Ga naar inhoud


Alleen ontvangst op lage transponders


scienide

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij een vriend van mij ben ik een satelliet aan het ophangen.

De schotel is een technisat digidish, de ontvanger een dgstation mutant 200s. (standaard 2.17 software)

 

Ik heb de schotel laatst even snel uitgericht, het begon helaas al donker te worden dus we hadden niet zoveel tijd.

 

Toen ik binnen het signaal ging bekijken stond de quality bijna vol open en de link op 75-80 % ...

 

Toen ik vervolgens naar de alreeds ingestelde BVN ging kijken kreeg ik geen signaal. Toen ik een scan deed voor de kanalen viel me op dat hij alleen maar kanalen kon vinden op de lagere transponders.

 

Ik kreeg onder andere TV budapest, mtv hungary, m1 hungary en een aantal andere zenders binnen, maar daar bleef het bij. Toen ik op internet ging kijken stonden dezen allen bij de astra 1, dus de juiste satelliet die ik wilde hebben.

 

Wel vreemd want bij de scan vond die iets van 125 tv zenders maar in de uiteindelijke lijst bleven hier er maar 15 van over.

 

Dit waren allen kanalen uit de lagere transponders, zodra ik hoger in de transponders ging viel de link en quality totaal weg.

 

 

Wat doe ik hier fout? Heb ik een foute instelling, zit ik op de verkeerde satelliet uitgericht of is er wellicht een object in de line of sight die ervoor kan zorgen dat ik alleen de lage transponders ontvang?

 

Mocht iemand me iets wijzer kunnen maken, alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Marco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Marco,

 

Zoals ik gisteren al aangaf, zouden er 2 problemen met de instelling van je ontvanger kunnen zijn.

 

De LNB schakelt normaal tussen lage en hoge band om d.m.v. een 22 kHz. stuursignaal. In sommige ontvangers kan je dit signaal in de software aan en uit zetten.

Ik ken je ontvanger echter zelf niet en kan je daarom verder geen aanwijzingen in deze geven.

 

Verder kan je in de meeste ontvangers instellen, welke LN er aangesloten is. In jou geval is er een z.g.n. universeel LNB aangesloten.

Daarvan is de Local Oscillator frequentie 9.750 en 10.600 MHz.

Controleer in je ontvanger of je de juiste LNB hebt geselecteerd.

 

Daar je ook al een andere schotel hebt geprobeerd, met een andere LNB, zou het mogelijk zijn, dat je ontvanger deze 2 stuursignalen door een defect niet aan de LNB gestuurd worden.

Probeer eventueel even een andere ontvanger.

 

Verder kan je ervan uitgaan, dat wanneer je op de lage band ontvangst hebt, het vrije zicht ook voor de hoge band moet voldoen.

 

Tot zover ik kan vaststellen, kijk je inderdaad naar Astra 19 graden. De door jou beschreven stations zijn inderdaad alleen op deze satelliet te ontvangen.

 

Ik ga ervan uit, dat in je transponderlijst wel alle Astra 19 transponders aanwezig zijn.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees,

 

Bedankt voor je antwoord, heb geen antwoord op je andere posting gegeven om het topic niet verder te vervuilen. Wederom bedankt voor je reactie dus.

 

Ten eerste, ik had in eerste instantie een zender lijst geupload die ik vanaf hier had gedownload, deze was vrij recent dus ik neem aan dat de transponders hier actueel waren. Ditzelfde had ik me overigens ook bedacht maar ik kon in het menu niet zo snel de optie vinden voor het scannen van de transponders. Bij het afstellen van de satelliet kan je echter wel andere transponders selecteren en daar stond een hele lange lijst, neem dus aan dat dat wel zal kloppen.

 

De LNB schakelt normaal tussen lage en hoge band om d.m.v. een 22 kHz. stuursignaal. In sommige ontvangers kan je dit signaal in de software aan en uit zetten.

Ik ken je ontvanger echter zelf niet en kan je daarom verder geen aanwijzingen in deze geven.

 

Kan je me vertellen hoe deze optie in ontvangers genoemd wordt dat ik daar naar kan zoeken? Het liefste de engelse benaming.

 

De lnb staat in elk geval ingesteld op univ lnb en de frequenties kloppen.

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 

 

Met vriendelijke groet,

Marco

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Marco, ik heb even gegoogeld en het user manual gedownload.

In de gebruiksaanwijzing staat, dat er een menupunt lnb setting is.

Daarin kan je de 22 kHz optie schakelen.#Deze zou in principe op auto moeten staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees,

 

De instellingen stonden wat dat betreft allemaal op standaard. De 22 khz zal dus ook op auto gestaan hebben.

 

Ik heb mijn vraag ook in het dgstation forum gepost, wellicht dat iemand het probleem herkend....

 

Als ik geen antwoord krijg ga ik van het weekend maar met mijn eigen ontvanger langs. Mocht het een defect aan de ontvanger zijn dan was het een DOA ... frown

 

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie.

 

Mvg

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...