD READY, 720, is zelfs al onscherp aan het worden, wat ook logisch is) Vooral met SD tv/dvd/internet films raad ik je aan om een scherm beneden 40" te nemen en dan maakt HD Ready of FULL HD ook niet veel uit. Als je wel genoeg geld hebt, neem altijd een FULL HD en zo'n groot mogelijk scherm, gaat niet lang meer duren voordat je een bluray speler voor onder de 100 euro kunt kopen. !!geen URL in je handtekening!!
Gast fatfreddy Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Wat ik in je reactie mis is dat er boven een bepaalde verhouding beelddiagonaal - kijkafstand toch geen verschil meer tussen HD Ready en Full HD waarneembaar is en je praat wel erg gemakkelijk over het stroomgebruik heen wat je toch zo maar 10 euro per maand kan schelen.
bob0r Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Kijk afstand is ook onzin maar vooral persoonlijk. Ik zit zelf 2-3 meter van mijn 52" af, ga je verder zitten ga je gewoon details missen. Dus dat is een keuze die je zelf maakt. En dan is FULL HD gewoon beter, veel scherper. En over stroomverbruik, inderdaad erg makkelijk, als je die 10 euro kunt missen neem dan een groter scherm. Maar met bijvoorbeeld een LCDTV kun je blacklight en andere energy modes ook veranderen, maar wie zet er een watt meter voor zijn stekkers? !!geen URL in je handtekening!!
Gast fatfreddy Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Op 2 a 3 mtr. afstand zijn de verschillen op zo een groot scherm welke je nu opnoemt wel waar te nemen. In mijn voorbeeld echter zit er zo een 4 a 5 mtr. vanaf en dan zijn de verschillen volgens dit tabel niet meer waarneembaar.
bob0r Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 ja en die details wil ik juist WEL zien. Ik kan ook op 10 meter gaan zitten, dan is zelfs een youtube filmpje prima te bekijken !!geen URL in je handtekening!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen