Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Voor het plaatsen van een satelliet bij een vriend van mij moet ik een mast plaatsen in de tuin welke zo'n 4 a 5 meter de lucht in gaat. Situatie is als bijlage bijgevoegd.

Welke mast zou hier het beste gebruikt kunnen worden, met de kanttekening dat het niet te duur mag zijn ?

Bij een winkel hier in de buurt staat een schuifmast. Zou dit stevig genoeg zijn om de satelliet op te bevestigen?

Alvast bedankt,

Marco

post-26770-1318259912,3197_thumb.jpg

Geplaatst:

nee dat gaat niet lukken, wel kun je er een schotel aan bevestigen....

Geplaatst:

hahahaahahaha .... smilesmile

Je hebt zelf een dergelijke mast of je hebt deze mast al eens ergens gezien?

Is dit een verstandige keuze om hiervoor te kiezen? Ik had nog enkele andere mast constructies gezocht maar ik schrok van de prijzen die al heel snel boven de 500 euro kwamen te liggen.

Bedankt voor de reactie en de humor smile

Geplaatst:

koop een steiger pijp deze is 6 meter lang en gebruik tui draden

Uitrichten is wel erg lastig maar het kan wel.

een pijp van 4 meter zonder draden gaat niet.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

heb zelf een steigerpijp van zo,n 2 meter aan het balkon bevestigd met daaraan een triax 78 met 4 lnb...de schotel is bevestigd 1 meter boven het bovenste bevestigingspunt van de steigerpijp...

misschien een oude lantaarnpaal op de kop tikken?

Geplaatst:

Moet dit stijgerpijp zijn of zou aluminium ook goed te doen zijn?

Langs de achterkant van de tuin loopt een afscheiding van de NS. Heb hier gisteren gekeken maar dit hek staat perfect loodrecht.

Wilde me eigen gemakkelijk ervanaf maken door de buis tegen het hek te bevestigen. De eerste 2 1/2 meter geeft het hek dan ondersteuning, mocht het dan niet stevig genoeg zijn dan kan ik altijd nog met draden gaan werken.

Geplaatst:

Een 3 poots mast is het beste, op dieverse koopsites staat er genoeg in de aanbieding van rond de 200 euro voor 6 meter.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Zou er maar rekening mee houden dat voor een schotel incl. mast,

de 3meter hoogte niet mag worden overschreden zonder

vergunning!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Als ik goed naar het plaatje kijk is de achterzijde van de tuin bijna 12 meter van het huis weg, en het huis 6,7 mtr hoog. Vuistregel is dat je ongeveer 2 maal de hoogte als afstand moet aanhouden om over het obstakel heen te kijken.

In dit geval kom je dus net 2 meter afstand te kort.

M.i. heb je aan een paaltje van een kleine 2 meter meer dan genoeg. Immers dan is het hoogteverschil 4,7 meter maal 2 is 9,4 meter. Achter in de tuin heb je meer dan 11 meter ruimte.

Misschien een paaltje van een meter aan het hekwerk maken??

Grote schotels vangen veel wind..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen