tiercé /quarté Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: Digipaps Origineel bericht van: marco24 of is het allemaal wat overdreven Ja dus.. het is zeker niet overdreven daar heb ik teveel ervaring mee en ik vertel hier geen nonsens ik kan jullie alleen maar waarschuwen groeten van T/Q
Digipaps Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Ik controleer na de soldering de gasleiding met een aansteker, indien de leiding lekt dan krijg je gewoon een klein vlammetje te zien...het is tenslotte een lage druk leiding.. is eigenlijk de beste manier Doe je het een paar uur later dan heb je kans op een huis met open dak.. PROBEER DIT NIET THUIS..zeggen ze dan altijd...toch??.. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
gigantaandemuur Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik heb ze vroeger wel beroepesmatig aangelegt koper en staal maar met een aansteker controleren mochten wij toch niet. We hadden van die lekspuitbussen net zoiets als zeepsop dus. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Digipaps Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur Ik heb ze vroeger wel beroepesmatig aangelegt koper en staal maar met een aansteker controleren mochten wij toch niet. We hadden van die lekspuitbussen net zoiets als zeepsop dus. Iets over het hoofd gezien ? ... digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
lock Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ha,ha, dit is een leuke benadering Puur gas brandt immers niet; er is een gas/lucht verhouding tussen de 5-15% nodig om gas te laten ontsteken, dus het advies is om de gaskraan wijd open te zetten en de ramen dicht en dan kan je daarna,met een zuurstofmasker op, gerust solderen "That's another fine mess you've got me into"
geth Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Alleen is er dan geen zuurstof om je soldeerbrander te laten branden. Wel terusten, Geth Alles van waarde is weerloos Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.
gigantaandemuur Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: Digipaps Origineel bericht van: gigantaandemuur Ik heb ze vroeger wel beroepesmatig aangelegt koper en staal maar met een aansteker controleren mochten wij toch niet. We hadden van die lekspuitbussen net zoiets als zeepsop dus. Iets over het hoofd gezien ? ... Nee anders had ik hier niet meer kunnen berichten "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
lock Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: geth Alleen is er dan geen zuurstof om je soldeerbrander te laten branden. Wel terusten, Geth Nooit gehoord van een acetileen setje? "That's another fine mess you've got me into"
geth Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 We hebben het toch over solderen en niet over lassen Alles van waarde is weerloos Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.
Johan45 Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Lock doelt op een lasbrander met een acythyleen en zuurstof fles. Met dit mengsel kan je autogeen lassen maar ook hard en zacht solderen. Een loodgieter zal echter voor zijn butagas flesje gaan. Vult u rustig aan !!!
el bobo Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 wat een discussie over een leidinkje..... :D ik hoop dat hij allang een beslissing heeft genomen wat hij gaat doen want zo kom je er echt niet meer uit.... het is meer een ja en nee strijd en een strijd over wie het het beste en meeste geleerde dingetjes ergens van weet.
D.Quijote Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 De topic starter heeft uiteindelijk een soldeerbrander gebruikt met een gasflesje. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Johan45 Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: tiercé /quarté het is zeker niet overdreven daar heb ik teveel ervaring mee en ik vertel hier geen nonsens ik kan jullie alleen maar waarschuwen Dat bedoeld tiercé /quarté dus ...... Misschien zelf ondervonden.? Vult u rustig aan !!!
tiercé /quarté Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Origineel bericht van: Johan45 Origineel bericht van: tiercé /quarté het is zeker niet overdreven daar heb ik teveel ervaring mee en ik vertel hier geen nonsens ik kan jullie alleen maar waarschuwen Dat bedoeld tiercé /quarté dus ...... Misschien zelf ondervonden.? @Johan45 nee je mag op je beide oren slapen dit overkomt mij niet als je in de branche gezeten heb weet ik waarover ik spreek bij sommigge hier zou ik mijn hart vasthouden als ik dit allemaal lees groeten van T/Q
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen